tuli tänään vietettyä hiukan laatuaikaa kaverin työpaikan autohallissa, tuloksena sain vaihdettua polyuretaanipuslan vaihdelaatikon tuentaan. Kesämmällä vaihdoin jo kaikki moottorin tukikumit, mutta voimansiirto tuntui silti heijaavan voimakkaasti moottorijarrutuksissa/kiihdytyksissä. No, nyt tuli heilumisesta loppu! Vaihdelootan pusla oli mallia alkuperäinen ja todellakin parhaat päivänsä nähnyt. Ero on oikeasti kun yöllä ja päivällä ainakin sillä 15km:n kokemuksella, mikä tuosta polypuslasta nyt on takana. Tärinät tyhjäkäynnilläkin pysyi entisellään (eli pienenä).
Vanhasta puslasta puukotin ensin kumit pois sisältä, sitten rautasaha käteen, pusla kahteen osaan ja loppu olikin helppoa. Samalla ajokortiton (ja siten yllättäen myös autoton...) elektroniikkateollisuuden "ammattilainen" kaverini otti ensi tuntumaa autoremppaan vaihtamalla Saappaaseen öljyt sekä suodattimen ja askartelemalla sen CS-tonnarin etuspoilerilta lähtevän keskimmäisen roiskesuojan hommaamastani muoviläpyskästä. Hienohan siitä tuli, nippusiteillä kiinni ja kaikkee

Oli oikein antoisa Saab-päivä


-Ville