Tonnarin voimansiirron puslat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Tonnarin voimansiirron puslat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Terves,
tuli tänään vietettyä hiukan laatuaikaa kaverin työpaikan autohallissa, tuloksena sain vaihdettua polyuretaanipuslan vaihdelaatikon tuentaan. Kesämmällä vaihdoin jo kaikki moottorin tukikumit, mutta voimansiirto tuntui silti heijaavan voimakkaasti moottorijarrutuksissa/kiihdytyksissä. No, nyt tuli heilumisesta loppu! Vaihdelootan pusla oli mallia alkuperäinen ja todellakin parhaat päivänsä nähnyt. Ero on oikeasti kun yöllä ja päivällä ainakin sillä 15km:n kokemuksella, mikä tuosta polypuslasta nyt on takana. Tärinät tyhjäkäynnilläkin pysyi entisellään (eli pienenä).

Vanhasta puslasta puukotin ensin kumit pois sisältä, sitten rautasaha käteen, pusla kahteen osaan ja loppu olikin helppoa. Samalla ajokortiton (ja siten yllättäen myös autoton...) elektroniikkateollisuuden "ammattilainen" kaverini otti ensi tuntumaa autoremppaan vaihtamalla Saappaaseen öljyt sekä suodattimen ja askartelemalla sen CS-tonnarin etuspoilerilta lähtevän keskimmäisen roiskesuojan hommaamastani muoviläpyskästä. Hienohan siitä tuli, nippusiteillä kiinni ja kaikkee :D

Oli oikein antoisa Saab-päivä 8) :D

-Ville
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Oliko uretaanipuslat Powerflex vai Superflex-merkkiset? Kaksi vai yksiosainen? Mistä ostit? Mitä maksoi? :)

Itselläni myös vaihdettu kaikki etupäänpuslat polyuretaanisiin, lukuunottamatta juuri tuota vaihteiston puslaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Powerflex muistaakseni (abbot racingiltä), oli kaksi osainen (plus se metallisylinteri niiden keskelle), kolme reikää porattu kummankin puslan "kehälle", hinta oli postikuluineen varsin suolainen, n. 82€, mutta toimitusaika kaksi päivää :!:. Saabilla originaali oli jotain 45€ kun kysyin joskus Laakkoselta. En meinannu saada sitä koneen puoleista puslaa paikalleen, kun ei meinannu vaihdeloota nousta tarpeeksi korkealle. Muuten perin simppeli asennus (jos ei vanhan puslan rautasahausta lasketa).

-Ville
Vastaa Viestiin