Terves,
tuli tänään vietettyä hiukan laatuaikaa kaverin työpaikan autohallissa, tuloksena sain vaihdettua polyuretaanipuslan vaihdelaatikon tuentaan. Kesämmällä vaihdoin jo kaikki moottorin tukikumit, mutta voimansiirto tuntui silti heijaavan voimakkaasti moottorijarrutuksissa/kiihdytyksissä. No, nyt tuli heilumisesta loppu! Vaihdelootan pusla oli mallia alkuperäinen ja todellakin parhaat päivänsä nähnyt. Ero on oikeasti kun yöllä ja päivällä ainakin sillä 15km:n kokemuksella, mikä tuosta polypuslasta nyt on takana. Tärinät tyhjäkäynnilläkin pysyi entisellään (eli pienenä).
Vanhasta puslasta puukotin ensin kumit pois sisältä, sitten rautasaha käteen, pusla kahteen osaan ja loppu olikin helppoa. Samalla ajokortiton (ja siten yllättäen myös autoton...) elektroniikkateollisuuden "ammattilainen" kaverini otti ensi tuntumaa autoremppaan vaihtamalla Saappaaseen öljyt sekä suodattimen ja askartelemalla sen CS-tonnarin etuspoilerilta lähtevän keskimmäisen roiskesuojan hommaamastani muoviläpyskästä. Hienohan siitä tuli, nippusiteillä kiinni ja kaikkee
Oli oikein antoisa Saab-päivä
-Ville
Tonnarin voimansiirron puslat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Powerflex muistaakseni (abbot racingiltä), oli kaksi osainen (plus se metallisylinteri niiden keskelle), kolme reikää porattu kummankin puslan "kehälle", hinta oli postikuluineen varsin suolainen, n. 82€, mutta toimitusaika kaksi päivää . Saabilla originaali oli jotain 45€ kun kysyin joskus Laakkoselta. En meinannu saada sitä koneen puoleista puslaa paikalleen, kun ei meinannu vaihdeloota nousta tarpeeksi korkealle. Muuten perin simppeli asennus (jos ei vanhan puslan rautasahausta lasketa).
-Ville
-Ville