Mitä tankkaat, 98 vai 95 okt.?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Varova
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 07:41

Mitä tankkaat, 98 vai 95 okt.?

Viesti Kirjoittaja Varova »

uunituore tonnaristi kyselee kokemuksia:
9000i vm-90, ei turboa siis. Tankkaatteko 98 vai 95 -oktaanista?
Bensaluukussa suositellaan 98, mutta min 91 okt.
Onko tietoa/kokemuksia plussista ja miinuksista jos käyttää 95:sta?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Mulla on -90 CD iivaritonnari. ysivitosta tankkaan tuohon, mutta turbosatkuihini nesteen ysikasia.

-tuomas-
Viimeksi muokannut tuomas, Ke Joulu 15, 2004 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Näin talvisin heitän usein 95:sta tankkiin, mutta heti kun kelit lämpenee (=kesärenkaat laitetaan alle), en edes ajattele laittavani muuta kuin 98:a tankkiin. Tämä siis TURBO autolle, vaparilla ajelisin varmaan 95:lla kesät talvet.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

98 yleensä tulee laitettua. Mielestäni kone toimii paljon paremmin sillä kuin 95:lla. Auto on 2.0 iivari
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mimmi kirjoitti:Minäkin toimin kuten V.J.S, eli talvella "downgreidaus" ja 95e tankkiin, keväällä sitten kesärenkaat, "upgreidaus" ja 98e tankkiin.
Myös täällä turbo saa samaan tapaan menolientä, pakkasilla 95, kesällä 98.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kesät talvet teboilin 98:ia
BMW 525iA Touring Executive
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Aina nesteen 98e.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Milli kirjoitti:Aina nesteen 98e.
Sama täällä :wink: Eikä poikkeuksia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Mihinkäs talvella tehoja tarvis, tuppaa sutiin jo tolla 95E:emelilläkin.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
coupesaabi
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

Samoin, että talvella 95 ja kesällä 98. Talvikelillä aero lähtee lentoon jo ilman herkkää palamisnopeuttakin....kesällä pitää sitten olla "jälkipolttokin" päällä ;)
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Ei oktaaniluku vaikuta palamisnopeuteen,98 kestää enemmän puristusta nakuttamatta.
Ite ajan useimmiten 92 okt.

Tai vaikuttaa siten että jos nakuttaa eli itsesyttyminen sillon palamisnopeus on jotain muuta kuin mita mootorin suunitelija on ajatellu.
Toisin sanoen useampi lieki rintama.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

98 tai 99
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Nesteen 98E, kesät talvet.. Mut voishan sitä nyt testa, ku porukka puhuu et 98:lla ajaessa ois kulutus pienempi, niin vaihteeks tota 95:sta.. Niin et nouseeko se kulutus..?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kyllä se taitaapi yleensä vähän nousta, toisaalta "ei viri koneessa" tuo säästö taitaapi 98:n kalliimman hinnan vuoksi olla luokkaa +-0 :roll:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Se hinnan ero ei ole kuin 2%. Kulutuksessa voi olla jopa lähelle 10%.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin