mitähän tämä mahtaa tarkoittaa, kun kylmänä lähtee liikkeelle niin kytkin pakkaa hiukan nypyttään eikä lähde liikkeelle tasaisesti, mutta kun on ajannut jonkin verran, niin ongelmaa ei esiinny ja kytkin pelaa muuten hyvin, ei siis luista jne..
Ps: siis tapahtuu usein aamuisin kun auto on seissyt yön yli, siis tarpeeks kauan.
Samaa oiretta on täälläkin, ei tosin ihan pientä nypytystä, vaan kunnon ravistusta. Koskaan ei tee kun on lämmennyt, eikä kylmänäkään ihan joka kerta. Tuntuu että ilmankosteuskin vaikuttaisi hieman tuohon.
Samanlaisia kokemuksia ollut. Joskus saattaa mennä viikkojakin ilman ongelmia oli sää kylmä tai kuuma, märkä tai kuiva, välillä tuntuu ravistavan useammin. Useimmiten "tahmeus" häviää matkan edetessä. Minulla sylinterinkannesta lämppärinkennolle lähtevän letkun liitos tipauttaa silloin tällöin jokusen tipan jäähdytysnestettä kytkinkopalle, josta taitaa puuttua joku pieni suojus. Joskus nestettä menee myös vauhtipyörän päälle ja siitä varmaankin myös kytkinlevylle, mistä arvelen tuon ajoittaisen ravistamisen omassani johtuvan.
Minulla oli joskus polkupyörä, jossa oli käsikäyttöiset rumpujarrut, eli rummun sisällä samantapaiset jarrukengät kuin autoissa. Etujarru siinä toimi aina ilman ongelmia, mutta takajarru oli hirvittävä. Kuivalla säällä kahvasta sai vääntää tosissaan, että se jotain jarrutti, mutta sateella tai muuten kosteammalla säällä pelkkä jarrukahvaan hipaisu sai takapyörän lukkoon. Tuli tuon tonnarin kytkimen kanssa mieleen, että olisiko näillä jotain yhteistä, nuo kitkamateriaalithan lienevät molemmissa samankaltaisia.
ysikoo kirjoitti:Samaa oiretta on täälläkin, ei tosin ihan pientä nypytystä, vaan kunnon ravistusta. Koskaan ei tee kun on lämmennyt, eikä kylmänäkään ihan joka kerta. Tuntuu että ilmankosteuskin vaikuttaisi hieman tuohon.
Kuulostaa tutulta, juuri samoin käyttäytyy myös mulla.
Omassa pommarissa teki juurikin tuota, kun vuotavasta letkusta tippasi jäähytinnestettä vauhtipyörän huiteille. Vaihdoin vuotavan letkun ja nypytyskin hävisi
Hmm.. mulla näyttäis olevan hiukan kosteeta, tosta kannen päädystä, siis tarkemmin siitä kytkinkopan puolelta etukulmasta, mistä nämä alkaa usein tihutteleen.
Jk: Oliskohan tämä syys ja seuraus, mutta toisekseen nestettä, eikä öljyä tunnu häviävän sen kummemmin, nestettä ehkä joskus saa lisätä pitkällä aikavälillä, tämäkin on vähentynyt, kun tuli vaihdettua lämppärin kenno.
Nyt kun muistelen niin mullakin tiputti termarin kopasta siihen laatikon päälle, mutta siitä on jo pari vuotta aikaa. Pitää tutkia se kytkimen seutu vielä tarkemmin.
No jos niin käy, että joutuu tässä joskus vaihtaan uuden levyn hiluineen, kun tota tehoakin on nytte normaalia enemmän, niin eikös jos en aivan väärässä ole, on tässä my:92 2.3T täyspaine mallissa jo se 240mm asetelma.
Jk: Aattelin jotain aeron pakettia laittaa, kun toi sanoo sopimuksensa irti joskus , mutta vielä kytkin ei luista kiihdyttäessä, muutakuin renkaat .