Saab 9000i 16v turbo
Saab 9000i 16v turbo
voiskos joku tietonen henkilö kertoo että mistä mahtaa johtua se että kylmällä ****ella tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään mutta lämpösellä ****ella savuttaa niin maan pirukseen ja sit kun nostaa kierrokset 3000rmp:hen niin savutus lakkaa outo homma etten sanoisi....
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Sanoisin että ei kannata huolestua, taitaapi olla tyyppivika (ominaisuus?)
Omani tekee just samoin. Kaasu haisee hiukan omituisaelle, mutta ei kuitenkaan öljynkatkuista. Veikkaisin ihan suoraan vaan että vesihöyryä.
Omani tekee just samoin. Kaasu haisee hiukan omituisaelle, mutta ei kuitenkaan öljynkatkuista. Veikkaisin ihan suoraan vaan että vesihöyryä.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Saab 9000i 16v turbo
hmm mutta en usko kun öljy haisee niin vietävästi... entinen omistaja käytti autoo merkki huollossa ja viimeisen huollon jälkeen alkoi tehdä semmosta en uskoisi että se on tyyppi vika.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Missä...
...lie käynyt huollossa? Onko koneen öljymäärä oikea? Häviääkö koneesta öljyä? Onko jäähdytinnesteen seassa öljyä? "Savutus" ilman öljynhajua (pelkkää vesihöyryä, niin kuin joku totesi) on Saabin ominaisuus, ei syytä huoleen, mutta öljyn haju vähän mietityttää... 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab 9000i 16v turbo
****en öljymäärä oli oikea pari päivää sitten mutta taas vähentynyt...
eli siis hukkaa öljyä jonnekkin en tiedä minne ja en ole kerennyt vielä tutkimaan asiaa.. ja jäähdytin nesteen seassa ei pitäisi öljyä olla en ole kyllä asiasta 100% varma mutta luulisin että ei ole.
eli siis hukkaa öljyä jonnekkin en tiedä minne ja en ole kerennyt vielä tutkimaan asiaa.. ja jäähdytin nesteen seassa ei pitäisi öljyä olla en ole kyllä asiasta 100% varma mutta luulisin että ei ole.
Saab 9000i 16v turbo
ja en tiedä muutakun että jossain saab huollossa
eli siitäkään ei paljon apua ole

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Mitenkäs...
...on, jättääkö lätäköitä alleen, kun siirrät autoa seisomisen jälkeen? Eli onko ulkopuolisia vuotoja havaittavissa esim. kannen välistä?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab 9000i 16v turbo
ei mitään ulkopuolista vuotoo paitti sen mitä kerkesin vilakseen nopeesti niin kannesta lähtevä letku turbolle vuotaa hiukan... vuotoo siis turboon kiinnittyvässä letkussa letku on noin sormen paksuinen
Katso onko turbon ulkopuolella havaittavissa mitään öljyyn viittaavaa. Ohut öljyhuntu on merkki siitä, että ahdin on sökö. Jos pakokaasu on sinistä niin viittaa myös em. asiaan. Toki voi hukata öljyä myös muulta, mutta kyllä turbo olisi ensimmäinen kohde asiaa tutkittaessa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Saab 9000i 16v turbo
niin joo ja piti viä sitä sanoo että vikassa huollossa ne pisti 1.5litraa liikaa öljyä sinne että se on kai hajottanu jotain?!? kuka tietää ja turbon päällä ei ole öljyä ollut tai nno voin napata kuvan niin näät tarkemmin... menen heti ottaa pari kuvaa
Saab 9000i 16v turbo
joo kuvien laittamiseen tuli onkelma joten saisko sähköposti osotetta jonne voin lähettää kuvat tai jotain vinkkiä miten saan kuvat näkyviin!!!
joo elikkäs en helpommin saanu tota niin joutu kikkailleen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... .php?id=30
tuolta löytyy kuvat ****huoneesta[/img]

tuolta löytyy kuvat ****huoneesta[/img]
Venttiilikopasta tuleva huohotinletku menee turbon imupuolelle ja näköjään on varmaan antanut melkein ne 1.5 litraa ylimääräistä öljyä turbolle!
Tuon huohottimen kannattaisi aina tukkia (letku irti venttilikopasta ja tulppa päähän) ja venttilikopasta pistää letku lähtemään suoraan auton alle ulkoilmaan.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Saab 9000i 16v turbo
kiitoskia tiedosta entä jos sekään ei auta osaisitko sanoa että mikä on mennyt rikki? no mutta koitan asia pikapuoleen jos vaikka saiskin saapillun kuntoon... 

Saab 9000i 16v turbo
lumisateen vuoksi ei pystyny hommaa hoitaan kauheen hyvin mutta letkuja tuli putsailtua öljystä joka auttoi asiaan huomattavasti savutus väheni puolella...
mutta vieläkun tuon neuvvomasi jutun tekee niin kaikki toimii vimpan päälle! kiitoksia avun annosta... tulen jatkossakin vaivaamaan teitä tietäjiä 

