Jäähdytysneste tuoksahtaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Jäähdytysneste tuoksahtaa

Viesti Kirjoittaja Janza »

Tartunta saattaa vaihtua sairaudeksi :) , nyt on 9000TA kiikarissa, koeajolla en keksinyt mitään valittamista mutta pariin otteeseen ovea avatessa (autosta ulos noustessa) jäähdytysnesteen makea tuoksahdus kävi nenään. Konepellin alta hajua ei tuntunut eikä sisälläkään ilmastointia raplatessakaan huomannut eli ei kai voi se lämmityslaitteen kennokaan olla, onko jotain tiettyjä paikkoja mitkä kannattaisi yrittää tarkistaa? Kaupat ei kyllä jää tuosta kiinni, mutta omistussuhteissa on vaan vielä vähän selviteltävää.
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

paisarin korkki jätetty löysälle että pysyy nesteet sisällä koeajon aikana?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Kokemuksesta voin sanoa että jos ovea avattaessa haistat jäähdytysnesten hajua niin kyseessä on 99% varmuudella kennon vuoto.
Ei näy jäähdytysnesteen kulutuksena,mutta kun vanhan kennon saa esille niin näet miten se on "muhinut".
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
#1981
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saattaa olla nestevuoto esim. turbon vesiputkissa. Ainakin itse huomasin jäähdytysnesteen tuoksun nimenomaan autosta ulos astuessa, kun vesiputki alkoi vuotamaan. Nesteet valui downpipelle (etuputkiko tämä nyt oli suomeksi :roll: ) ja "kiehuivat" siihen, joten ei jättänyt suurempia lammikoitakaan allensa. Eli se vuoto voi olla myös konehuoneen puolella, ei muuta kun keula ilmaan ja fikkarin kanssa läpi kaikki letkut & putket, kyllä se vuoto löytyy jos siellä semmoinen on.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla oli turbon vesiputken mutteri löysällä, ja sieltä välistä tihkui nestettä. Ajon jälkeen tuntui selvästi höyrystyneen jäähdytynesteen haju auton etupuolella, ja nestettä hävisi jonkinverran ilman että olisi lammikkoa syntynyt mihinkään. Kiristyksen jälkeen ei ole enää katoillut nestettä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla tuoksahtaa kans ja olen etsinyt että mistä vuotaa mut ei ole osunut vielä kohdalle. :?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Milli kirjoitti:Mulla tuoksahtaa kans ja olen etsinyt että mistä vuotaa mut ei ole osunut vielä kohdalle. :?
Nonni, eiku rätti käteen, auton keula rampeille, raivokas konehuoneen putsaus päälle, pirssi käyntiin ja eikun keulan alta ja päältä fikkarin kanssa ihmettelemään että mistä se tihuttaa. Jos olet ahtimen vasta vaihtanut (näin muistelisin), niin kai vaihdoit uudet kupariset o-renkaat turbon vesiputkiin ja vesiputken banjo-pultit on tarpeeksi kireällä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Onkohan jatkuva oleilu lievässä glykolipilvessä haitallista terveydelle? Sitähän lämmityslaitteen vuoto merkitsee.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

V.J.S kirjoitti:Nonni, eiku rätti käteen, auton keula rampeille, raivokas konehuoneen putsaus päälle, pirssi käyntiin ja eikun keulan alta ja päältä fikkarin kanssa ihmettelemään että mistä se tihuttaa. Jos olet ahtimen vasta vaihtanut (näin muistelisin), niin kai vaihdoit uudet kupariset o-renkaat turbon vesiputkiin ja vesiputken banjo-pultit on tarpeeksi kireällä?
Vaihdon uudet rikat ja väänsin kyllä kiinni kaikki kunnolla. En ole havainnut vuotoa niillä main kun oon katsellut.. :roll:

Ei kait se auta kun etsiä tarkemmin mistä päin haju saa alkunsa. :?
Vastaa Viestiin