9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. TCS
9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. TCS
Tuli ostettua kaverin sukulaiselta otsikon mukainen tonnari ecu vikaisena. Vanha ecu on myyjällä kadoksissa, mutta etsii sitä vielä.
Ilmeisesti niistä palaa jotain fettejä. Onko ne ihan kaupasta saatavia?
Ja jos sitä boxia ei löydy niin mistä löytäisi tiedon että millä numerolla se pitäisi olla?
Edit: otsikon täsmennys.
Ilmeisesti niistä palaa jotain fettejä. Onko ne ihan kaupasta saatavia?
Ja jos sitä boxia ei löydy niin mistä löytäisi tiedon että millä numerolla se pitäisi olla?
Edit: otsikon täsmennys.
Viimeksi muokannut jat-79, Ti Elo 13, 2013 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
katoppa tuolta,jos löytys http:/homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.htmljat-79 kirjoitti:Tuli ostettua kaverin sukulaiselta otsikon mukainen tonnari ecu vikaisena. Vanha ecu on myyjällä kadoksissa, mutta etsii sitä vielä.
Ilmeisesti niistä palaa jotain fettejä. Onko ne ihan kaupasta saatavia?
Ja jos sitä boxia ei löydy niin mistä löytäisi tiedon että millä numerolla se pitäisi olla?
saab 9000 2.3t automaatti -91
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
Linkki kertoi että Http/1.1 Service Unavailable, mutta "aikakoneen" avulla vielä löytyi http://web.archive.org/web/201201132043 ... parts.html
Elikkä varmaanki sitte tuo -908 loppuinen. Kiitoksia
Voikohan näissä usamalleissa olla boxilla eri pinnijärjestys? Kun ei meinaa saada mitään tolkkua tuosta liittimestä.
17. on maa ok.
4. pitäis olla muistivirta 30:stä mutta ei tuu mitää, ja ohmit näyttää enemmän maata kohden kuin plussaa.
16. pitäis mennä vain testipistokkeelle, mutta siihen taas tulee täys jännite
wtf
Elikkä varmaanki sitte tuo -908 loppuinen. Kiitoksia
Voikohan näissä usamalleissa olla boxilla eri pinnijärjestys? Kun ei meinaa saada mitään tolkkua tuosta liittimestä.
17. on maa ok.
4. pitäis olla muistivirta 30:stä mutta ei tuu mitää, ja ohmit näyttää enemmän maata kohden kuin plussaa.
16. pitäis mennä vain testipistokkeelle, mutta siihen taas tulee täys jännite
wtf

Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
Internetistä löytämieni kuvien perusteella -910 ja -908 boxien liittimet näyttäis samalta. Mulla on -910 boxi mutta eipä tunnu liitin sopivan
-910 liitin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5766.jpg
-908 liitin
https://boschelectronicservice.eu/image ... 00908L.JPG
Ja liitin autossa. Muutaman millin pitee, ja etu "salvassa" on tuo haitan kolo eri kohdassa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5767.jpg
Alkaa nousta kädet pystyyn kun en keksi enää googleenkaa sopivaa hakusanaa
Sanoiskohan tämä tarra jotain jollekkin gurulle
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5768.jpg
E: ..ttu mä oon kattonu väärää liitintä
ruiskun liitin oli "piilotettu" tonne syvemmälle 
-910 liitin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5766.jpg
-908 liitin
https://boschelectronicservice.eu/image ... 00908L.JPG
Ja liitin autossa. Muutaman millin pitee, ja etu "salvassa" on tuo haitan kolo eri kohdassa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5767.jpg
Alkaa nousta kädet pystyyn kun en keksi enää googleenkaa sopivaa hakusanaa
Sanoiskohan tämä tarra jotain jollekkin gurulle
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... G_5768.jpg
E: ..ttu mä oon kattonu väärää liitintä


Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
-910-boksihan tuohon kuuluisi, jos autossa on edelleen TCS.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
Joo se se saattaa olla. Tcs, asr, sun muut on.
Myyjä kertoi vaan moottorin sähköboxista ja että oli ostanu jo yhden väärän. Luulin että väärällä numerolla, mutta se olikin koko vehje väärä.
Elikkä se on nyt tuo di/apc syttyboxi joka multa puuttuu, ja sen liitintä oon tuos sitten epähuomiossa ihmetelly ecun liittimenä.
Sain googletettua että sen pitäisi olla 9108531 numerolla. Meniköhän oikein?
Jospa tämä tästä lähtis oikeille raiteille kunhan nyt ensin vähän tutustuu saabin sielun elämään.
Myyjä kertoi vaan moottorin sähköboxista ja että oli ostanu jo yhden väärän. Luulin että väärällä numerolla, mutta se olikin koko vehje väärä.
Elikkä se on nyt tuo di/apc syttyboxi joka multa puuttuu, ja sen liitintä oon tuos sitten epähuomiossa ihmetelly ecun liittimenä.
Sain googletettua että sen pitäisi olla 9108531 numerolla. Meniköhän oikein?
Jospa tämä tästä lähtis oikeille raiteille kunhan nyt ensin vähän tutustuu saabin sielun elämään.
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Ecu
No nythän tämä alkas selvitä. Kyseessä tämä sama auto
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 40#p902740
Kommunikaatio ongelmat on ollu siinä että kaveri on ollu meidän viestien välittäjänä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 40#p902740
Kommunikaatio ongelmat on ollu siinä että kaveri on ollu meidän viestien välittäjänä.
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. Tyhjäkäynti
Sehän otti ja tärähti käyntiin. Boxista oli yks A7 smd kaksoisdiodi paukahtanu ja parit johteet siinä samalla. Vissiin mankkuvenan oikosulun takia.
Tuossa kuva. Koodi millä löytyi vastaava on BAV99.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... illos2.jpg
Nyt on vielä tyhjäkäynti kateissa. Käy pehmoisesti, ei oikein ota kierroksia ja pakosarja lämpee vähä turhan nopeaa jo tyhjäkäynnillä.
Edellinen on vaihtanu kampiakselinasentoanturin.
Voiko sen saada laitettua jotenkin väärin niin että tämä kävis nyt myöhäisellä?
Onko jotain muuta syytä mikä pitää syttyä myöhäisellä?
Vai syytänkö vaan parivuotta vanhaa bensaa, ei se kyllä vielä vanhalle haise...
Tuossa kuva. Koodi millä löytyi vastaava on BAV99.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/809 ... illos2.jpg
Nyt on vielä tyhjäkäynti kateissa. Käy pehmoisesti, ei oikein ota kierroksia ja pakosarja lämpee vähä turhan nopeaa jo tyhjäkäynnillä.
Edellinen on vaihtanu kampiakselinasentoanturin.
Voiko sen saada laitettua jotenkin väärin niin että tämä kävis nyt myöhäisellä?
Onko jotain muuta syytä mikä pitää syttyä myöhäisellä?
Vai syytänkö vaan parivuotta vanhaa bensaa, ei se kyllä vielä vanhalle haise...
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. TCS
Tyhjäkäynnin puuttumisen syyksi paljastunu tcs/ets ongelma. Alipaineletkut on lähes kaikki poikki tai muuten kateissa.
Löysin tälläisen kuvan
http://www.swedecar.com/images/photos/T ... outing.jpg
Muutama kysymys.
Rintapellissä olevan venttiilin sähköliittimen puoleisen pään kuuluu ilmeisesti olla vaan vapaana ulkoilmaan?
Onko koetaulun sisällä vielä joitain alipainetunnistimia mitkä liittyisi kaasuläpän ohjaukseen?
Magneettiventtiilin piuha on irti. Voiko se aiheuttaa vikatilan? Minkälaisia ohmeja ehjä magneettiventtiili näyttää pinnien välillä?
Löysin tälläisen kuvan
http://www.swedecar.com/images/photos/T ... outing.jpg
Muutama kysymys.
Rintapellissä olevan venttiilin sähköliittimen puoleisen pään kuuluu ilmeisesti olla vaan vapaana ulkoilmaan?
Onko koetaulun sisällä vielä joitain alipainetunnistimia mitkä liittyisi kaasuläpän ohjaukseen?
Magneettiventtiilin piuha on irti. Voiko se aiheuttaa vikatilan? Minkälaisia ohmeja ehjä magneettiventtiili näyttää pinnien välillä?
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. TCS
Korjaamokäsikirjan 2:5 Traction Control System (TCS) M1991 - 92 mukaan varmuusventtiilin ja turbon ohivirtausventtiilin säätöventtiilin resistanssi on 30 Ohm.
Rintapellissä olevan varmuusventtiilin sähköliittimen puoleinen nippa kuuluu olla kytketty ympäröivään ilmaan, eli siitä ei kuule mennä letkua minnekään.
Ja sanotaan menevän limp home -tilaan jos varmusventtiili on irti tai oikosulussa (signaali virheellinen tai puuttuu).
Rintapellissä olevan varmuusventtiilin sähköliittimen puoleinen nippa kuuluu olla kytketty ympäröivään ilmaan, eli siitä ei kuule mennä letkua minnekään.
Ja sanotaan menevän limp home -tilaan jos varmusventtiili on irti tai oikosulussa (signaali virheellinen tai puuttuu).
Re: 9000CD 2.3 turbo aut -92 usa malli. TCS
Kiitoksia
Alipaineletkut on nyt varmuusventtiilin osalta oikein. Varmuusventiili näyttää 28 ohmia, ja suoralla virralla tuntuis toimivan.
Lokarissa oleva venttiili on mykkänä. Turbon mankkuvenasta on toinen piiri mykkänä.
Mittailin kaasuläppästä ohmeja ja ETS boxin liittimestä jännitteitä virta päällä, ei löytyny mitään suoraan vikaan viittaavaa.
Voiko nuo lokarin bypassia tai hukkiksen kelloa ohjaavat venttiilit hajotessaan tiputtaa kaasuläpän pois pelistä?
Lisäselvityksenä vielä että TCS CRTL on ainut valo mikä jää palamaan. Mittarille lähtevän letkun tukin kun se murenee käsiin koko matkalta.
Alipaineletkut on nyt varmuusventtiilin osalta oikein. Varmuusventiili näyttää 28 ohmia, ja suoralla virralla tuntuis toimivan.
Lokarissa oleva venttiili on mykkänä. Turbon mankkuvenasta on toinen piiri mykkänä.
Mittailin kaasuläppästä ohmeja ja ETS boxin liittimestä jännitteitä virta päällä, ei löytyny mitään suoraan vikaan viittaavaa.
Voiko nuo lokarin bypassia tai hukkiksen kelloa ohjaavat venttiilit hajotessaan tiputtaa kaasuläpän pois pelistä?
Lisäselvityksenä vielä että TCS CRTL on ainut valo mikä jää palamaan. Mittarille lähtevän letkun tukin kun se murenee käsiin koko matkalta.