Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Terve!

Miten voi olla mahdollista että kun ostin käytettynä 100% varmasti toimivan maptunin stage 1-ohjelmoidun ecun just saman mallisesta ysitonnisesta (2.0t 150hp) ja asensin omaan ihan oikealla tavalla, tehot pysy täysin vakiona??

Onko tuossa mitään järkeä?? Apua kaivataan!
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Onko magneettiventtiiliä lisätty?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kuten edellä mainittiin, ilman magneettiventtiilin lisäystä ahtopaineiden säätöä ei ole ja ahdot pysyvät vakioina.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.

Mutta kiitos avusta! :D
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Stenium kirjoitti:Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.

Mutta kiitos avusta! :D
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1

Tuossa näkyy kaikki härpäkkeet, mutta teetä mieluummin T7 mankkumodi.

Turbolla menee matalapaineessa suoraputki hukkaportille. Tämän takia turbo ei pysty hyödyntämään uutta ohjelmaa. Tuo mankku ohjaa ahtoja - antaa niiden nousta ohjelman pyyntiin. Lpt kulkee peruspaineilla N. 0.4 ahdoilla.

Omaani lisäsin aikanaan T5 mankun, johto on siinä kuskin puolen lampun takana nippusiteellä kiinni.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Henkka poika kirjoitti:
Stenium kirjoitti:Aijaa, ok kiitos avusta! Hommaanpa tuon ja katon sit uudestaan. Ei ollut mitään tietoa tuosta kun ei maptunin tai speedpartsinkaan sivuilla mainita että auto vaatii sen jos on lpt.

Mutta kiitos avusta! :D
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1

Tuossa näkyy kaikki härpäkkeet, mutta teetä mieluummin T7 mankkumodi.

Turbolla menee matalapaineessa suoraputki hukkaportille. Tämän takia turbo ei pysty hyödyntämään uutta ohjelmaa. Tuo mankku ohjaa ahtoja - antaa niiden nousta ohjelman pyyntiin. Lpt kulkee peruspaineilla N. 0.4 ahdoilla.

Omaani lisäsin aikanaan T5 mankun, johto on siinä kuskin puolen lampun takana nippusiteellä kiinni.
Ja letkuiksi kelpaa ihan ns. normi silikoniletkut eli ei tarvitse ostaa tuota Maptunin settiä sitä varten.

Suosittelen myöskin samantien tuota T7 magneettiventtiilipäivitystä, kuten jo edellä mainittiin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Niinjoo, tuo solenoid valve. Se kyllä löytyy mun autosta :p tai ainakin ihan samannäkönen osa on ruuvattuna jäähdyttimen päälle. siitä lähtee kolme letkua ja sähköt. Onkohan se sitten rikki?

Kuka tekee noita T7-modeja?
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Jope
-
Viestit: 4164
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ennenkuin modaat mitään, muistitko laittaa APC-sulakkeen paikalleen hanskalokeron sulaketauluun?

T7-mankkumodi on ihan hyvä juttu, mutta jos nykyinen T5-mankkuvena toimii, niin ei ole mitään syytä olla ajamatta sen kanssa niin kauan kun se toimii.

Esimerkiksi oma T5-mankkuni on kestänyt vuodesta 2004 tähän päivään asti ja kilsoja on sillä välin tullut reilut 150000, eikä vieläkään oireile mitenkään.

Eli jäitä hattuun, etsi ensin vika autostasi ennenkuin alat vaihtamaan komponentteja kokonaan toisiin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Juu ei mulla mikään kiire sen teeseiskan kanssa ole :) APC-sulake on tosiaan paikallaan ja kävin äsken testaamassa magneettiventtiilin toimivuutta kahella tavalla netistä löytämäni ohjeilla;

Ensin testasin puhaltaa molemmista letkuista vuoron perään magneettiventtiilin sisälle silleen että W-liittimestä olis pitänyt tulla ilma ulos ja kyllä siellä jotain vastusta oli mutta pikkasen se tuli läpi, en sit tiedä kuinka kevyesti ilman olisi pitäny kulkea tässä tapauksessa.

sen jälkeen sovelsin toista testausohjetta, eli yksinkertaisesti irrotin W-letkun ja lähdin ajamaan ja sit alotin varovasti testailun niin 6 kilometrin lenkin perusteella totesin että ei ollut mitään vaikutusta letkun irroittamisella..


Nutta unohdin muuten mainita että tehot on kyllä pikkuhiljaa nousseet maptun-ecun vaihdettua, mutta jääneet kuitenkin n.170-180hp.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Käännä virrat päälle ja mene kuuntelemaan, T5 mankku ääntää kuin partakone, jos toimii. Ettei hukkaportti ole hieman auki.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Onko sulla ahtomittaria kabiinissa? W-letku irroitettuna pitäisi ahtaa fuelcutille asti ja sen kyllä huomaa..taitaa olla hukkis jumissa tai onko edes hukkiksen tanko paikallaan? Myös pakopesän halkeaminen ei ole pois suljettu..
Eli jotain ahtimeen viittaavaa oiretta varmaankin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Stenium kirjoitti:Nutta unohdin muuten mainita että tehot on kyllä pikkuhiljaa nousseet maptun-ecun vaihdettua, mutta jääneet kuitenkin n.170-180hp.
Mistä tiedät että tehot nousseet?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Ihan kiihdytyksessä huomaa boostit. Ne on vaan silti liian alhaiset.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Omassa pikkuturbotonnarissa purkkiin laitetut lisätehot tulivat kaapista ulos kun herkistelin hukkaportin tankoa ja laitoin kadonneen sokan tilalle pätkän rautalankaa. Ei ollut tanko kuitenkaan täysin irti.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Maptun Stage 1 225hp lastu kiinni mutta silti vakiotehot??

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Nyt onkin operaatio edessä, eilen huomasin että hukkaportin tanko on tosi löysä ja heiluu mutta ei oo silti irti.
Näyttää myös siltä että niitä "prikkoja" olis hävinny siitä niin pitää keksiä jotain!

Pitääkö mun koko turbo irrottaa vai onko jollain kokemuksia et olis saanu säädettyä jostain välistä?
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Vastaa Viestiin