Dexron 2 vai 3

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
OJR9000
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:35
Paikkakunta: Kuopio

Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja OJR9000 »

Dexron 2 vai 3 onko väliä?

Entäs jotain huippu merkkiä vs teboil vs motonet?
Aeto savolaenen Suap eestä ja suap takkoo!

Saab 9-3
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Kakkosta taitaa olla hankalampi löytää, ja kun kolmonen korvaa sen täysin niin laita sitä :wink:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja jus »

DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itse käytän Shellin Donax TA öljyä.
DXII-tyyppinen ja ZF:n suosittelema 4HP laatikoihin.

Shellin teollisuupuolelta, tai joltain tutulta korjaamolta kannattaa kysellä isompaa pönttöä.
Huoltoaseman 1l pönttö maksaa hunajaa.
Sain kerran eräältä moottorikorjaamolta 20l pöntön 95€.
Litrahinta Moton Mobilia halvempi, ja kausihuollossa kestää muutaman vuoden :)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Olikohan täällä tästä joskus vääntöä Dx2 vs. Dx3? En tiedä mihin lopputulemaan on silloin päädytty, mutta jos, ja kun Dx3 on tehty korvaamaan Dx2, niin miksi ei sitä Dx3 voisi tai kannattaisi käyttää?

Mulla on ollut kolme-neljä vuotta tonnarin laatikossa Dx3:set, ja pariin kertaa ne on samoihin vielä vaihdettukin, koska paikallisella Oilpointilla ei 2.sarjalaista ole olut.

Kaveri on korjaamollaan laittanut jo vuosikausia tonnareihin Dx3.

Googlatessani löysin juttua että kun -90 luvun alkupuolella alkoi sähköisesti ohjatut automaatit yleistyä, piti laatikkoöljyä muuttaa sen verran että se ei johtaisi sähköä :idea:
Ja tämä olisi Dx2 ja Dx3 öljyjen ero...

Dx3 on täysin yhteen sopiva Dx2 luokitusten kanssa, ja on korvaava öljy sille.

Tämmönen näkemys mulla on asiasta.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja TTH »

Niinhän ne aina sanoo että Dx3 on täysin yhteensopivaa Dx2 kanssa, ainakin täällä ollaan yhden surullisen kuuluisan tonnarin kanssa vuosi väännetty laatikon kanssa kun laatikkoon vaihdettiin Dx3. Suttaa tyhjää väärästä paikasta vieläkin...

Mersumiehetkin sanoo että vanhaan 722.3 laatikkoon Dx2 eikä Dx3...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itse omaan ex v6:seen myös laitoin dx2:sta koska vanhassa muistissa oli vielä vanhan ässä mesen 722.3:sen laatikko,joka ei sietänyt dx3:sta..se ei vaan halunnut toimia oikein..
Ei mitään vääntöä tarkoitus aiheuttaa.. :oops: voi olla aika tapauskohtainen asia missä lodjussa,merkissä,toimii ja missä ei..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

CDTA kirjoitti:Kakkosta taitaa olla hankalampi löytää, ja kun kolmonen korvaa sen täysin niin laita sitä :wink:
toksmannilla ainakin oli toveribensiinin dexron 2. 6.99€

vieressä mobiln dx3 sama hinta.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
timbajeij
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 16:56

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja timbajeij »

Laita 2 :) Mobil atf220 ainakin löytyy vielä hyvin, niinku jus jo mainitsikin.
OJR9000
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja OJR9000 »

Ostin Mobilin 220 atf:ää litrahinta kohtuullinen 5.94 litralta. Kerron kokemukseni öljystä myöhemmin.
Aeto savolaenen Suap eestä ja suap takkoo!

Saab 9-3
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Dexron-III Spezifikation von General Motors
Onko Dexron 3 ainoastaan SAAB/GM viritelmille...?
Ja Dexron 2 vanhemmille SAABeille..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja jus »

3HP22, 3HP22Q, 4HP14Q, 4HP18FL (1), 4HP18FLA (2), 4HP18FLE (1), 4HP18Q, 4HP18QE, 4HP22, 4HP22EH, 4HP22HL (3), 4HP24, 4HP24A (2):
Automatic Transmission Fluid (ATF) nach Schmierstoffklasse 11A / 11B => Freigegebene Handelsprodukte siehe Folgeseiten
oder
Automatic Transmission Fluid (ATF) auf Basis mineralischer Grundöle entsprechend
der ehemaligen Dexron-II / Dexron-III Spezifikation von General Motors => ohne Auflistung
Dexron on GM:n luokitus.

Minusta tuossa sanotaan että 4HP18Q ym. käy luokituksen 11A/11B öljy tai mineraalipohjainen öljy, joka vastaa silloisia/entisiä Dexron II -tai Dexron III -luokituksia. Dokumentin viimeisillä sivuilla on lueteltu 11A ja 11B vastaavia öljyjä, mm. Mobil ATF 220.

Tonnarin vaihteisto on 4HP18, ei lisäkirjaimia perässä, joten sikäli tuo öljysuositustaulukko on puutteellinen tai ei liity mitenkään tonnarin vaihteiston öljyvalintaan.

Ehkä edelleen on ihan OK laittaa Dexron II, niin kuin Saabin 9000:n dokumentaatiossa lukee.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Dexron 2 vai 3

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tonnarin vaihteisto on 4HP18, ei lisäkirjaimia perässä,
4HP18Q Eikös tämä ole SAABissa käytetty loota.
http://www.zf.com/media/media/document/ ... 4HP18Q.pdf

Tämä antaa sitten ristiriitaista tietoa.
Sivulla 3.
Application Make. 4HP18
Type plate color. All Black
Fluid Type. Dexron III


http://www.zf.com/na/content/media/unit ... dation.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin