Kuumenee paikoillaan ja ajossa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Kuumenee paikoillaan ja ajossa

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Joo eli 2.3i 94 at.

Lämmöt nousee paikallaan aika punaisen rajoille ja välillä jää kello kymmeneen eli ei mene ihan rajoille. Flekti lähtee peliin kympin tienoilla välillä vasta ihan kun on punaisella. Ei kumminkaan jäähdytä kunnolla vaan kone jää käymään lämpimänä. Nyt ajossa oli koko ajan kympin kohdilla.

Tarkoitus olisi vaihtaa termostaatti ja jäähdytinnesteet itse. Selkeitä ohjeita missään? Olisiko muita ideoita miStä johtuu. Anturivika ym? Kone ei ole keittänyt ikinä vielä mutta hurjan rajoilla ollaan.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Kuumenee paikoillaan ja ajossa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Termarin vaihtoon et tartte ohjeita. Tarvittava määrä rojua edestä pois ja muistat laittaa sen himmelin ylöspäin. Termarihan löytyy edestä katsottuna kannen oikeasta takanurkasta. Seuraa ylävesiletkua. Ja Saabit ilmaa itte ittensä, eli ilmausruuvia ei ole. Toki ekalla termostaatin aukasulla hörppää aika paljo paisarista, eli anna käydä korkki auki ja seuraa tilannetta.

Neisteiden vaihtoon suuren suuri ohje, eli älä sitte aukase sitä roppua. Jos syyläri on alkuperänen, niin melko varmasti pääset patentoimaan jotain uutta tulppaa sen vanhan tilalle. Eli suosiolla alavesiletku irti. Mieluummin vesipumpulta kuin haperolta muovipäätyseltä syyläriltä :wink: Sieltä ne veset ulos tulee (ja kastelee koko keulan, mut haittaako se sitte...)

Onko autosi Trionic vai lh-jet? Tuo on hiinä ja hiinä... Eli jos syylärin takapuolelta (en muista kumpi pääty) löytyy johdonpätkä ja anturi, niin se ohjaa flektiä. Maksaa Mätänetis muutaman euron. Trionicis sen paikalla on peitetulppa ja tietokone ohjaa flektin käyntiä.

Mätänetis niitä antureita on muutamaa erilaista. Arvo niistä oikea

Kuva

Niin ja tee jäähdytysjärjestelmälle huuhtelu. Sen aineet maksaa muutaman euron kans. Jos on vaikka tukkonen syyläri... Jos (ja kun) länträät raa-alla vedellä jälkihuuhtelua sen tökötin jälkeen, niin huomioi, että lohkos on vettä vaikka valutat "kaikkI" pois. Eli tee pikkasen tujumpaa lantrinkia kuin 50/50
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Kuumenee paikoillaan ja ajossa

Viesti Kirjoittaja eegas »

JP_Vette kirjoitti: Onko autosi Trionic vai lh-jet? Tuo on hiinä ja hiinä... Eli jos syylärin takapuolelta (en muista kumpi pääty) löytyy johdonpätkä ja anturi, niin se ohjaa flektiä. Maksaa Mätänetis muutaman euron. Trionicis sen paikalla on peitetulppa ja tietokone ohjaa flektin käyntiä.
Onko tuo nyt ymmärretty oikein, omassa -94 CD vaparissa (B204i) on tuo anturi syylärissä ja johdotkin kiinni, mielestäni on jo Trionic käyttöohjeenkin mukaan? Anturi ja sen liitoksen kannattaa puhdistella ja tiukata, itsellä tuo korjautui sillä.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Kuumenee paikoillaan ja ajossa

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Joo, '94 on Trionic mutta syylärissä on silti oma anturi flektille. Vuotta uudemmassa anturia ei enää ole.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin