No nyt se sitten tais lopulta voimansiirto tulla tonnarissa tiensä päähän.
Eli oireet seuraavat: alkoi kytkintä pohjaan painaessa ikään kuin potkaisemaan, ja siitä sitten paheni, ja tuntui että 1-2 vaihdossa jäi vähän kantamaan, eli ei irroittanut ihan täysin. Ajelin sitten n. 30 km nätisti, eikä tuntunut oikeastaan mitään ihmeellistä, korkeintaan hiukan taas sellaista outoa siellä ihan pohjaan painaessa.
No sitten päätin kiusata kytkintä vähän enemmän eli vaihtelin vaihteita eestaas, nopeita painalluksia, pikku kiihdytyksiä, jotta saisin oireet esiin, ja seuraavanlaisia esiintyi; kun hidasti vauhtia ja painoi jarrun ja kytkimen pohjaan alkoi ravistamaan. Lisäksi välillä katosi 3 ja 4 vaihteet, lopulta hetkeksi jo kaikki. Aina vaihdetta vaihtaessa piti suht reilusti vetää jotta sai vaihteen pois, uusi meni suht nätisti tupaan. Sitten vielä lopuksi alkoi jo pihaan peruuttaessa ravistamaan autoa niin pirusti, että piti vetäistä vaihde pois ja antaa olla. Eli jotain on kyllä takuulla rikki, mutta mitä?!?
Ja tosiaan n. 40 tkm ajettu kytkin, eikä ole luistanut koskaan. Vaihteisto on pitänyt rallatusta vuosia, mutta pykälät on menny aina hyvin. Tosin rallatus tuntui vähän pahentuneen viime viikkojen aikana.
Voimansiirto-ongelmaa
Voimansiirto-ongelmaa
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Voimansiirto-ongelmaa
Päivitetään tilannetta hieman:
Eli kytkinlevy tn. sökönä, ja nyt pitäis jostain keksiä uusi tilalle. Levy ei sinällään ole ongelma, mutta millä todennäköisyydellä sieltä on myös asetelma rikki? Ja mistä sellaisen asetelman (~600nm) edes pystyy järkevään hintaan hankkimaan?
Jos jollain pyörii nurkissa niin ottakaa yhteyttä, ja laittakaa myös vaikka tähän ketjuun, jos tiedätte mistä "halvimmalla" sais. Ja paljon muuten kestää aeron vakiokytkin, ei varmaan juuri yli 400 newtonia?
E: löysin että vakio kestäis ~450 nm, tai jollain oli kestänyt 492nm 20tkm, joten siis ei tuota ole ainakaan minun järkevä laittaa. Dynossa saatu renkaalta 424, eikä auto ollut vielä lähellekään iskussa. Lisäksi vielä huonon ahtosäätöosaamisen/mekaanisten ongelmien takia piikkailee varmasti reilusti isommatkin luvut kun "säikäyttää" jossain +3000rpm kohdalla. Eikä toisaalta haluais seuraavan 20tkm jälkeen uudestaan remppaa maksaa. Siitä että mikä tämä rikkinäinen kytkin on (kesti n. 40tkm), ei ole mitään hajua. Vois periaatteessa olla vaikka vakio, mutta kun ei luistanut alkuunkaan niin en siihen ihan usko.
Eli kytkinlevy tn. sökönä, ja nyt pitäis jostain keksiä uusi tilalle. Levy ei sinällään ole ongelma, mutta millä todennäköisyydellä sieltä on myös asetelma rikki? Ja mistä sellaisen asetelman (~600nm) edes pystyy järkevään hintaan hankkimaan?
Jos jollain pyörii nurkissa niin ottakaa yhteyttä, ja laittakaa myös vaikka tähän ketjuun, jos tiedätte mistä "halvimmalla" sais. Ja paljon muuten kestää aeron vakiokytkin, ei varmaan juuri yli 400 newtonia?
E: löysin että vakio kestäis ~450 nm, tai jollain oli kestänyt 492nm 20tkm, joten siis ei tuota ole ainakaan minun järkevä laittaa. Dynossa saatu renkaalta 424, eikä auto ollut vielä lähellekään iskussa. Lisäksi vielä huonon ahtosäätöosaamisen/mekaanisten ongelmien takia piikkailee varmasti reilusti isommatkin luvut kun "säikäyttää" jossain +3000rpm kohdalla. Eikä toisaalta haluais seuraavan 20tkm jälkeen uudestaan remppaa maksaa. Siitä että mikä tämä rikkinäinen kytkin on (kesti n. 40tkm), ei ole mitään hajua. Vois periaatteessa olla vaikka vakio, mutta kun ei luistanut alkuunkaan niin en siihen ihan usko.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Voimansiirto-ongelmaa
En viitsinyt tehdä ihan uutta topiccia, vaikka mister-auto sellaisen olisi ehkä nyt ansainnut, niin päivitellään tilannetta tähän.
Eli tosiaan levy oli rikki, ja päädyin tilaamaan mister-auto.fi sivuilta koko kytkin paketin (LUK), koska erillisenä ei levyä saanut.
No, sitten kokemuksia kyseisen puljun toimituksesta:
Tilatessa valitsin pikatoimituksen, maksoi n. 10€ enemmän kuin normaali. Kyseisen valikon kohdalla lukee: "toimitus 1 päivän sisällä tilauksen käsittelystä". Tilauksen tein ke iltapäivällä. Perjantaina sain ilmoituksen että tavara on lähtenyt liikkeelle. No, vieläkään ei osaa ole näkynyt. UPS:n mukaan on eilen (ma) aamuna 07.00 saapunut Helsinkiin. Kyselin misterautolta että miten voi olla ettei ole vieläkään minulla, vaikka luvataan 1 päivän sisällä. Vastaus oli että minimitoimitusaika pikatoimituksessa on 3 päivää. Mitä H......iä!!!
Ainakin minun mielestä toimitus tarkoittaa, että tavara on asiakkaalla. Ei minua kiinnosta onko se per..leen osa lähetetty avaruuteen vai minne 1 päivän sisällä, vaan se että osa on minulla, varsinkin jos vielä siitä on ekstraa maksanut!
Että tälläistä...
Eli tosiaan levy oli rikki, ja päädyin tilaamaan mister-auto.fi sivuilta koko kytkin paketin (LUK), koska erillisenä ei levyä saanut.
No, sitten kokemuksia kyseisen puljun toimituksesta:
Tilatessa valitsin pikatoimituksen, maksoi n. 10€ enemmän kuin normaali. Kyseisen valikon kohdalla lukee: "toimitus 1 päivän sisällä tilauksen käsittelystä". Tilauksen tein ke iltapäivällä. Perjantaina sain ilmoituksen että tavara on lähtenyt liikkeelle. No, vieläkään ei osaa ole näkynyt. UPS:n mukaan on eilen (ma) aamuna 07.00 saapunut Helsinkiin. Kyselin misterautolta että miten voi olla ettei ole vieläkään minulla, vaikka luvataan 1 päivän sisällä. Vastaus oli että minimitoimitusaika pikatoimituksessa on 3 päivää. Mitä H......iä!!!
Ainakin minun mielestä toimitus tarkoittaa, että tavara on asiakkaalla. Ei minua kiinnosta onko se per..leen osa lähetetty avaruuteen vai minne 1 päivän sisällä, vaan se että osa on minulla, varsinkin jos vielä siitä on ekstraa maksanut!
Että tälläistä...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Voimansiirto-ongelmaa
Specin stage 2 kytkin lupaa muistaakseni yli 700 Nm keston. Mulla on sellainen omassa tonnarissa.
Uusin samalla kytkimen molemmat sylinterit ja laitoin teräspunosletkun. Ei se ihan halpa paketti ollut. Liekö sattumaa, mutta ensimmäinen kytkinlevy ei kestänyt kuin muutaman tuhat km, kun jouset levisivät pitkin kytkinkoppaa. Takuuaika oli jo ummessa mutta sain ostaa halvemmalla uuden levyn. Silläkin hinnalla olisi kyllä saanut Aeron koko kytkinpaketin.
Toiminnasta sen verran että nappaa yhtäkkiä kiinni ja alkaa irrottaa vasta kun poljin on melko syvällä vrt. edellinen Aeron kytkin. Toimii kyllä jo toista kesää mutta ei ole mikään mukava käytössä.
Uusin samalla kytkimen molemmat sylinterit ja laitoin teräspunosletkun. Ei se ihan halpa paketti ollut. Liekö sattumaa, mutta ensimmäinen kytkinlevy ei kestänyt kuin muutaman tuhat km, kun jouset levisivät pitkin kytkinkoppaa. Takuuaika oli jo ummessa mutta sain ostaa halvemmalla uuden levyn. Silläkin hinnalla olisi kyllä saanut Aeron koko kytkinpaketin.
Toiminnasta sen verran että nappaa yhtäkkiä kiinni ja alkaa irrottaa vasta kun poljin on melko syvällä vrt. edellinen Aeron kytkin. Toimii kyllä jo toista kesää mutta ei ole mikään mukava käytössä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB