kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Moro: Sopiiko aeron kytkin setti, allekirjoituksen pitkälohko täyspaineiseen my:92 2.3T tonttuun, joka on vai onkohan sittenkään toi 240mm.

:roll: alkanut vain ravistelemaan toi liikkeelle lähtö, varsinkin kylmänä kun auto on seissyt pitempään, mutta ei kuitenkaan vielä luista kytkin isoillakaan vaihteilla.

Jk: Oliskohan :) toi 3 stagetuksen tuoma lisä vääntö ja teho tuonnut nuo ongelmat, kun tolla on kuiteskin jo ajettu sen 270 000km ja edellisistä huoltotoimista tolla kytkinpuolellla ei ole tietoa.
Viimeksi muokannut TurboTurpa, Ma Elo 19, 2013 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Aeron kytkinlevy+asetelma.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

TurboTurpa kirjoitti:Moro: Sopiiko aeron kytkin setti, allekirjoituksen pitkälohko täyspaineiseen my:92 2.3T tonttuun, joka on vai onkohan sittenkään toi 240mm.

:roll: alkanut vain ravistelemaan toi liikkeelle lähtö, varsinkin kylmänä kun auto on seissyt pitempään, mutta ei kuitenkaan vielä luista kytkin isoillakaan vaihteilla.

Jk: Oliskohan :) toi 3 stagetuksen tuoma lisä vääntö ja teho tuonnut nuo ongelmat, kun tolla on kuiteskin jo ajettu sen 270 000km ja edellisistä huoltotoimista tolla kytkinpuolellla ei ole tietoa.

Lisäten vielä, että kuinka iso toi "vapaaliike" normaalisti toimivassa kytkinpolkimessa on, kun mulla toi näyttäis olevan luokkaa +/- 5cm ja kytkin on muuten ihan kevyt käyttää.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Aeron kytkinlevy+asetelma.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Asiaa enemmän tutkittua ja vanhempia kirjoituksia luettua, niin olen tullut siihen tulokseen että taitaa olla mun autossa edessä toi tonnarien kuuluisa kytkinletkun uusiminen ja pääsylinterin kumien uusiminen, sekä ilmaus nipasta säiliöön päin.

Kytkinpolkimen vapaaliike on jo tonne puoleenväliin asti ja sitten vasta alkaa tulla vastusta, mutta nestettä ei ole hävinnyt ja laatikon puolelta näyttäis myös kuivalta.

Mitä tossa sitä letkua vilkaisin, niin näyttäis olevan alkuperäinen.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Aeron kytkinlevy+asetelma.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Oli vielä pakko kirjoittaa tähän jatkoa, että MITÄ ihmettä :roll: se kytkin nytte alkoi toimiin "normaalisti" kun tänä aamuna vatkasin poljinta ees taas muutaman kerran, ei kai se itse ilmaa ittensä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Katto ny jos se alkaa taas kennkuileemaan, nottei oo sylkkäpuolella vuotoa.
PS. kuinka on stageilla nyt pelannut? :)
(ja ku alkaa kyllästyttää toi tonnari nii täällä olis ottaja :D )
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

timpetti kirjoitti:Katto ny jos se alkaa taas kennkuileemaan, nottei oo sylkkäpuolella vuotoa.
PS. kuinka on stageilla nyt pelannut? :)
(ja ku alkaa kyllästyttää toi tonnari nii täällä olis ottaja :D )
Täytyypä seurailla, mulle aivan uutta tää että saabbi korjaa itte ittensä :lol: , tekis vain sitä muulloinkin.

ps: Hyvin stagetus on pelannut, erehty yks bmw merkkinen :wink: lähteen perään kiihdytyksessä, kun lähdin rekkaa ohittaan vähän reippaammin, tuumas varmaan että tulee mun imussa :) , mutta yritykses se jäi ja Vaimo kiittää :lol: .
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja timpetti »

On vaan ollut tässä yks VW korjattavana jossa kans korjas ittensä välis..mutta työsylkka meni vaihtoon. Sen pohjalta huikin :)
Hyvä että pelaa ja tonkii! Puimurimiehille muistutusta ettei se aivan ylivoimanen ole tien päällä sekää auto.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja puu »

Kytkimen vapaaliike voi olla isompi, jos pääsylinteri on löysällä kiinnikkeessään, tai jos se on päässyt vaeltamaan. Vähän pystyy vaikuttamaan kun löysää mutterit ja siirtää sen tämäkkäämpään asentoon.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: kytkimen tunnottumuus "ilmaa"

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

puu kirjoitti:Kytkimen vapaaliike voi olla isompi, jos pääsylinteri on löysällä kiinnikkeessään, tai jos se on päässyt vaeltamaan. Vähän pystyy vaikuttamaan kun löysää mutterit ja siirtää sen tämäkkäämpään asentoon.
Tarkistin ton asian ja näytti olevan siltä osin kunnossa, mutta tosiaan oli aikaisemmin löysää sinne puoleenväliin ja vähän ehkä ylikin ja nytte kun vatkasin polkimia ees taas, niin palautui normaaliks ja nesteet on pitänyt sisällä kun ei ole tarvinnut lisätä, sekä paikat näyttäis kuivilta niin laatikon puolella kuin kapiinissa.

Joskos siellä olis ollut letkusta irronneita kumen murusia tiivisteiden välissä tai jotain ja olis saannut ilmaa, toi letku on vielä vaihtamatta ja tiivisteet myös, mutta katsotaan kuin kauan toimii tai ainaskin talveks olis tarkoitus korjata.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Vastaa Viestiin