Ahtopaineet seilaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Piraxx
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 20:36
Paikkakunta: Oravikoski

Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Piraxx »

Eli autona 9000 cse -95, steg3.

Aamulla vielä toimi hyvin mutta kaupasta himaan lähdettäessä alko ahtopaineet kiihdytyksessä seilaamaan 0,5-1 välissä. Normaalisti kiihdytyksessä tasainen 1,2-1,4.
Mistähän tuota vikaa rupeis ettimään? Mankuvena tuli itelle ekana mieleen


t:pete
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mankku ja kaikki letkut näin aluksi. Tuolta voi katella lisää vinkkejä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=138564
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Piraxx
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 20:36
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Piraxx »

bypassin letkuhan se oli paskana

eli toimii taas

-pete
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta sivuaa aihetta. Autona siis 2.3l täyspaine turbo.

Ensinnäkin tuo mittariston turbo/APC mittarin tulkinta. En osaa tuota asteikkoa millään lailla yhdistää paineeseen, mutta yritetään. Kiihdyttäessä ei väännä alhaalta mielestäni niin kuin pitäisi. Täyskaasukiihdytyksessäkään viisari ei mene lähellekkään punaista aluetta, korkeintaan keltaisen päälle. Kuuluisiko ylipäänsä mennä punaiselle?? Bypassin irrotin ja koitin imeä, eikä vuoda mistään reiästä. Apuja?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja aero »

Valkoinen on alipaineella, keltainen on n. 0-0,8bar, punainen n. 0,8-1,4bar. Täyspaineen pitäisi puhkuman vähintään sinne lähelle punaisen rajaa, ellei ylikin. Peruspaineilla pitäisi tauota siihen keltaisen alueen puolivälin tienooseen. Joko paine ei siis pääse mittarille asti tai sitä ei ole ja vedon puutteesta voitaneen päätellä, että sitä ei ole.

1) Nappaa mankkuvenalta piuha irti ja katso/kokeile muuttuuko tilanne - tuskin muuttuu.

2) Nappaa hukkiksen letku (mankkuvenalta ns. W-letku) irti ja kokeile v-a-r-o-v-a-s-t-i kaasua annostellen, löytyykö painetta sinne punaisen alarajalle (jos löytyy, löytyy ylikin, mutta niitä ei sitten mikään rajoita).

Mun lonkkaveikkaus viasta osuu pimeään/saamattomaan (ohjausta, irvileuat) mankkuun ja hivenen alhaiseen peruspaineeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

aero kirjoitti:Valkoinen on alipaineella, keltainen on n. 0-0,8bar, punainen n. 0,8-1,4bar. Täyspaineen pitäisi puhkuman vähintään sinne lähelle punaisen rajaa, ellei ylikin. Peruspaineilla pitäisi tauota siihen keltaisen alueen puolivälin tienooseen. Joko paine ei siis pääse mittarille asti tai sitä ei ole ja vedon puutteesta voitaneen päätellä, että sitä ei ole.

1) Nappaa mankkuvenalta piuha irti ja katso/kokeile muuttuuko tilanne - tuskin muuttuu.

2) Nappaa hukkiksen letku (mankkuvenalta ns. W-letku) irti ja kokeile v-a-r-o-v-a-s-t-i kaasua annostellen, löytyykö painetta sinne punaisen alarajalle (jos löytyy, löytyy ylikin, mutta niitä ei sitten mikään rajoita).

Mun lonkkaveikkaus viasta osuu pimeään/saamattomaan (ohjausta, irvileuat) mankkuun ja hivenen alhaiseen peruspaineeseen.
Kiitoksia jälleen :D . Irroitin mankkuvenan piuhan ja kaasuttelin hieman, mutta ei edelleenkään nouse, ei edes puoleen väliin keltaista. Täytyy huomenna kunnon valossa irrottaa tuo w-letku. Voisiko kuitenkin olla mahdollista, että viallinen by-pass aiheuttaisi tuollaista?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja aero »

Aika massiivinen vuoto saa olla, että paineet jää noin alas, joten pässiviaksi en ihan heti uskoisi. Etenkään jos se ahtoviisari menee tyhjäkäynnillä reilusti valkoiselle (ts. kauas keltaisesta).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Tonnari88 kirjoitti: Irroitin mankkuvenan piuhan ja kaasuttelin hieman, mutta ei edelleenkään nouse, ei edes puoleen väliin keltaista.
Siis kävitkö ajamassa vai paikoillaanko kaasuttelit? Ei ne ahtopaineet paikoillaan kaasuttelemalla nouse.
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

raimsshi kirjoitti:
Tonnari88 kirjoitti: Irroitin mankkuvenan piuhan ja kaasuttelin hieman, mutta ei edelleenkään nouse, ei edes puoleen väliin keltaista.
Siis kävitkö ajamassa vai paikoillaanko kaasuttelit? Ei ne ahtopaineet paikoillaan kaasuttelemalla nouse.

Emmä kyllä ykköstä isommalle vaihtanu, kun kortti tulee vasta huomenna :D Mutta eiköhän tänään saada jotain raporttia illemmalla..
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ahtopaineet seilaa

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Hukkaportin tanko oli irronnut ja sokka oli poissa. Johan alkoi tapahtua kun laitoin kiinni! Koeajolla käytiin, mutta vieläkään ei ahdot nouse tuonne keltaisen ja punaisen rajalle, mutta huomattavasti korkeammalle kuin aikaisemmin. Otin akun johdot irti, kun ajattelin jos ECU:n nollaaminen auttaisi. Mielenkiinnosta vaihdoin myös tuon mukana tulleen MAP-anturin joka ilmoittaa kyljessään 2.54 kPa :D Saas nähdä mitä tulevan pitää. Eli vielä. Vinkkejä miten saan nostettua ahdot tuonne normaalitasolle?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Vastaa Viestiin