Ahtopaineet seilaa
Ahtopaineet seilaa
Eli autona 9000 cse -95, steg3.
Aamulla vielä toimi hyvin mutta kaupasta himaan lähdettäessä alko ahtopaineet kiihdytyksessä seilaamaan 0,5-1 välissä. Normaalisti kiihdytyksessä tasainen 1,2-1,4.
Mistähän tuota vikaa rupeis ettimään? Mankuvena tuli itelle ekana mieleen
t:pete
Aamulla vielä toimi hyvin mutta kaupasta himaan lähdettäessä alko ahtopaineet kiihdytyksessä seilaamaan 0,5-1 välissä. Normaalisti kiihdytyksessä tasainen 1,2-1,4.
Mistähän tuota vikaa rupeis ettimään? Mankuvena tuli itelle ekana mieleen
t:pete
Re: Ahtopaineet seilaa
Mankku ja kaikki letkut näin aluksi. Tuolta voi katella lisää vinkkejä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=138564
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Ahtopaineet seilaa
bypassin letkuhan se oli paskana
eli toimii taas
-pete
eli toimii taas
-pete
Re: Ahtopaineet seilaa
Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta sivuaa aihetta. Autona siis 2.3l täyspaine turbo.
Ensinnäkin tuo mittariston turbo/APC mittarin tulkinta. En osaa tuota asteikkoa millään lailla yhdistää paineeseen, mutta yritetään. Kiihdyttäessä ei väännä alhaalta mielestäni niin kuin pitäisi. Täyskaasukiihdytyksessäkään viisari ei mene lähellekkään punaista aluetta, korkeintaan keltaisen päälle. Kuuluisiko ylipäänsä mennä punaiselle?? Bypassin irrotin ja koitin imeä, eikä vuoda mistään reiästä. Apuja?
Ensinnäkin tuo mittariston turbo/APC mittarin tulkinta. En osaa tuota asteikkoa millään lailla yhdistää paineeseen, mutta yritetään. Kiihdyttäessä ei väännä alhaalta mielestäni niin kuin pitäisi. Täyskaasukiihdytyksessäkään viisari ei mene lähellekkään punaista aluetta, korkeintaan keltaisen päälle. Kuuluisiko ylipäänsä mennä punaiselle?? Bypassin irrotin ja koitin imeä, eikä vuoda mistään reiästä. Apuja?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Ahtopaineet seilaa
Valkoinen on alipaineella, keltainen on n. 0-0,8bar, punainen n. 0,8-1,4bar. Täyspaineen pitäisi puhkuman vähintään sinne lähelle punaisen rajaa, ellei ylikin. Peruspaineilla pitäisi tauota siihen keltaisen alueen puolivälin tienooseen. Joko paine ei siis pääse mittarille asti tai sitä ei ole ja vedon puutteesta voitaneen päätellä, että sitä ei ole.
1) Nappaa mankkuvenalta piuha irti ja katso/kokeile muuttuuko tilanne - tuskin muuttuu.
2) Nappaa hukkiksen letku (mankkuvenalta ns. W-letku) irti ja kokeile v-a-r-o-v-a-s-t-i kaasua annostellen, löytyykö painetta sinne punaisen alarajalle (jos löytyy, löytyy ylikin, mutta niitä ei sitten mikään rajoita).
Mun lonkkaveikkaus viasta osuu pimeään/saamattomaan (ohjausta, irvileuat) mankkuun ja hivenen alhaiseen peruspaineeseen.
1) Nappaa mankkuvenalta piuha irti ja katso/kokeile muuttuuko tilanne - tuskin muuttuu.
2) Nappaa hukkiksen letku (mankkuvenalta ns. W-letku) irti ja kokeile v-a-r-o-v-a-s-t-i kaasua annostellen, löytyykö painetta sinne punaisen alarajalle (jos löytyy, löytyy ylikin, mutta niitä ei sitten mikään rajoita).
Mun lonkkaveikkaus viasta osuu pimeään/saamattomaan (ohjausta, irvileuat) mankkuun ja hivenen alhaiseen peruspaineeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ahtopaineet seilaa
Kiitoksia jälleenaero kirjoitti:Valkoinen on alipaineella, keltainen on n. 0-0,8bar, punainen n. 0,8-1,4bar. Täyspaineen pitäisi puhkuman vähintään sinne lähelle punaisen rajaa, ellei ylikin. Peruspaineilla pitäisi tauota siihen keltaisen alueen puolivälin tienooseen. Joko paine ei siis pääse mittarille asti tai sitä ei ole ja vedon puutteesta voitaneen päätellä, että sitä ei ole.
1) Nappaa mankkuvenalta piuha irti ja katso/kokeile muuttuuko tilanne - tuskin muuttuu.
2) Nappaa hukkiksen letku (mankkuvenalta ns. W-letku) irti ja kokeile v-a-r-o-v-a-s-t-i kaasua annostellen, löytyykö painetta sinne punaisen alarajalle (jos löytyy, löytyy ylikin, mutta niitä ei sitten mikään rajoita).
Mun lonkkaveikkaus viasta osuu pimeään/saamattomaan (ohjausta, irvileuat) mankkuun ja hivenen alhaiseen peruspaineeseen.

9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Ahtopaineet seilaa
Aika massiivinen vuoto saa olla, että paineet jää noin alas, joten pässiviaksi en ihan heti uskoisi. Etenkään jos se ahtoviisari menee tyhjäkäynnillä reilusti valkoiselle (ts. kauas keltaisesta).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ahtopaineet seilaa
Siis kävitkö ajamassa vai paikoillaanko kaasuttelit? Ei ne ahtopaineet paikoillaan kaasuttelemalla nouse.Tonnari88 kirjoitti: Irroitin mankkuvenan piuhan ja kaasuttelin hieman, mutta ei edelleenkään nouse, ei edes puoleen väliin keltaista.
Re: Ahtopaineet seilaa
raimsshi kirjoitti:Siis kävitkö ajamassa vai paikoillaanko kaasuttelit? Ei ne ahtopaineet paikoillaan kaasuttelemalla nouse.Tonnari88 kirjoitti: Irroitin mankkuvenan piuhan ja kaasuttelin hieman, mutta ei edelleenkään nouse, ei edes puoleen väliin keltaista.
Emmä kyllä ykköstä isommalle vaihtanu, kun kortti tulee vasta huomenna

9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Ahtopaineet seilaa
Hukkaportin tanko oli irronnut ja sokka oli poissa. Johan alkoi tapahtua kun laitoin kiinni! Koeajolla käytiin, mutta vieläkään ei ahdot nouse tuonne keltaisen ja punaisen rajalle, mutta huomattavasti korkeammalle kuin aikaisemmin. Otin akun johdot irti, kun ajattelin jos ECU:n nollaaminen auttaisi. Mielenkiinnosta vaihdoin myös tuon mukana tulleen MAP-anturin joka ilmoittaa kyljessään 2.54 kPa
Saas nähdä mitä tulevan pitää. Eli vielä. Vinkkejä miten saan nostettua ahdot tuonne normaalitasolle?

9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"