Kunniakirja pitäisi..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Kunniakirja pitäisi..

Viesti Kirjoittaja Pahis »

.. melkein myöntää niille jotka lähtevät aivan "kylmiltään" vaihtamaan lämppärin kennoa ilmastoituun (AC) tonttuun!
Kyllähän siinä muutama ilta vierähti mukavasti :? kun tuohon urakkaan lähti, mutta pakkohan se oli köyhän kun liikkeessä pyydetään hirveitä hintoja!
Olihan se mielenkiintoista kun purki muutaman osan irti ja kokeili aina jokohan se puhallin viimein lähtisi irti 8O . Päätin pelata hieman uhkapeliä ja jätin vaihtamatta sen puhaltimen moottorin, vaikka sitä suositeltiin samalla (ja en ihmettele miksi!). Oli vaan sen verran suolattu hinta yhdestä moottorista.. Tietysti mun tuurilla se paukahtaa jo seuraavalla viikolla..
Olis helpottanut puhaltimen pois ottoa hieman jos olis tienny että holkki johon letkut tulee kiinni lähti vanhasta (valeo) helposti irti. Uuden (Nissens) kanssa olikin hieman ongelmaa.. kokeilin holkkia irrallaan olevaan kennoon ja totesin sen olevan aika tiukka. Menin sitten naputtelemaan sen varovasti kiinni, mutta se ei mennyt kuitenkaan lukitusklipsiin asti. Tiukasti tuntui kuitenkin olevan kiinni.
Niin niin. Se puhallin ei sitten mene takaisin jos tuo holkki on paikallaan, ei kun taas irti :oops: . Oli tosi tiukassa kun tarvi lämmittää puhaltimella. No tarvii toivoa että se pysyy NYT kiinni kun se ei ole edelleenkään sillä klipsillä kiinni... Tarvii tarkkailla check radiatorlevel valoa :D

Eipä tunnu ainakaan yhtään kylmemmältä tai lämpimämmältä kuin vanha kenno. Paitsi ei tarvi haistella enää höyryjä :D
Onkohan muilla kokemusta että tonttu lämpenee paljon hitaammin kuin satku? Joskus aikaa sitten vaihdoin termarin ilman mitään vaikutusta. Jos lämpöjä pitää täysillä kone lämpenee normaaliksi vielä paljon hitaammin. Tuli vaan mieleen että jos puhdistuttaisi jäähdytysjärjestelmän jollain. Sinne kai kertyy jotain törkyä ajan myötä 8O

Pitää huvin vuoksi kysyä mitä ne kolme vastuslankaa(?) on siinä puhaltimen moottorin vieressä siinä samassa kopassa? Ja mikä, muistaakseni Bosch:in boksi(n.15*15*3cm), on siinä pyyhkimen moottorista oikealle (keulasta katsoen) ?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Alkuperäinen termari on ymmärtääkseni kaksitoiminen aluksi se lämmittää koneen, jonka jälkeen se päästää lämmityskennolle lämmintä ja sitten vasta jäähdytyskenno kytketään mukaan ( korjatkoon joku jos tietää tarkemmin ).

Jos tilalla on perinteinen termari saattaisi sillä olla lämmitysaikaan nähden merkitystä. Harva uusikaan auto päihittää vanhan kunnon og900:n.

Se boxi on ruiskun älyloota ja Bosh siinä lukee.

Se vaihtotyö on muuten toisella kerralla huomattavasti nopeampi :wink:
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Se vaihtotyö on muuten toisella kerralla huomattavasti nopeampi

No aivan varmasti :lol: Tarvii vaan toivoa silti ettei ihan heti tuolle puolelle joudu kajoamaan missään merkeissä...
Harva uusikaan auto päihittää vanhan kunnon og900:n.
Niinpä :D
Hävettää vaan kun porukoiden vento lämpiää paljon tonttuani nopeammin. Ei se kyllä lämpimämpi muuten ole :P
Vieläkin harmittaa kun isukki meni ruttaamaan vanhan suht hyväkuntoisen satkunsa sivulle lähtevän tien penkkaan. Selvis mustelmilla ja kipeillä paikoilla- Saab on turvallinen :lol:
Meni pentele vaan vaihtamaan saksalaiseen :x olisin kyllä kovasti suositellut kovasti tonttua, olis saanu venton hintaan paljon paremman pelin :roll:
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Kyllä tonnarin kuuluisi lämmetä hyvin. Oliskohan termari tarvikesellainen joka ei oikein sovellu, oikea on Wahle joka tekee myös alkuperäiset.
Se on aikanaan merkkiliikkeessä vaihdettu. Kaipa käyttävät alkuperäisiä?
Mitäköhän merkkiä nuo Motonetin termarit mahtavat olla? Jos vaikka kokeilis.
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulle kans kunniakirja! Kyllähän siinä kirurgian käsiä tarvittiin ja toisaalta kuitenkin voimaakin. Moottoria sai tosiaan hetken jos toisenkin pyöritellä että sen sai paikoilleen. Pois sen sai paljon helpommin. :)
Lämmityslaitteen tehossa en ole huomannut eroa Nissens vs. orggis. Ärsyttävä piirre vain on se, että ACC kääntää puhalluksen isommalle paljon myöhemmin kuin olisi nopean lämpenemisen kannalta hyvä.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tontussa on kuittien mukaan hiljattain vaihdettu lämppärin kenno, itse vaihdoin syksyllä uuden, alkuperäisen termarin..auto lämpiää hitaasti ja lämmintä ilmaa ei tule edelliseen tonnariin verrattuna läheskään yhtä paljon. Taasen pidempään tyhjäkäynillä rumpsuttaessa lämmöt nousee turhankin korkealle. Ilmeisesti lämppärin kenno on jotain huonompaa mallia?
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin