Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Virtalukko jumi kiinni kun tohkeissani 8) auton pesun jälkeen rasvasin kaikki lukot ja tulipahan sitten mieleen että "hmmm... :idea: tuota virtalukkoa ei ole kai koskaan rasvattu, :P no ongelma poistuu nyt ja psssssss...rasvaa pesään" Mitääs sitä tyhjää siitä ne ongelmat vasta alkoivat, hetken avainta edestakaisin liikutellessa se toimi moitteeta, 8O kunnes yhtäkkiä, se jäi silla lailla jumiin, että avain menee pesään, mutta se ei naksahda eikä painu kuten normaalisti, eikä myöskään käänny. 8O :arrow: :evil: :evil: :?: Turha kai sanoakaan, että se ei ole temppuillut koskaan aiemmin. Niinpä niin, uusi lukko vai? :cry: Yritin jo purkaa sitä jonkin aikaisemman topikin ohjeilla, mutta ei se auta kun lukko ei käänny niin se ei käänny! Apuuva! :evil: Ja autona siis -91 9000 Aero
Viimeksi muokannut tamtami, To Joulu 30, 2004 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Ellikkä koita samalla käännellä rattia kun väännät virta avaimesta, mulla meni samalla tavoin juntturaan mutta aukes tuolla konstilla. Muuten menee vähä vaikeeks se pesän vaihto jos et saa sitä 2 asentoon,,,,,
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Pystyisköhän sitä virtalukkoa puhdistamaan jollain liuottimella nyt, jotta rasvan saisi pois pesästä? :? Ei varmaan tilanne ainakaan hullummaksi voi mennä! :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Kokeilin kumpaakin jo illalla, mutta ei se auttanut. Kaipaa kai väkevämpiä lääkkeitä. Vissiin pakko viedä se saabin huoltoon ja traileri ainoa vaihtoehto.? Onko kellään muuta (halvenpaa) paikkaa tiedossa Vantaalla?
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Haehan piirimyyjältä uusi avain ja kokeile sillä. Yritystä se voi vaatia silläkin, mulla meni neljä tuntia leikkiessä, ennenkuin lukkopesä oli kourassa.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

itellä jumitteli tuo virtalukko kanssa, ni otin sen irti vielä ku sen sai ja vein lukkosepälle ni se puhisti sen jossai ihmeen aineessa. Kappas vaan se ei enää toiminu yhtää sillä vanhalla avaimella, mutta ku teki uuden avaimen ni toimi loistavasti, että kantsii kokeilla uudella avaimella
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kohtalotoveri.. :roll:

Tein saman virheen joskus syksyllä ja lukkopesä meni uusiks. Kun lukon haitat on jumissa riittävän pitkään, niin ne kuluvat "vikakohdasta". Sitten kun lukkoon suhauttaa liukastetta, niin haitat pääsevät liikkumaan enemmän eikä avain enää käy. Itse käänsin pihdeillä väkisin avaimesta kakkosasentoon ja sain lukkopesän irti. Alkuun purin lukosta haitat irti, mutta sen jälkeen se toimii millä tahansa mitä lukkoon saa työnnettyä, eli ei välttämättä hyvä.
Tilasin Pro-CarServiceltä uuden lukon valmiiksi sarjoitettuna, hintaa en muista.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Ongelma hoitui pois päiväjärjestyksestä :mrgreen: :lol: . Muuan kaveri Kaivokselan A-laatutarvikkeesta kävi purkamassa lukon, korjasi jotenkin ja laskutti 50 euroa. Ei paha, toimii meinaan vanhalla avaimella ja se oli oikeesti aika tiukassa. Minä en ole mikään ihan "pikku poika" ja minä tappelin sen kans pari-kolme tuntia "aikamoisen isoilla leluilla". :oops: No pienillä se oliskin saattaanut lähteä paremmin. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen ja varmistan toimivuuden vielä parilla uudella avaimella jahka kerkeän. Muutenkin aika hyvä mesta tuo liike, kaveri oli heti kauppaamassa paria turboa ja tuntu vielä jotain tietävänkin niistä. Hmmmmm... :twisted: Kiitos "kohtalotovereille". :wink:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
vhinkkan
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 21:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vhinkkan »

Turbiini kirjoitti:Sitten kun lukkoon suhauttaa liukastetta, niin haitat pääsevät liikkumaan enemmän eikä avain enää käy.
Täydennän vielä vanhaa ketjua: CRC:tä tai muuta liukastetta ei tosiaan tarvitse virtalukkoon edes erikseen suhautella, vaan vähempikin riittää jumittamaan lukon. Oma virtalukkoni jäi jumiin, kun käytin siinä avainta, jolla oli hetkeä aikaisemmin avattu vastaöljytty oven lukko. Voimalla avainta sai onneksi vielä käännettyä niin, että lukkopatruunan sai irti ja remontoitavaksi.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Sama homma. Just aamuyöstä piti mennä työmatkalle. Jää menemättä..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Rafu kirjoitti:Sama homma. Just aamuyöstä piti mennä työmatkalle. Jää menemättä..
Harmillista!

Yritit varmaan jo nitkuttaa lukkoa auki kaikilla avaimilla mitä sinulla tähän autoon on. Kannattanee silti jatkaa harjoituksia, ehkä se vielä kerran kääntyisi. Jos kääntyy, kannattaakin heti samantien ottaa pois, eikä enää ikinä kääntää takaisin nollille ennen korjausta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11052
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10651
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29490
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jipii. Kääntyihän se pitkällisten (useampi tunti) harjoitusten jälkeen. Pikkaisen raakaa voimaa ja paljon kärsivällisyyttä.

Muuten jos jollain sama tilanne tulee niin suosittelen irroittamaan alamuovin ennen nitkuttelua. Ei tartte leikellä sitä sitten pois..

Mitäs tuolle paketille nyt teen? Eli täytyykö vielä irroittaa se sisus tuosta lukkopesästä vai vienkö koko hoidon lukkosepälle avaimineen?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Rafu kirjoitti:Mitäs tuolle paketille nyt teen? Eli täytyykö vielä irroittaa se sisus tuosta lukkopesästä vai vienkö koko hoidon lukkosepälle avaimineen?
Jos sinulla on lukkopatruuna irti autosta, viet sen vaan avaimineen lukkosepälle. Lukkopatruunalla siis tarkoitan sitä kuorta, jonka sisällä "avaimenreikä" pyörii, ja jonka kyljessä on se lukitusnipukka, jota pitää painaa, jotta saa vedettyä ulos.

Tällä sivulla kolmas ja neljäs kuva ylhäältä on se patruuna.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html

Jos ei kotipaikalla satu helposti löytymään haittatyötä tekevää lukkoseppää, Helsingissä Auto-Avain Agricolankadulla palvelee nopeasti myös kirjeitse, maksu tilille ja muuta kätevää & edullista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

...taitaa olla tuota virtalukkojumia kovastikin liikkeellä. Tää ilmoittautuu kans jonon jatkoksi. Käynnistäminen on kerta kerralta vaikeampaa ja hermot korreloivat suoraan myöskin tähän asiaan. Voiteluaineita en ole käyttänyt, mutta jumi sen kuin pahenee...
Btw. Oliskos kellään tietoa/ kokemusta siitä, josko esim. takaluukun lukkopatruuna olisi vaihtokelpoinen, tai edes sisäkalut? Siirtyisi tuo lukkosepän kanssa asiointi tuonnemmaksi eli koyhän roposet voisi ohjata parempaan käyttöön.
Ps. Hyviä vaihdevuosia vaan kaikille!
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ei passaa takakontin pesä... suosittelen ensitilassa ottamaan irti sen lukkopesän ja suuntaamaan sepälle, sillä milloin tahansa saattaa nyt tuo lukkosi jumia lopullisesti. Tuon jälkeen ei auta kuin poraus.

Jos pihdata haluat niin ota silti se pesä heti irti ja käynnistele autoa ruuvimeisselillä. Siellä lukkopohjassa on sellainen hahlo johon meisseli passaa. Sepälle sitten kun pörssi antaa myöten...

Rollossa Rova-Lukko tarjosi helojen uusintaa 40eugulla.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin