Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos
Virtalukko jumi! Ja apua sain! Kiitos
Virtalukko jumi kiinni kun tohkeissani auton pesun jälkeen rasvasin kaikki lukot ja tulipahan sitten mieleen että "hmmm... tuota virtalukkoa ei ole kai koskaan rasvattu, no ongelma poistuu nyt ja psssssss...rasvaa pesään" Mitääs sitä tyhjää siitä ne ongelmat vasta alkoivat, hetken avainta edestakaisin liikutellessa se toimi moitteeta, kunnes yhtäkkiä, se jäi silla lailla jumiin, että avain menee pesään, mutta se ei naksahda eikä painu kuten normaalisti, eikä myöskään käänny. Turha kai sanoakaan, että se ei ole temppuillut koskaan aiemmin. Niinpä niin, uusi lukko vai? Yritin jo purkaa sitä jonkin aikaisemman topikin ohjeilla, mutta ei se auta kun lukko ei käänny niin se ei käänny! Apuuva! Ja autona siis -91 9000 Aero
Viimeksi muokannut tamtami, To Joulu 30, 2004 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Pystyisköhän sitä virtalukkoa puhdistamaan jollain liuottimella nyt, jotta rasvan saisi pois pesästä? Ei varmaan tilanne ainakaan hullummaksi voi mennä!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Kohtalotoveri..
Tein saman virheen joskus syksyllä ja lukkopesä meni uusiks. Kun lukon haitat on jumissa riittävän pitkään, niin ne kuluvat "vikakohdasta". Sitten kun lukkoon suhauttaa liukastetta, niin haitat pääsevät liikkumaan enemmän eikä avain enää käy. Itse käänsin pihdeillä väkisin avaimesta kakkosasentoon ja sain lukkopesän irti. Alkuun purin lukosta haitat irti, mutta sen jälkeen se toimii millä tahansa mitä lukkoon saa työnnettyä, eli ei välttämättä hyvä.
Tilasin Pro-CarServiceltä uuden lukon valmiiksi sarjoitettuna, hintaa en muista.
Tein saman virheen joskus syksyllä ja lukkopesä meni uusiks. Kun lukon haitat on jumissa riittävän pitkään, niin ne kuluvat "vikakohdasta". Sitten kun lukkoon suhauttaa liukastetta, niin haitat pääsevät liikkumaan enemmän eikä avain enää käy. Itse käänsin pihdeillä väkisin avaimesta kakkosasentoon ja sain lukkopesän irti. Alkuun purin lukosta haitat irti, mutta sen jälkeen se toimii millä tahansa mitä lukkoon saa työnnettyä, eli ei välttämättä hyvä.
Tilasin Pro-CarServiceltä uuden lukon valmiiksi sarjoitettuna, hintaa en muista.
Ongelma hoitui pois päiväjärjestyksestä . Muuan kaveri Kaivokselan A-laatutarvikkeesta kävi purkamassa lukon, korjasi jotenkin ja laskutti 50 euroa. Ei paha, toimii meinaan vanhalla avaimella ja se oli oikeesti aika tiukassa. Minä en ole mikään ihan "pikku poika" ja minä tappelin sen kans pari-kolme tuntia "aikamoisen isoilla leluilla". No pienillä se oliskin saattaanut lähteä paremmin. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen ja varmistan toimivuuden vielä parilla uudella avaimella jahka kerkeän. Muutenkin aika hyvä mesta tuo liike, kaveri oli heti kauppaamassa paria turboa ja tuntu vielä jotain tietävänkin niistä. Hmmmmm... Kiitos "kohtalotovereille".
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Täydennän vielä vanhaa ketjua: CRC:tä tai muuta liukastetta ei tosiaan tarvitse virtalukkoon edes erikseen suhautella, vaan vähempikin riittää jumittamaan lukon. Oma virtalukkoni jäi jumiin, kun käytin siinä avainta, jolla oli hetkeä aikaisemmin avattu vastaöljytty oven lukko. Voimalla avainta sai onneksi vielä käännettyä niin, että lukkopatruunan sai irti ja remontoitavaksi.Turbiini kirjoitti:Sitten kun lukkoon suhauttaa liukastetta, niin haitat pääsevät liikkumaan enemmän eikä avain enää käy.
Harmillista!Rafu kirjoitti:Sama homma. Just aamuyöstä piti mennä työmatkalle. Jää menemättä..
Yritit varmaan jo nitkuttaa lukkoa auki kaikilla avaimilla mitä sinulla tähän autoon on. Kannattanee silti jatkaa harjoituksia, ehkä se vielä kerran kääntyisi. Jos kääntyy, kannattaakin heti samantien ottaa pois, eikä enää ikinä kääntää takaisin nollille ennen korjausta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11052
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10651
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29490
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jipii. Kääntyihän se pitkällisten (useampi tunti) harjoitusten jälkeen. Pikkaisen raakaa voimaa ja paljon kärsivällisyyttä.
Muuten jos jollain sama tilanne tulee niin suosittelen irroittamaan alamuovin ennen nitkuttelua. Ei tartte leikellä sitä sitten pois..
Mitäs tuolle paketille nyt teen? Eli täytyykö vielä irroittaa se sisus tuosta lukkopesästä vai vienkö koko hoidon lukkosepälle avaimineen?
Muuten jos jollain sama tilanne tulee niin suosittelen irroittamaan alamuovin ennen nitkuttelua. Ei tartte leikellä sitä sitten pois..
Mitäs tuolle paketille nyt teen? Eli täytyykö vielä irroittaa se sisus tuosta lukkopesästä vai vienkö koko hoidon lukkosepälle avaimineen?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Jos sinulla on lukkopatruuna irti autosta, viet sen vaan avaimineen lukkosepälle. Lukkopatruunalla siis tarkoitan sitä kuorta, jonka sisällä "avaimenreikä" pyörii, ja jonka kyljessä on se lukitusnipukka, jota pitää painaa, jotta saa vedettyä ulos.Rafu kirjoitti:Mitäs tuolle paketille nyt teen? Eli täytyykö vielä irroittaa se sisus tuosta lukkopesästä vai vienkö koko hoidon lukkosepälle avaimineen?
Tällä sivulla kolmas ja neljäs kuva ylhäältä on se patruuna.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Jos ei kotipaikalla satu helposti löytymään haittatyötä tekevää lukkoseppää, Helsingissä Auto-Avain Agricolankadulla palvelee nopeasti myös kirjeitse, maksu tilille ja muuta kätevää & edullista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
...taitaa olla tuota virtalukkojumia kovastikin liikkeellä. Tää ilmoittautuu kans jonon jatkoksi. Käynnistäminen on kerta kerralta vaikeampaa ja hermot korreloivat suoraan myöskin tähän asiaan. Voiteluaineita en ole käyttänyt, mutta jumi sen kuin pahenee...
Btw. Oliskos kellään tietoa/ kokemusta siitä, josko esim. takaluukun lukkopatruuna olisi vaihtokelpoinen, tai edes sisäkalut? Siirtyisi tuo lukkosepän kanssa asiointi tuonnemmaksi eli koyhän roposet voisi ohjata parempaan käyttöön.
Ps. Hyviä vaihdevuosia vaan kaikille!
Btw. Oliskos kellään tietoa/ kokemusta siitä, josko esim. takaluukun lukkopatruuna olisi vaihtokelpoinen, tai edes sisäkalut? Siirtyisi tuo lukkosepän kanssa asiointi tuonnemmaksi eli koyhän roposet voisi ohjata parempaan käyttöön.
Ps. Hyviä vaihdevuosia vaan kaikille!
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ei passaa takakontin pesä... suosittelen ensitilassa ottamaan irti sen lukkopesän ja suuntaamaan sepälle, sillä milloin tahansa saattaa nyt tuo lukkosi jumia lopullisesti. Tuon jälkeen ei auta kuin poraus.
Jos pihdata haluat niin ota silti se pesä heti irti ja käynnistele autoa ruuvimeisselillä. Siellä lukkopohjassa on sellainen hahlo johon meisseli passaa. Sepälle sitten kun pörssi antaa myöten...
Rollossa Rova-Lukko tarjosi helojen uusintaa 40eugulla.
Jos pihdata haluat niin ota silti se pesä heti irti ja käynnistele autoa ruuvimeisselillä. Siellä lukkopohjassa on sellainen hahlo johon meisseli passaa. Sepälle sitten kun pörssi antaa myöten...
Rollossa Rova-Lukko tarjosi helojen uusintaa 40eugulla.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77