Tonnari ei inahdakkaan...(DI-kasetti sökönä)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Tonnari ei inahdakkaan...(DI-kasetti sökönä)

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Olin lähdössä salilta tänään ja 9000 2.0t CS -95 ei käynnisty millään. Onneksi sain kaverin hinaamaan sen kotisatamaan.

Mikä mahtaa olla syynä eli ei antanut minkäänlaista ennakkovaroitusta asiasta, starttaa kyllä ihan normaalisti, mut kertaakaan ei edes hörähtänytkään. Polttoainepumppu ainakin kuulostais lähtevän päälle? Ja edellinen omistaja on sen vaihdattanut n. 40 tuhatta sitten. Sähköpuolella jotain?

No huomena hinataan se korjaamolle ja sit katsotaan kuka maksaa ja mitä maksaa, sillä auto on ostettu liikkeestä vajaat 3kk sitten.
Viimeksi muokannut Saabisti-76, Su Tammi 02, 2005 14:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Bensapumppu / di-kasetti ensimmäiset epäilyksenkohteet.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Testaa DI-kasetti. Punainen kasetti voi myös hajota aivan varoittamatta kerralla. Vika ainakin kuulostaa tutulta, samoin kävi veljen -95 vuoden tonnarille...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ei ole ajonestosta kiinni, sillä kokeiltu on ja sen jutun on kyllä oppinut kantapään kautta jo aiemminkin. Ja silloinhan auto edes käy ihan hetken, kunnes sammuu. Nyt ei käy lainkaan, eikä edes yritä.

Paljos tuollaisen DI-kasetin uusiminen maksaa? Vai pitääkö jättää uuden vuoden viinat juomatta? ;)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Saabisti-76 kirjoitti:Ei ole ajonestosta kiinni, sillä kokeiltu on ja sen jutun on kyllä oppinut kantapään kautta jo aiemminkin. Ja silloinhan auto edes käy ihan hetken, kunnes sammuu. Nyt ei käy lainkaan, eikä edes yritä.

Paljos tuollaisen DI-kasetin uusiminen maksaa? Vai pitääkö jättää uuden vuoden viinat juomatta? ;)
Noin kaksisataa euroa ja vaihtoon ei mene kuin pari minuuttia.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mulla käy putkesta bensat pois ja sitten sammuu, jos VSS on aktivoituna.. Tiedän yhden toisenkin '96-mallisen joka tekee näin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tulin just fillarilla kotio ja tullessa oli ihan pakko vielä kokeilla, et josko jotain, mut ihan on hiljaista. Jauhaa jauhaa... :(

Toivottavasti maanantaina sais hinausapua ja pirssin korjaamolle, nyt täytyy vissiin ratketa ryyppäämään ja alkaa toivomaan parempaa uutta vuotta, kun tämä vuos meni ihan perseelleen Saabien kanssa. Satku pöllittiin ja nyt vielä tämäkin.
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Moi,

Palaako tai vilkkuuko check engine kun yrität startata?

-TT
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ei pala tai vilku. Kaikki merkkivalot sammuu ihan normaalisti ajotieturinnäytöstä. Pitäskö CE-valon palaa, jos tuo DI-kasetti on sökönä?
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Jos joku ystävällinen kanssa Saabisti Turun seudulta lainais DI-kasettia ihan hetkeksi testausta varten? Voin kyllä pienen korvauksen maksaa vaivasta.

Tuli semmonen tuos mieleen, et about viikko sitten tonnari lähti käymään oudosti eli käynti oli tärisevää ja vähän röpöttävää. Pienen ajon jälkeen muuttui kyllä normaaliksi. Ja ei tehnyt sitä enää uudestaan. Viittaako DI-kasetin oireisiin?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Laakkosella kerrottiin viime viikolla techissä käydessäni, ettei kannata käyttää tonnarissa mustaa boxia. Ensiviikon hankintalistalla on mullakin uusi DI ysifemmaan, musta. Käytössä oleva jää reserviin.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tosta DI-kasettien yhteensopivuudesta on kautta aikojen annettu niin vaihtelevia ohjeita, ilmeisesti myös Saabin suunnalta.

Mulle on joku edellinen omistaja vaihtanut mustan nykyiseen tonnariini, hyvin tuntuu sytyttelevän, kop kop puuta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Suuret kiitokset Peville kasetin lainauksesta, siinähän se vika sit olikin. Oli muuten alkuperäinen kasetti, joten rapiat 221 000 on näköjään kestänyt. Toivottavasti seuraava kestää yhtä kauan. Eli mun kilometreillä 10 vuotta, sit tonnari rupeekin oleen jo eläkeiässä. :wink:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Saabisti-76 kirjoitti:Suuret kiitokset Peville kasetin lainauksesta, siinähän se vika sit olikin. Oli muuten alkuperäinen kasetti, joten rapiat 221 000 on näköjään kestänyt. Toivottavasti seuraava kestää yhtä kauan. Eli mun kilometreillä 10 vuotta, sit tonnari rupeekin oleen jo eläkeiässä. :wink:
Ei kai sitä vielä 10 vuoden päästä saa museorekisteriin? Eiks se oo nykyään 30v? :roll: Periaatehan on että tontusta ei luovuta.. :wink:
Vastaa Viestiin