Ummikot termarin vaihdossa, mikä proppu? LISÄKYSYMYKSIÄ:)
Ummikot termarin vaihdossa, mikä proppu? LISÄKYSYMYKSIÄ:)
Dodii termarin vaihto ohi ja uudet nesteet sisällä jäähdyttimessä. Oli jänniä hetkiä ko näytti jo että tiputti termarikotelon juuresta nestettä mutta kiristämällä sitten lakkasi. Huh!
Aiemmin kun etsittiin jäähdytinnesteiden tyhjennystä varten saatiin jäähdyttimen kohdalta jotain öljyä pihalle hieman. Jouduttiin ottamaan sitten alavesiletkun kautta nesteet ulos kun sitä proppua ei löytynyt.
Tosiaan höräytettiin käyntiin toosa nyt ensimmäistä kertaa ja olihan se sama äljyproppu jäänyt kiristämättä kunnolla joten auton alle tuli pienoinen lammikko nestettä. Mikähän proppu tuo on tuossa jäähdyttimen takana edessä? Jos kuvasta saa yhtään selvää? Automaatin öljyt vai ohjaustehostin? Moottoriäljyt? Tosiaan kun laittoi käyntiin päästi alleen tällaisen lammikon.
Termari on vaihdettu ja jäähdytinnesteet. Seuraavaksi öljyt jotka alle min kun tikusta katsoin... Amatöörit asialla niin oli unohtunut sitten kiristää se proppu.
Toivottavasti kuvista saa jotain selvää. Kyseessä 2.3 iivari 94. Hirmu karstainen pohja!
Aiemmin kun etsittiin jäähdytinnesteiden tyhjennystä varten saatiin jäähdyttimen kohdalta jotain öljyä pihalle hieman. Jouduttiin ottamaan sitten alavesiletkun kautta nesteet ulos kun sitä proppua ei löytynyt.
Tosiaan höräytettiin käyntiin toosa nyt ensimmäistä kertaa ja olihan se sama äljyproppu jäänyt kiristämättä kunnolla joten auton alle tuli pienoinen lammikko nestettä. Mikähän proppu tuo on tuossa jäähdyttimen takana edessä? Jos kuvasta saa yhtään selvää? Automaatin öljyt vai ohjaustehostin? Moottoriäljyt? Tosiaan kun laittoi käyntiin päästi alleen tällaisen lammikon.
Termari on vaihdettu ja jäähdytinnesteet. Seuraavaksi öljyt jotka alle min kun tikusta katsoin... Amatöörit asialla niin oli unohtunut sitten kiristää se proppu.
Toivottavasti kuvista saa jotain selvää. Kyseessä 2.3 iivari 94. Hirmu karstainen pohja!
Viimeksi muokannut Vilho123, Su Loka 06, 2013 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Automaattivaihteiston öljykierto on jäähdyttimen matkustajanpuoleisen päädyn sisällä. Lisäksi jäähdyttimen alapuolella voi olla erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljylle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Kiitos. Samaa veikkasin. Mittatikun mukaan lootassa oli hieman liikaa öljyä muutenkin joten ei haittaa vaikka hieman sai pois.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Vaihteistoöljyn määrähän tarkistetaan moottori käynnissä, ajolämpimänä, ennen tarkistusta pidetään vaihdevalitsin hetken D:llä, R:llä ja P:llä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Niin ja tikku nostetaan vaihteenvalitsimen ollessa N-asennossa.
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
missä asennossa vaihteenvalitsin pitää olla kun tikku työnnetään takaisin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Kiitos neuvoista. Pakko kysyä vielä muutamaa asiaa enkä viitsi avata uutta topicia.
Eli tosiaan tiputti hieman taas kun auton laittoi käyntiin. Joutui sitten ruuvaamaan sen auki ja katsomaan mikä siinä mättää. Luonnollisesti laatikon öljyt valuivat ulos siinä samalla ositthttp://foorumi.saabclub.fi/posting.php?mode=edit&f=12&p=972635#ain. Tiiviste oli hieman kulunut ja nyt on laitettu uudelleen kiinni kiristäen astetta tiukemmalle eikä vuoda enään auton ollessa käynnissä. Hyvä näin. Nyt tosiaan sitten menin lisäämään laatikkoon litran Dexron II (sattui autotallilta löytymään 1l purkki) öljyä tilalle, punaista ja juoksevaa. Ulosvalunut öljy oli punertavan ruskeaa aluksi tosi tummaa. Nyt siellä on sitten vanhaa ja uutta. Kello alkoi olemaan sen verta etten enään kehdannut pistää tulille joten katsoin mittatikun kylmäpuolta ja näytti siihen keskivaiheen ja täyden tiimoille. Uskaltaisinko käydä heittämässä lenkin autolla ? Jokatapauksessa vissiin kunnon öljynvaihto laatikille tehtävä nyt kun siellä ei ainetta tarpeeksi ole. Oliko se että tietty määrä ulos ja tietty sisään?
Sitten pitkästä aikaa kun antoi käydä siinä tallilla tyhjäkäyntiä niin aluksi moniurahihnasta kuului aikas raapivaa ääntä. Aina hetken aikaa ja sitten lakkasi ja taas kuului. Sellaista ikävää mutta väheni kun antoi käydä jonkun aikaa. Varmaan kerännyt likaa ja muuta paskaa kun auto seissyt siellä paskan keskellä konepelti auki. Pitäiskö vähän liukastaa vai antaa olla?
Eli tosiaan tiputti hieman taas kun auton laittoi käyntiin. Joutui sitten ruuvaamaan sen auki ja katsomaan mikä siinä mättää. Luonnollisesti laatikon öljyt valuivat ulos siinä samalla ositthttp://foorumi.saabclub.fi/posting.php?mode=edit&f=12&p=972635#ain. Tiiviste oli hieman kulunut ja nyt on laitettu uudelleen kiinni kiristäen astetta tiukemmalle eikä vuoda enään auton ollessa käynnissä. Hyvä näin. Nyt tosiaan sitten menin lisäämään laatikkoon litran Dexron II (sattui autotallilta löytymään 1l purkki) öljyä tilalle, punaista ja juoksevaa. Ulosvalunut öljy oli punertavan ruskeaa aluksi tosi tummaa. Nyt siellä on sitten vanhaa ja uutta. Kello alkoi olemaan sen verta etten enään kehdannut pistää tulille joten katsoin mittatikun kylmäpuolta ja näytti siihen keskivaiheen ja täyden tiimoille. Uskaltaisinko käydä heittämässä lenkin autolla ? Jokatapauksessa vissiin kunnon öljynvaihto laatikille tehtävä nyt kun siellä ei ainetta tarpeeksi ole. Oliko se että tietty määrä ulos ja tietty sisään?
Sitten pitkästä aikaa kun antoi käydä siinä tallilla tyhjäkäyntiä niin aluksi moniurahihnasta kuului aikas raapivaa ääntä. Aina hetken aikaa ja sitten lakkasi ja taas kuului. Sellaista ikävää mutta väheni kun antoi käydä jonkun aikaa. Varmaan kerännyt likaa ja muuta paskaa kun auto seissyt siellä paskan keskellä konepelti auki. Pitäiskö vähän liukastaa vai antaa olla?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Ummikot termarin vaihdossa. Mikä tyhjennysproppu?
Veikkaisin että ilmastoinnin kompura vain lähtee välillä päälle.Vilho123 kirjoitti:
Sitten pitkästä aikaa kun antoi käydä siinä tallilla tyhjäkäyntiä niin aluksi moniurahihnasta kuului aikas raapivaa ääntä. Aina hetken aikaa ja sitten lakkasi ja taas kuului.
Re: Ummikot termarin vaihdossa, mikä proppu? LISÄKYSYMYKSIÄ:)
Nyt huomasi ekan ajon aikana kun seurailtiin lämpöjä ja pysähdyttiin välillä aina tarkistamaan ettei näy vuotoja niin kolmannella pysähdyksellä moottorin tyhjäkäyntikierrokset seilasi paikallaan väliä 800-1600. Ihan selkeästi ulospäin olisi luullut, että toinen painoi kaasua. Voisiko johtua, että järjestelmässä olisi jäänyt hieman ilmaa ym?
Sitten tuosta flektistä, sinne on vaihdettu se anturi niin että on ainoastaan yksivaiheinen. Eli flekti tarttuu matkaan kun lämmöt olleet kello 22 kohdalla.
Sitten tuosta flektistä, sinne on vaihdettu se anturi niin että on ainoastaan yksivaiheinen. Eli flekti tarttuu matkaan kun lämmöt olleet kello 22 kohdalla.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90