Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Minulta löytyy yksi erittäin hyvä kori josta laikkaamalla hyviä korjauspaloja. Ei ole ovia eikä altaan pohjaa sekä muutamia helman peltejä. Peräkontin luukku aivan priima esim. ja tuulilasin ympäryspellit myös. Ehjä punainen tikapuu sisusta ja jopa liikkuva että voi ajaa lavetille. Voin laikata ja lähettää vastaanottajan piikkiin sovitusti. :)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Selvis omassa onneksi ilman hitsausta. Tuos -93 297tkm ajetus on joskus jo tuulilasi kertaalleen kylläkin vaihdettu.
Väliin listojen alle oli kuitenkin tälläkin välin päässy mujua ja vettä. Poistoaukot oli jo totaalisen tukossa, syöny vesi sitten lilluessa ja lämpötilojen vaikutuksesta väliin päästessä ruosteelle karmia ja lasin liimaus lopulta pahasti pettäny ja vettä kunnolla sisälle.

Nyt on hiottu ruosteet kunnolla pois ja suojattu pinnat, lasi ja uudet listat laittavat illal kiinni lasiliikkeellä ja pitävät vielä yön yli hallissa kuivumassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Käytimpäs kojelautaa vähän auki mittarihommien yhtyedessä. Samalla tutkailin tuulilasin reunojen ruostetilannetta. Pystyykö sisäpuolen ruosteista arvioimaan selviäisikö tuulilasinvaihdossa ilman hitsausta? Sormella naputellen pelti vaikutti sisäpuolelta vielä kovalta.
Kuvia karmista sisäpuolelta: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mulla todellisen vastinpintojen kunnon näki vasta lasi ja tiivisteliimat pois. Nähny yhen pahastikin ruostuneen ( ei omia ) jossa meni monta palaa korjauspeltiä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8653
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja aero »

dappercom kirjoitti:Pystyykö sisäpuolen ruosteista arvioimaan selviäisikö tuulilasinvaihdossa ilman hitsausta?
Lonkalta sanoisin, että jos sisäpuolelta näkee jo ruosteen, niin kyllä siellä tekemistä olisi. Ehkä siinä jja siinä, saako lasin vaihdettua hitsaamatta*, jos auto on ns. loppuunkäytössä eikä tarkoitus ole tehdä uudestaan hyvää.

*) Mä vähän epäilen noita tuulilasifirmojen ruostekorjauksia muutenkin - monet tutut ovat saaneet auton takaisin jollain parin tunnin lisäviiveellä oletettuun verrattuna kun on löytynyt ruosteylläri, mikä kuulostaa kunnollisen korjauksen tekemiseen todella lyhyeltä ajalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mul lasin hoiti lasiliike ja korjaukset sekä suojaukset teki kaveri. Ajettu ilman lasia se pari km noitten paikkojen välillä edestakaisin ja sattui myös kuiva kelikin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Ehkä tässä vaiheessa annan vielä olla ja katson ensi kesänä jos tuon laittelisi oikeasti kuntoon. Tarkoitus on kuitenkin pitää hyvänä, kun muuten melko hyvässä kunnossa kori.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
aero
-
Viestit: 8653
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja aero »

Kupari kirjoitti:Mul lasin hoiti lasiliike ja korjaukset sekä suojaukset teki kaveri.
Ans ku mä veikkaan: kaverisi ei tehnyt tuota ruosteremonttia alle kahdessa tunnissa, kuten kollegan mersuun lasin vaihtanut lasiliike teki? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

aero kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Mul lasin hoiti lasiliike ja korjaukset sekä suojaukset teki kaveri.
Ans ku mä veikkaan: kaverisi ei tehnyt tuota ruosteremonttia alle kahdessa tunnissa, kuten kollegan mersuun lasin vaihtanut lasiliike teki? :)
Noin 3h sisältäen puhdistusta, hiontaa, pientä paikkausta, tasoitusta, kunnon sinkkimaalia ja muut korroosiosuoja-aineet sekä niiden kuivuminen hallissa yön yli. Aamul siirto takaisin lasiliikkeelle. Tehny aikaisemmin toisen leivissä ja nykyään enää silloin tällöin koko- tai osaruostesuojauksia niin suoja-aineet hallussa.
Jos hepattavaahan olis tarttenu ni aikaan olisi se sitten lisättävä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8653
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja aero »

Kupari kirjoitti:niiden kuivuminen hallissa yön yli.
Tässä se isoin taikasana. Voihan se olla, että lasiliikkeillä on niin spesiaaleja korroosionestoaineita ja liimoja, että ne voi märkänä lärvätä kaikki sekaisin ja kuivuu silti toimimaan oikein, mutta ainakin oma epäilykseni moiseen on kyllä melko suuri.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Nostetaanpa tätä jälleen ylös; löytyykö joukosta ketään, kenellä olisi mahdollisuutta korjauspaloja laikata (korvausta vastaan toki) Aeron pelastukseen?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

AnttiH9-3 kirjoitti:
Ma Elo 03, 2020 13:01
Nostetaanpa tätä jälleen ylös; löytyykö joukosta ketään, kenellä olisi mahdollisuutta korjauspaloja laikata (korvausta vastaan toki) Aeron pelastukseen?
Mitä osaa karmista tarvitset? Mulla saattaa olla vielä tallessa laikattu yläreuna ja jonkun matkaa B-pilareita.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Molemmilta puolilta alakulmat ja n. 20cm ylös B-pilareita on näkyvästi huonona...
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Olikos näissä pilareiden hitsi hommissa syytä varoa pilarin sisällä kulkevia polttoaineen höyrynpoisto putkia... vai mitä ne oli :roll:
Muistaakseni aikanaan nimimerkki ng900aero varoitti kun oli syttynyt kipinästä ja polttanut kattoverhoilua ja kojelautaa...
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11480
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuulilasin karmin ruostekorjaukset.

Viesti Kirjoittaja jus »

Pilarien sisällä menee mahdolliset kattoluukun kehyksen tyhjennysputket.

Tankin huohotus menee matkustajam puolen A-pilarin pinnassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin