alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Etsimällä löytyi, että tyyppivika ja inssi antoi juuri hylyn.
Mistä noita saa ostettua ja onko paha työ vaihtaa?
Mistä noita saa ostettua ja onko paha työ vaihtaa?
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Nämä mutunetistä http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=498 2 per puoli. Ei oo paha homma.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Minulla ne on rosteria. Yhdestä Aerosta purettu, joten en tiedä mistä tuollaisia aikanaan saanut?
Vaihto ei ole vaikeaa, mutta hieman ahdasta ja oma tekniikkansa.
Vaihto ei ole vaikeaa, mutta hieman ahdasta ja oma tekniikkansa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Kaverin kanssa helpompaa.
Vaihdon hankaluus on siinä, kun tukivarressa olevaa kumia pitää saada hieman litistettyä, että puslan keskellä olevan putken reikä ja alumiiniholkin reikä osuvat kohdalleen apurungossa olevan reiän kanssa.
Lisäksi jos tukivarressa olevan puslan vaihtaa, on syytä miettiä sopivaa asentoa pieni hetki. Oman irrotus- ja asennustyökalunkin joutuu tekemään putkenpätkistä ja prikoista.
Pultit/mutterit on ollu 5/8", 16mm tai 17mm.
Vaihdon hankaluus on siinä, kun tukivarressa olevaa kumia pitää saada hieman litistettyä, että puslan keskellä olevan putken reikä ja alumiiniholkin reikä osuvat kohdalleen apurungossa olevan reiän kanssa.
Lisäksi jos tukivarressa olevan puslan vaihtaa, on syytä miettiä sopivaa asentoa pieni hetki. Oman irrotus- ja asennustyökalunkin joutuu tekemään putkenpätkistä ja prikoista.
Pultit/mutterit on ollu 5/8", 16mm tai 17mm.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Kiitos ja kumarrus.
Syke alkaa tasaantumaan hattumaisen inssin jälkeen.....Mulla on kuulemma liian vanhat renkaat vaikka pintaa on yli 6mm....
Syke alkaa tasaantumaan hattumaisen inssin jälkeen.....Mulla on kuulemma liian vanhat renkaat vaikka pintaa on yli 6mm....
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Niitä riittää. Itellä oli tuliterät jarrut autossa, ja levyt olivat kuulemma liian ruosteiset (seissyt pihalla muiden huoltojen ajan pari viikkoa). Rupes vielä mittailemaan että ihan liian ohuet ja sanoi että pitäs vaihtaa... Kävin ajelemassa ja seuraavana päivänä uudelleen eri inssille. No tämä aikaisempihan tuli siihen ölisemään, että et oo levyjä vaihtanu... Sai mennä takahuoneeseen toisen inssin huudon säestyksellä
Sitten vielä nämä harmaahapset, joilla tarttuu kura auton pohjasta tukkaan... Siitähän se riemu repeää
Sitten vielä nämä harmaahapset, joilla tarttuu kura auton pohjasta tukkaan... Siitähän se riemu repeää
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Minullakin oli jo myydyssä "papanhelmessä" kanssa kolme holkkia rikkoutunut, mutta katsastusmies ei puhunut mitään, vinkkiä sain jälkikäteen, että olisi hylkäysperuste. Tuohon asiaan en osannut edes kiinnittää huomiota, mutta nyt olen holkit tarkastanut muista, eikä risoja ole ollut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Tuollahan niistä "alumiini"tukiholkeista reilu viikko sitten kirjoiteltiin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 65#p978565
Olikohan ne rosteriset tuet joskus Speedpartsin listoilla. Ja sitten puhuttiin, että ne olis liian hyviä, niiden ympäriltä auto happanee kiihdytetyllä tahdilla. Ja sen sijaan nuo helat on tehty höttökevyvalusta, joka antautuu ennen auton runkoa. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=52672
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 65#p978565
Olikohan ne rosteriset tuet joskus Speedpartsin listoilla. Ja sitten puhuttiin, että ne olis liian hyviä, niiden ympäriltä auto happanee kiihdytetyllä tahdilla. Ja sen sijaan nuo helat on tehty höttökevyvalusta, joka antautuu ennen auton runkoa. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=52672
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Niinhän se mullekin tuli yllärinä katsastuksessa. "Täältä on tämä holkki murtunut. -No ei varmana ol..jaa onhan se perkele"
Sen kerran kun ei viitsi käydä auton alla ennen konttorille vientiä...
Sen kerran kun ei viitsi käydä auton alla ennen konttorille vientiä...
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Kannattaako tukivarressa oleva pusla (tai paremminkin puslat) samalla sitten vaihtaa?sarka kirjoitti: Lisäksi jos tukivarressa olevan puslan vaihtaa, on syytä miettiä sopivaa asentoa pieni hetki. Oman irrotus- ja asennustyökalunkin joutuu tekemään putkenpätkistä ja prikoista.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Vaatii vähän työkalusuunnittelua, huonoilla työkaluilla hermoja vaihda jos ovat aavistukseenkaan väljät tai kumi halkeillut Menee samaan rahaan ns. Vaihtaessa muista miettia se "asento" sille puslalle, niin helpottaa!
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Ite vaihtaisin, ei maksa paljon ja työkalut on helppo tehdä. (Kierretanko saa olla aika äljää ainetta!).Joni.Komulainen kirjoitti:Kannattaako tukivarressa oleva pusla (tai paremminkin puslat) samalla sitten vaihtaa?
Toisaalta harvemmin tuo itse etukumi on mennyt miksikään, itelläkin laatikossa nippu käytettyjä ihan käyttökelpoisia.
Asian ratkaisua helpottaa tieto siitä, että puslan vaihtoon pitää irrottaa tukivarsi kokonaan Tarkoittaa siis alapallonivelen, koiranluun ja tukivarren kiinnityspulttien avaamista tai poikkivääntämistä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Tuon koiranluun poistin suosiolla rälläkällä aikaa ja vaivaa säästyy uusiksi ne kumminkin menee jos ei ole juuri vaihdettu ...tiedä sitten paljonko tuo motonetin luu kestää ei ainakaan maksa paljoakaan
Re: alatukivarren ne alumiiniholkit, jotka kuulemma syöpyy?
Itellä ne on aina katkenneet kun mutteria yrittää avata. Saman ne kestää kuin muutkin, tuning-osat sitte erikseen...raapisti kirjoitti:Tuon koiranluun poistin suosiolla rälläkällä aikaa ja vaivaa säästyy uusiksi ne kumminkin menee jos ei ole juuri vaihdettu ...tiedä sitten paljonko tuo motonetin luu kestää ei ainakaan maksa paljoakaan
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850