DI/APC ja DI+APC ?
DI/APC ja DI+APC ?
Missä 9000:ssa käytetty yhdistettyä DI/APC:tä ja missä erillään? Vai onko tonnareissa aina DI/APC? (siis yhdessä) Mistä tunnistaa?
Mun käsityksen mukaan tuossa ensimmäisessä suorasytkäkoneessa(88-89) DI+APC:ssä nuo boxit on erillään ja APC:tä voi sörkkiä perinteiseen tapaan. 89 vuosimallissa jollainen itsellänikin on DI/APC:ssä kaikki romut on samassa purkissa eikä pysty enää modifioimaan muuten kuin lastulla. Esim SP myy tuohon erillisillä boxeilla olevaan koneeseen muokattua APC:tä ja DI/APC:ssä ei sörkitä boxia vaan vaihdetaan ecu.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
apc/di
9000 cd t:bo vm -89 rek 12/88 löyty penkin alta apc/di boksi.
Mistä tähän saa viri boksia ja mitä ootte maksanu??.
Tai tuolta näkyy saavan mutta maksaa 669e.
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuleekohan sinne boksiin vaan se "lastu".
onko kokemuksia näistä Lastuista.
Mistä tähän saa viri boksia ja mitä ootte maksanu??.
Tai tuolta näkyy saavan mutta maksaa 669e.
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuleekohan sinne boksiin vaan se "lastu".
onko kokemuksia näistä Lastuista.
elä osta muukkoselta di/pac lastua et saa siihen lh:n lastua mukaan ollenkaan, näin oli ainakin pari vuotta sitten.
lh:n lastun tarvii ainakin bsr/speedparts di/apc lastun kanssa muuten ei tule soppa riittämään, ja laihalle se taitaa vetää vakiosuuttimilla siitä huolimatta. on sen verran reilusti ahtoja.
lisäksi on olemassa vielä saabin tekemä virilastu punaisesta boksista, mutta se on turhan kesy.
lh:n lastun tarvii ainakin bsr/speedparts di/apc lastun kanssa muuten ei tule soppa riittämään, ja laihalle se taitaa vetää vakiosuuttimilla siitä huolimatta. on sen verran reilusti ahtoja.
lisäksi on olemassa vielä saabin tekemä virilastu punaisesta boksista, mutta se on turhan kesy.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jeps, tarvii varmastikkin vielä uuden bensanpaineensäätimen vaikka olisi tuo LH:n lastukin että soppa riittää. Tuo muukkosen lastu on varmasti myös aika mieto kun ei tule bensapuolelle mitään muutoksia... Ainakin itselläni on riittäneet vakiosuuttimet tuon bensalastun kans kun laittaa tarpeeksi painetta sinne bensalle, saa säädettyä jopa niin että on koko kierrosalueen käy tosi rikkaalla täydelläkin ahdolla. Tämä siis vakio mandariinin kokoisella turbolla.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
joo mutta kun vaihdat turbon niin suuttimet menee vaihtoon myös.
ja ei sekään ole hyväksi suuttimille kun sielä on kova bensanpaine ja 100% suuttimen aukioloajat. olikohan jossakin suositeltu max. paineeksi 5bar..
mutta toisaalta isompien suuttimien kanssa tulee myös omat ongelmat.
tuo 2.0T lh:n bensapuoli on vähä jarruna kovempaan viritykseen, mutta 2.3T saa ruokaa jo huomattavasti paremmin
on vähän suunnitteilla jos teettäisin 340cc suuttimille custom softan..
ja ei sekään ole hyväksi suuttimille kun sielä on kova bensanpaine ja 100% suuttimen aukioloajat. olikohan jossakin suositeltu max. paineeksi 5bar..
mutta toisaalta isompien suuttimien kanssa tulee myös omat ongelmat.
tuo 2.0T lh:n bensapuoli on vähä jarruna kovempaan viritykseen, mutta 2.3T saa ruokaa jo huomattavasti paremmin
on vähän suunnitteilla jos teettäisin 340cc suuttimille custom softan..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Eikös kannata jo silloin hommata dta, haltec yms jolla ois varmasti enemmän käyttöä kuin että teettää vain joillekkin tietyille suuttimille sopivan softan. Tietysti nuo säädettävät ruiskut maksaa helposti enemmän kuin tämmöinen vanha tonnari minkä takia ei tule semmoisia ainakaan ihan heti hankittua...Voishan sitä tietysti hommata sen smt:n lisä ohjaimen joka ei maksa kovinkaan montaa sataa euroa niin sillähän pystyis ohjaan kaiketi kahta lisäsuutinta ja sörkkimään sytytystäkin.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
ei mopo ole vielä karannut, pahasesti keulii.
mutta pointtihan on siinä että jos teetän custom softan niin sitä voi käyttää myös muiden autoissa jotka ajaa samoilla suuttimilla ja on suurinpiirtein samassa teholuokassa ~300hv. jos näitä tyyppejä olis vaikka 5 ja jakais kustannuksia niin se tekis muutaman kymmentä euroa per nuppi.
ja ohjelmoitava ruisku on sitten 1500e eli huomattavasti kalliimpaa.
lastujen kopiointi on vaivatonta. ainakin 575 numeroisessa lh:ssa ko. lastu toimis pomminvarmasti, ehkä jopa muissakin. oisko porukalla kiinnostusta?
pelkillä lastunvaihdoilla tulee vain vihaiseksi, näistä koneista pitää ottaa kaikki irti! sieltä nimittäin aika helposti hevosia irtoaa.....
yllättävän hyvin tämä sohlo toimii 340 cc suuttimilla, matka ajossa pitää sitten vaan ruuvata pensanpaineet tosi pienelle, alle 2bar ettei haukkaa turhaa soppaa...
mutta pointtihan on siinä että jos teetän custom softan niin sitä voi käyttää myös muiden autoissa jotka ajaa samoilla suuttimilla ja on suurinpiirtein samassa teholuokassa ~300hv. jos näitä tyyppejä olis vaikka 5 ja jakais kustannuksia niin se tekis muutaman kymmentä euroa per nuppi.
ja ohjelmoitava ruisku on sitten 1500e eli huomattavasti kalliimpaa.
lastujen kopiointi on vaivatonta. ainakin 575 numeroisessa lh:ssa ko. lastu toimis pomminvarmasti, ehkä jopa muissakin. oisko porukalla kiinnostusta?
pelkillä lastunvaihdoilla tulee vain vihaiseksi, näistä koneista pitää ottaa kaikki irti! sieltä nimittäin aika helposti hevosia irtoaa.....
yllättävän hyvin tämä sohlo toimii 340 cc suuttimilla, matka ajossa pitää sitten vaan ruuvata pensanpaineet tosi pienelle, alle 2bar ettei haukkaa turhaa soppaa...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Mitäköhän eroa tuolla softalla sitten ois tuohon SP:n myyymään lastuun verrattuna? Kun voisi kuvitella että tuokin lastu kayttää jo nuita vakiosuuttimia aika maksimi rajoilla...Eikait niistä mahdottomia irti saa vaikka vaikka uuden ohjelman teettäiskin, kun bensanpaineitakaan ei voi rajattomasti nostaa. 300hv on jo aika paljon 340suuttimille, siinä saa jo hieman säädellä.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic