Diplomaatti tonttu ostettu.
Diplomaatti tonttu ostettu.
Elikä tuollainen tuli tänään ostettua, meikäläisen ensimmäinen porsasperä mallinen tonnari. Vuosimalli -96
Kriteeritkin täyttyi aika mukavasti, elikä ei turboa, eikä ilmastointia, elikä niitä ei ainakaan tarvitse korjata.
Trailerilla tämä kuitenkin täytyi hakea, kun kone pitää ääntä, joka kuulostaa kuin sikaa riiputettaisiin saparosta, elikä huutoa löytyy. Olisiko tuolla nyt ne tasapainoakselin rattaat kuluneet tai ketju hankaisi johonkin koppaan, ääni kuitenkin kuulostaa pahalta. Autohan on seissyt pari vuotta ulkosalla, mutta eipä olleet jarrut jumissa, omistaja oli siirrellyt välillä edes takaisin ja pessyt pari kertaa vuodessa. Värikoodi 252 vaalean sininen. Tuulilasi on haljennut alhaalta, saa nähdä tuleeko korjauskehoitus katsastuksessa. Oikea takaovi ei mene lukkoon, sieltä kait on jokin vipu irronnut.
Ensiksi katson kuitenkin venttiilikopan alle mitä sieltä löytyy, sitten kait öljypohja irti. Lähteekös se tontussa suoraan pakoputken irroituksen jälkeen vai tarvitseeko konetta hollailla johonkin päin? Voihan vika tietysti olla vielä jossain muualla.
Kori vaikutta hyvältä, ruostetta on n. 20 cm matkalla vasemmassa takaovessa ja hieman myös takaluukun vasemmassa kulmassa. Taka-akselissa näytti olevan ruskeaa ja hieman takahinauslenkissä kun siihen liinan pujotin, tarkempi syynäys sitten montulla jossain vaiheessa. Takaiskarien yläpäät näytti ehjiltä kun sinne kurkkasin, eikä takapyörien takapuolella muovin reunassa ollut sanomista. Lokasuojien kaarien alla tietysti voi alkua olla, sehän ei ihme olisi, mutta päälle ei näy tippaakaan vielä. Oven listojen alla on mujua, kun sitä trailerilla vähän pesin painepesurilla, ennen katokseen työntämistä.
Sisältä auto on siisti ja kytkin tuntuu suht kevyeltä, mittarissa 247 tkm ja koneena tosiaan B204i elikä trionic-ohjaus.
Aurinkolipat täytyy uusia, kuskin puoli on ihan alhaalla, appari 5 cm katosta.
Cruise tietenkin paikolilleen.
Kriteeritkin täyttyi aika mukavasti, elikä ei turboa, eikä ilmastointia, elikä niitä ei ainakaan tarvitse korjata.
Trailerilla tämä kuitenkin täytyi hakea, kun kone pitää ääntä, joka kuulostaa kuin sikaa riiputettaisiin saparosta, elikä huutoa löytyy. Olisiko tuolla nyt ne tasapainoakselin rattaat kuluneet tai ketju hankaisi johonkin koppaan, ääni kuitenkin kuulostaa pahalta. Autohan on seissyt pari vuotta ulkosalla, mutta eipä olleet jarrut jumissa, omistaja oli siirrellyt välillä edes takaisin ja pessyt pari kertaa vuodessa. Värikoodi 252 vaalean sininen. Tuulilasi on haljennut alhaalta, saa nähdä tuleeko korjauskehoitus katsastuksessa. Oikea takaovi ei mene lukkoon, sieltä kait on jokin vipu irronnut.
Ensiksi katson kuitenkin venttiilikopan alle mitä sieltä löytyy, sitten kait öljypohja irti. Lähteekös se tontussa suoraan pakoputken irroituksen jälkeen vai tarvitseeko konetta hollailla johonkin päin? Voihan vika tietysti olla vielä jossain muualla.
Kori vaikutta hyvältä, ruostetta on n. 20 cm matkalla vasemmassa takaovessa ja hieman myös takaluukun vasemmassa kulmassa. Taka-akselissa näytti olevan ruskeaa ja hieman takahinauslenkissä kun siihen liinan pujotin, tarkempi syynäys sitten montulla jossain vaiheessa. Takaiskarien yläpäät näytti ehjiltä kun sinne kurkkasin, eikä takapyörien takapuolella muovin reunassa ollut sanomista. Lokasuojien kaarien alla tietysti voi alkua olla, sehän ei ihme olisi, mutta päälle ei näy tippaakaan vielä. Oven listojen alla on mujua, kun sitä trailerilla vähän pesin painepesurilla, ennen katokseen työntämistä.
Sisältä auto on siisti ja kytkin tuntuu suht kevyeltä, mittarissa 247 tkm ja koneena tosiaan B204i elikä trionic-ohjaus.
Aurinkolipat täytyy uusia, kuskin puoli on ihan alhaalla, appari 5 cm katosta.
Cruise tietenkin paikolilleen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
VMTD kirjoitti:Elikä tuollainen tuli tänään ostettua, meikäläisen ensimmäinen porsasperä mallinen tonnari. Vuosimalli -96
Kriteeritkin täyttyi aika mukavasti, elikä ei turboa, eikä ilmastointia, elikä niitä ei ainakaan tarvitse korjata.
![Kuva](http://gifwall.net/gif/gw-hajytrepshq.gif)
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
marg3 kirjoitti:VMTD kirjoitti:Elikä tuollainen tuli tänään ostettua, meikäläisen ensimmäinen porsasperä mallinen tonnari. Vuosimalli -96
Kriteeritkin täyttyi aika mukavasti, elikä ei turboa, eikä ilmastointia, elikä niitä ei ainakaan tarvitse korjata.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Jos olisi ollut turbo ja ilmastointi niin olisi saattanut joutua jotain remonttiakin tekemään? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Joo, joutuu siihen nytkin puuttumaan, kun kaikenmaailman ketjuja risteilee jakopäässä. Toivottavasti äänen lähde on tasapainoakselin ketju, eikä vielä muuta vauriota ole ehtinyt syntymään.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
etulokareissa lipputankojen paikat ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Ei suinkaan, eihän tämä ole diplomaattikäytössä ollut, pistin vaan otsikkoon kun on CD- malli.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
ok.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
CD-mallimerkintähän tuli Saabin mukaan sanoista Classic Design.
Ei sillä, onhan näitä diplomaattikäytössäkin ollut, toisin kuin viistoperäisiä.
Sanomattakin selvää että arvostan sitä jos joku vielä uskaltaa vaihtaa varusteita luotettavuuteen, vaikka se melkein tabu täällä onkin.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sanomattakin selvää että arvostan sitä jos joku vielä uskaltaa vaihtaa varusteita luotettavuuteen, vaikka se melkein tabu täällä onkin.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Mihin se luotettavuus nyt turbon myötä katoaa? Ei niitä oo pakko softailla?????
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Jos jokaisessa 500 tkm huollossa saa olla ahdinta vaihtamassa niin onhan se nyt selvä epäluotettavuuden merkki!
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Monikos sen 500 tuhatta on ahtimella ajanut? No saahan niitä uusia onneksi satasella.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
Ainakin minä ja juuri porsasperäisellä tonnarilla.VMTD kirjoitti:Monikos sen 500 tuhatta on ahtimella ajanut?
VMTD kirjoitti:porsasperä mallinen tonnari.
Re: Diplomaatti tonttu ostettu.
476tkm aeron mittarissa ja orkkis ahdin. Huoltokirjassa ei merkintää vaihdosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98