Tonnarin öljyvuoto
Tonnarin öljyvuoto
Kuinkas iso homma on vaihtaa kampiakselin stefa tonnariin? Alkaa pikkuhiljää nyppimään, kun piha on kyllästetty öljyllä. Tallin puutteen takia jää varmaan kylläkin keväälle, joten pystyykö antamaan minkäänlaista ensiapua, että vähenis edes pikkaisen.
Re: Tonnarin öljyvuoto
Vaihdelaatikko täytyy saada 15cm irti lohkosta(kytkin ja vauhtipyörä taytyy ottaa pois). Todennäköisin syy ovat kuitenkin kotelon löysällä olevat pultit. (veikkaan siis, että vuoto on vauhtipyörän päässä?) Stefa kannataa joka tapauksessa vaihtaa, jos hommaan ryhtyy. Noin 8 h homma kaikkineen, joista 1,5 h:ta menee startin kanssa tapellessatuhojuho kirjoitti:Kuinkas iso homma on vaihtaa kampiakselin stefa tonnariin? Alkaa pikkuhiljää nyppimään, kun piha on kyllästetty öljyllä. Tallin puutteen takia jää varmaan kylläkin keväälle, joten pystyykö antamaan minkäänlaista ensiapua, että vähenis edes pikkaisen.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
900C -86
Ensiapuneuvoja kysyttiin, toki niitä pultteja on enemmänkin. Minulle riitti tuon yhden kiristäminen toistaiseksi, 16 tkm laippapultin kiristämisen jälkeen ajettu, ei ole alkanut merkkaamaan parkkiruutua uudestaan. Kannetiiviste kylläkin on vaihdettu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnarin öljyvuoto
Kaverin pitkälohko tonnari rupes valuttaa eilen ihan noronaan öljyä.
Vuotopaikka näyttää olevan lootan ja koneen välistä ja sieltä öljypohjan takakorvakkeen ja apuakselin välimaastosta.
Vuotaako kampuran stefa noin "taakse" vai onko muita potentiaalisia syyllisiä?
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2011%20Syksy/oljyvuoto.jpg)
Vuotopaikka näyttää olevan lootan ja koneen välistä ja sieltä öljypohjan takakorvakkeen ja apuakselin välimaastosta.
Vuotaako kampuran stefa noin "taakse" vai onko muita potentiaalisia syyllisiä?
![Kuva](http://i593.photobucket.com/albums/tt15/j0neee/2011%20Syksy/oljyvuoto.jpg)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnarin öljyvuoto
Joo näin kävi tosiaan. Matka-ajossa tuli annettua vähän reilummin vauhtia tonnarille.. kotipihassa kun oltiin, rupes öljynpainevalo välähtelemään.. ja kuului jännää sitinää kannen tuntumasta.. auto seis ja katoin öljyt, niin eihän siellä ollu kun pikku tira öljyä. Check oil level ei toiminut missään vaiheessa?
Meniköhän nyt paikat remonttiin vai mitä? Tänään tonttu kuullosti ihan normaalilta kun sai öljyt sisuksiin. Alakerta kuullostais normaalilta. Öljyä tosiaan rupeaa valumaan pikkuhiljaa tuolta j0nen kuvailemalta alueelta kun kone käynnissä...
Meniköhän nyt paikat remonttiin vai mitä? Tänään tonttu kuullosti ihan normaalilta kun sai öljyt sisuksiin. Alakerta kuullostais normaalilta. Öljyä tosiaan rupeaa valumaan pikkuhiljaa tuolta j0nen kuvailemalta alueelta kun kone käynnissä...
Saab 9-5 Aero -00
Re: Tonnarin öljyvuoto
voipi se ite ö-paineanturiki porsia tollee että päästää läpitte...eli tsekkaas myös se
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Tonnarin öljyvuoto
Jostain laturin juurisesta joku banjo tiiviste repeytynyt kuulemma, eli turbon öljyputkesta vissiin? Mitähän vauriota mahollisesti kerenny tulla jos semmonen leviää?
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tonnarin öljyvuoto
Juu, turbon tuloöljyn putki menee sinne lohko "taakse" tuossa pitkälohko B234:ssä. Ei kait siinä ole kuin korkeintaan turbo ottanut itseensä voitelun puutteesta jos vuoto ei ihan järjetöntä ole ollut ja ei ihan kuivalla koneella ole tullut ajeltua.Tero kirjoitti:Jostain laturin juurisesta joku banjo tiiviste repeytynyt kuulemma, eli turbon öljyputkesta vissiin? Mitähän vauriota mahollisesti kerenny tulla jos semmonen leviää?
Ihana paikka askarrella sitä banjoa pois sieltä. Orkkisputkea on sitten aika turha sinne takaisin tunkea vaikka jostain ehjän löytäisitkin, käyt teettämässä jossain Hi-Flexillä tms. teräspunotusta teflonlerssistä taipuisan ja passelin mittaisen letkun, niin on tulevaisuuden turbojumpat huomattavasti mukavampia suorittaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: Joo, ja varo niitä akun napoja kun heilut sen teräspunosletkun kanssa konehuoneessa. "Sopivasti" akun napoihin osuva ja siten oikarin muodostava letku palaa puhki, mikä on kovin ikävä havaita vasta sitten kun sen on pultannut paikoilleen... Näin siis kävi "yhelle kaverille" joskus satavuotta sitten pitkälohkotontun öljyputken vuotoa fiksaillessa...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tonnarin öljyvuoto
Vuoto on paikattu uudella teräspunosletkulla... Mutta porsporsporspors... Ei oikein edelleenkään tahdo ottaa kierroksia ja hyytyilee, vääntöä ei tunnu olevan ja koneesta kuulkuu jännää sivuääntä, ei niinkään kilkatusta vaan jonkinmoista sitinää.. eli koneko on kaput ?
Saab 9-5 Aero -00
Re: Tonnarin öljyvuoto
Veikkaan turboa sivuäänen tuottajaksi mutta paha sanoa miksi ei kiertäisi
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnarin öljyvuoto
Vähän tilanne päivitystä, kävin juuri ajamassa tonnarilla reilun tunnin ja toimi ihan normaalisti, ei sivuääniä , ei mitään oireita.. Kun vikaa ei olisi ollutkaan. Eli mitään kone vikaa ole...
Todennäköisesti öljy, mikä on roiskunut holtittomasti ympäri konetta aiheutti jonkinlaisen häiriön. johonkin anturiin. Vai tuleeko jotain muuta mieleen?
Todennäköisesti öljy, mikä on roiskunut holtittomasti ympäri konetta aiheutti jonkinlaisen häiriön. johonkin anturiin. Vai tuleeko jotain muuta mieleen?
Saab 9-5 Aero -00