Spec asetelma + muu levy?
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Spec asetelma + muu levy?
Autossani on Specin stage 2 paketti kiinni, mutta kaipaan vakiokytkimen mukavuutta. Vääntöä pitäisi kuitenkin kestää.
Onko kokemuksia Specin asetelman yhdistämisestä esimerkiksi Aeron levyyn? Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja levyksi tuon asetelman kanssa?
Onko kokemuksia Specin asetelman yhdistämisestä esimerkiksi Aeron levyyn? Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja levyksi tuon asetelman kanssa?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Spec asetelma + muu levy?
Joskus takavuosina oli juttua että se SPEC asetelma on ihan normaali sachs asetelma joka on vaan maalattu sinisellä maalilla. Ite en ainakaan ole muuta järkevää kytkintä tonnariin keksinyt kun SRE, siinäkin se jousittamaton levy tuo omat kalkatuksensa.
Ehkä jos ton SRE asetelman shimmaa paksummalle orkkislevylle niin voisi saada kestävän ja mahdollisimman mukavan yhdistelmän.
Ehkä jos ton SRE asetelman shimmaa paksummalle orkkislevylle niin voisi saada kestävän ja mahdollisimman mukavan yhdistelmän.
Re: Spec asetelma + muu levy?
Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Spec asetelma + muu levy?
Tuota SRE asetelmaa on ollut tonnariin saatavilla kahdenlaista. Toinen tarttee omat levyt ja toinen pelaa vakiolevyn kanssa. Tota vakiolevyn kanssa pelaavaa asetelemaa ei taideta vaan enää valmistaa.Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Spec asetelma + muu levy?
tarkoitatko vakiorojuilla Aeron levyä sen asetelman kanssa? Mulla vääntö pitäisi olla noin 450 Nm. Jos lisäpotkua vielä haen niin kai sitä vääntöä voi rajoittaa vaikka hupputeho nousisikin? Niin kallis oli tuo Specin paketti ettei toista tonnia enää viitsisi kytkimeen laittaa. Siksi etsin halvempaa vaihtoehtoa kuin uusi virikytkin lähes ajamattoman tilalle.Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Spec asetelma + muu levy?
Hyväkuntoinen Aeron vakiokytkin pitää n. 500Nm. Riittää n. 400-450hv asti toisin sanoen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Spec asetelma + muu levy?
Kun matalapaineista aikanaan aloin virittämään niin ajattelin että kerralla riittävän järeä kytkin. Kyllä tuo 400 hv/500Nm riittää jos siihen joskus pääsisi. Pitää vakavasti harkita Aeron kytkintä. Harmittaa vain hukkaan menevä specin kytkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Spec asetelma + muu levy?
Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Re: Spec asetelma + muu levy?
Niin siis aeron levy on sachsin asetelman kanssa. Edellinen vakiolevy sanoi sopimuksen irti n. 50tkm jälkeen. Vääntöä on ollut sen +400 nm koko ajan, varmaan joskus hyvällä säällä viinalla jopa yli sen 500:nkin 

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Spec asetelma + muu levy?
Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Spec asetelma + muu levy?
Eikö silti schimmaamalla asetelma sopivasti voi edelleen käyttää vakiolevyä?JouniCSE kirjoitti:Tuota SRE asetelmaa on ollut tonnariin saatavilla kahdenlaista. Toinen tarttee omat levyt ja toinen pelaa vakiolevyn kanssa. Tota vakiolevyn kanssa pelaavaa asetelemaa ei taideta vaan enää valmistaa.Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Spec asetelma + muu levy?
Aika lailla sama väännönkesto on sekä 9000 että 9-5 Aerojen kytkimissä. Yksilöerot on merkittävämpiä miten kestävät. Hyvät 9-5 Aeron kytkimet on pitäneet 500-550Nm, tosin luotettavuusmielessä jättäisin hieman alle 500 maksimissaan. Noihin vääntöihinhän riittää 2,3-litraisessa etanolilla jo setupista riippuen 1,3-1,4 bar.
Käyttömukavuus on huomattavasti parempi vakiokytkimellä kuin muilla. 9-5:n SRE-paketti ei luista 700Nm:llakaan joten sen kanssa antautuu kyllä jo ennemmin vaihdelaatikko tai kiertokanki.
Käyttömukavuus on huomattavasti parempi vakiokytkimellä kuin muilla. 9-5:n SRE-paketti ei luista 700Nm:llakaan joten sen kanssa antautuu kyllä jo ennemmin vaihdelaatikko tai kiertokanki.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Spec asetelma + muu levy?
Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levynJiiVee kirjoitti:Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Spec asetelma + muu levy?
9-5 aero ja tonnarin 240mm levy taitaa olla samalla sachsin osanumerolla. Asetelmassa on sitten eroo kuten on vauhtipyörässäkin.saba90 kirjoitti:Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levynJiiVee kirjoitti:Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Spec asetelma + muu levy?
Oliko mahdollisesti 9000 Aeron asetelma kaverina?saba90 kirjoitti:Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levynJiiVee kirjoitti:Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB