Spec asetelma + muu levy?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Autossani on Specin stage 2 paketti kiinni, mutta kaipaan vakiokytkimen mukavuutta. Vääntöä pitäisi kuitenkin kestää.

Onko kokemuksia Specin asetelman yhdistämisestä esimerkiksi Aeron levyyn? Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja levyksi tuon asetelman kanssa?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Joskus takavuosina oli juttua että se SPEC asetelma on ihan normaali sachs asetelma joka on vaan maalattu sinisellä maalilla. Ite en ainakaan ole muuta järkevää kytkintä tonnariin keksinyt kun SRE, siinäkin se jousittamaton levy tuo omat kalkatuksensa.
Ehkä jos ton SRE asetelman shimmaa paksummalle orkkislevylle niin voisi saada kestävän ja mahdollisimman mukavan yhdistelmän.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
Tuota SRE asetelmaa on ollut tonnariin saatavilla kahdenlaista. Toinen tarttee omat levyt ja toinen pelaa vakiolevyn kanssa. Tota vakiolevyn kanssa pelaavaa asetelemaa ei taideta vaan enää valmistaa.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
tarkoitatko vakiorojuilla Aeron levyä sen asetelman kanssa? Mulla vääntö pitäisi olla noin 450 Nm. Jos lisäpotkua vielä haen niin kai sitä vääntöä voi rajoittaa vaikka hupputeho nousisikin? Niin kallis oli tuo Specin paketti ettei toista tonnia enää viitsisi kytkimeen laittaa. Siksi etsin halvempaa vaihtoehtoa kuin uusi virikytkin lähes ajamattoman tilalle.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hyväkuntoinen Aeron vakiokytkin pitää n. 500Nm. Riittää n. 400-450hv asti toisin sanoen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kun matalapaineista aikanaan aloin virittämään niin ajattelin että kerralla riittävän järeä kytkin. Kyllä tuo 400 hv/500Nm riittää jos siihen joskus pääsisi. Pitää vakavasti harkita Aeron kytkintä. Harmittaa vain hukkaan menevä specin kytkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Niin siis aeron levy on sachsin asetelman kanssa. Edellinen vakiolevy sanoi sopimuksen irti n. 50tkm jälkeen. Vääntöä on ollut sen +400 nm koko ajan, varmaan joskus hyvällä säällä viinalla jopa yli sen 500:nkin :)
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

JouniCSE kirjoitti:
Ekitheman kirjoitti:Mulla oli ja on vaihdon jälkeen edelleen sachsin asetelma ja vakiorojut. Ihan ok on pelannut, ei valittamista. Vakio-osien kesto ainut mikä arveluttaa. Tuo eka setti todennäköisesti (en voi varmaksi sanoa kun ostin auton siinä välissä) kesti n. 50 tkm, jonka jälkeen levy (hajosi) ja painelaakeri meni vaihtoon.
Tuota SRE asetelmaa on ollut tonnariin saatavilla kahdenlaista. Toinen tarttee omat levyt ja toinen pelaa vakiolevyn kanssa. Tota vakiolevyn kanssa pelaavaa asetelemaa ei taideta vaan enää valmistaa.
Eikö silti schimmaamalla asetelma sopivasti voi edelleen käyttää vakiolevyä?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aika lailla sama väännönkesto on sekä 9000 että 9-5 Aerojen kytkimissä. Yksilöerot on merkittävämpiä miten kestävät. Hyvät 9-5 Aeron kytkimet on pitäneet 500-550Nm, tosin luotettavuusmielessä jättäisin hieman alle 500 maksimissaan. Noihin vääntöihinhän riittää 2,3-litraisessa etanolilla jo setupista riippuen 1,3-1,4 bar.

Käyttömukavuus on huomattavasti parempi vakiokytkimellä kuin muilla. 9-5:n SRE-paketti ei luista 700Nm:llakaan joten sen kanssa antautuu kyllä jo ennemmin vaihdelaatikko tai kiertokanki. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3646
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

JiiVee kirjoitti:
jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.
Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levyn
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

saba90 kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.
Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levyn
9-5 aero ja tonnarin 240mm levy taitaa olla samalla sachsin osanumerolla. Asetelmassa on sitten eroo kuten on vauhtipyörässäkin.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Spec asetelma + muu levy?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

saba90 kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
jefreitteri kirjoitti:Eikös og9-5 kytkin mene tonnariinkin.. Onko femma-aeron kytkin kestävämpi kun tonnarissa? Sehän vois olla jonkinlainen vaihtoehto.
Jos näin on niin kiinnostava vaihtoehto.
Menee. Edelliseen jubiin laitoin 9-5 aeron levyn
Oliko mahdollisesti 9000 Aeron asetelma kaverina?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Vastaa Viestiin