Ysitonnarista kysymyksiä
Ysitonnarista kysymyksiä
Varmasti löytyy kaikkiin vastaus mutta puhelimella en valitettavasti jaksanut etsiä.
Elikkäs nyt olisi tiedossa halpa tonnari, vissiin vm95. Vikoja löytyy ruosteiset takakaaret ja rikkinäinen takajarruputki. Hintaa on alle 200€ ajomäärästä ei tietoa. Kyseessä manuaali ja vapari.
Kysyisin miten näihin löytyy varaosia? Kestääkö tekniikka? Yleisimmät ruostumis kohdat?
Elikkäs nyt olisi tiedossa halpa tonnari, vissiin vm95. Vikoja löytyy ruosteiset takakaaret ja rikkinäinen takajarruputki. Hintaa on alle 200€ ajomäärästä ei tietoa. Kyseessä manuaali ja vapari.
Kysyisin miten näihin löytyy varaosia? Kestääkö tekniikka? Yleisimmät ruostumis kohdat?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Lokarin kaaret ja takapää kontin alta. Siinäpä ne mitä omasta autosta huomannut.
Kaaret ei katsastusmiestä kiinnosta.
Jarruputki ei metritavarana paljoa maksa, myöskään kumiletkut yms ei paljoa köyhdytä kunhan mikäli itse vaihtaa.
Motosta löytyy hyvin osia.
Vapari tekniikka kestää siinä missä turbokin, 500tkm helposti mikäli öljynvaihdoista ja perushuolloista huolehdittu.
Kaaret pakkelilla kasaan, uusi jarruputki ja kovaa ajoa.
Myyntiin muutama kk ennen leiman loppumista kalliimalla hinnalla.
Kaaret ei katsastusmiestä kiinnosta.
Jarruputki ei metritavarana paljoa maksa, myöskään kumiletkut yms ei paljoa köyhdytä kunhan mikäli itse vaihtaa.
Motosta löytyy hyvin osia.
Vapari tekniikka kestää siinä missä turbokin, 500tkm helposti mikäli öljynvaihdoista ja perushuolloista huolehdittu.
Kaaret pakkelilla kasaan, uusi jarruputki ja kovaa ajoa.
Myyntiin muutama kk ennen leiman loppumista kalliimalla hinnalla.
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Ilmeisesti Tonnarissa takalokasuojan kaaret ovat korin kantavaa rakennetta, joten luulisi niiden kiinnostavan katsuriakin, siis jos yhtään on tekniikasta perillä. Myöskin luulisi liikenneturvallisuutta valvovaa henkilöä kiinnostavan jalankulkijoiden turvallisuuskin, meinaan sellainen repsottava ruosteinen lokasuojanreuna repii jalankulkijan jalan hengenvaarallisesti auki - toivottavasti ei juuri sinua hyvä lukija, mietippä sitä !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Aivan, no hitsailu ei oo ongelma, vuosimalli onkin 89 ja aloin jo miettimään kannattaako tuota edes hakea, muuta vikaa siinä ei ole, koeajollakin kävin kun myyjä korjasi jarruputken.Sonett73 kirjoitti:Ilmeisesti Tonnarissa takalokasuojan kaaret ovat korin kantavaa rakennetta, joten luulisi niiden kiinnostavan katsuriakin, siis jos yhtään on tekniikasta perillä. Myöskin luulisi liikenneturvallisuutta valvovaa henkilöä kiinnostavan jalankulkijoiden turvallisuuskin, meinaan sellainen repsottava ruosteinen lokasuojanreuna repii jalankulkijan jalan hengenvaarallisesti auki - toivottavasti ei juuri sinua hyvä lukija, mietippä sitä !
Tehoa tuossa ei ole paljon mitään, vapari kun on. Saakos näihin voimaa millaisilla toimenpiteillä? Onko nämä miten arvossa tänä päivänä? Nettiautosta ei löytynyt montaakaan. Jos hitsailisi kuntoon ja myisi eteenpäin vai olisko tuollaisesta ihan käyttöautoksi? Eniten tulee ajettua matka-ajoa, 500km sivu... Tietenki nämä on makuasioita
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Ei. Hanki turbo.szwuxi kirjoitti:...vapari...Saakos näihin voimaa...
Tai siis saa toki, mutta ne perinteiset virikeinot käyttöön. Ei ole halpaa hupia se.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Kyllä sillä ajelee, nimenomaan matka-ajoa. Kiire ei sovi olla, vaparilla tomaagitonnarilla ohittaminen tarttee kohtuullisesti suoraa Tonnari on ainoa auto jolla on tullut ajettua, ja viittii ajaa 500km pysähtymättä. Tämä toki yksin, eukon kanssa pitää pysähtyä jo 10km päässä ekan kerranszwuxi kirjoitti: Eniten tulee ajettua matka-ajoa, 500km sivu... Tietenki nämä on makuasioita
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Kyseessä kyllä manuaali noh pitää kai se hakea pois, kai osien myynnillä omilleen pääsee jos ei muuta käyttöä? Katsotaan mitä tehdäänsarka kirjoitti:Kyllä sillä ajelee, nimenomaan matka-ajoa. Kiire ei sovi olla, vaparilla tomaagitonnarilla ohittaminen tarttee kohtuullisesti suoraa Tonnari on ainoa auto jolla on tullut ajettua, ja viittii ajaa 500km pysähtymättä. Tämä toki yksin, eukon kanssa pitää pysähtyä jo 10km päässä ekan kerranszwuxi kirjoitti: Eniten tulee ajettua matka-ajoa, 500km sivu... Tietenki nämä on makuasioita
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
Osiks myymisestä ei kannata haaveilla. Vaikka Coltti myyki seksikkäästi tonnilla helmasarjoja ja penkkejä, niin nois tusinavehkeis on ihan hanurista nyppiä paskanen osa, säilöö se, myydä puoli vuotta ja lopulta kiikuttaa toiseen päähän pitäjää johki kuppaseen postiin.
Jaa mistäkö tiän? Tänää just nostin koneen purkuautosta kympin osan takia. Ihan saatananmoinen homma, vaikka monta putkea ja johtoa oikastiinki sivuleikkureilla...
Toki jos kaiken ottaa harrastuksena... Ja voittaahan tuo Salkkarien kattomisen kaljapullo kädes.
Jaa mistäkö tiän? Tänää just nostin koneen purkuautosta kympin osan takia. Ihan saatananmoinen homma, vaikka monta putkea ja johtoa oikastiinki sivuleikkureilla...
Toki jos kaiken ottaa harrastuksena... Ja voittaahan tuo Salkkarien kattomisen kaljapullo kädes.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ysitonnarista kysymyksiä
mikäs sitä on tällä kelillä nostella konetta mutta kun lisätään haastetta vaikka miinus 20 ja nostellaan sitten konetta kympin osan takia niin tietää mistä se kymppi on tullut
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,