Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jussi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 17:21

Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja jussi74 »

Millä olette korjailleet noita moottorin kannakkeita? Meidän saabista, 9000 2,0t cse-94, on kumit pykineet ja moottori meinaa heilua vähän. Parhaiten huomaa käynnistäessä pienenä potkaisuna.
Olen nähnyt yhdessä nettiauton aerossa jotain keltaisia puslia vaihdettuna vulkanoinni paikalle, vaikka jotain sellaista voisi harkita meirän tonnikalaan.
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Juu ne keltaiset on polyuretaania ja on tod.näk. Powerflexin tekemät. Niitä saa aika lailla mistä vaan. Esim. Pro car service.

Laitoin ite kans tonnariin ja paikallaan nuo näyttäis pysyvän . :P
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4209
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Niistä kumisista tukipuslista taitaa olla kyse. Itse olen pariin tonnariin täyttänyt ne sikaflexilla, mutta sen pitää kyllä kuivua ainakin pari-kolme päivää. Näillä keleillä varmaan pidempäänkin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja jus »

Tai sitten laittaa vaan ne alkuperäistyyliset kumit.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/182020/0

Uretaanisetkin vaihtaessa joutuu ensin ponnistamaan ne vanhat pois. Lohkonpuoleisen korvakkeesta se lähtee aika näppärästi ulosvetimellä, yksinkertaisimmillaan putkenpätkä, isoja aluslevyjä, kierretankoa ja muttereita. Sen toisen puslan vaihtoonhan on helppo keksiä konsteja kun sen saa helposti vietyä pois autosta vaikka prässin äärelle tai sahaa puslan kehän poikki viilapenkissä.

Alkuperäistyyliset joutuu vedättämään paikalleen kierretangolla, uretaanit menee paikalleen ihan sormin painamalla. Uretaanit lienee ikuiset.

http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... t/374.html
http://www.powerflex.co.uk/black-series ... /9164.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jussi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 17:21

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja jussi74 »

Juuri noista kumeista on kyse. Henkilökohtaisesti oli yllätys, että niitä löytyy motonetistä, eikä kovin pahaan hintaan. Kiitokset vaan kaikille tiedoista.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4209
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Motonetin kumit ei taida kovin kummoiset olla laadultaan, Scantech ilmeisesti. Toki nekin jonkin aikaa menevät, mutta jos hyvät haluat niin alkuperäisosaa paikoilleen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja jus »

Motonetin kumit voi olla mitä vaan sen mukaan, kenen toimittajan tavaraerää sattuu oleman hyllyssä. Joskus tuli Motonetistä Febi Bilstein -kumit, ulkoasultaan ihan asialliset, ja nimikin vakuuttavampi kuin Scantech.
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jos noita Febin kumeja haluaa niin jus:n kuvassakin näkyy Koivusen osanumero (802-857575) sillä sitten kyselemään vaikka lähimmästä Fixuksesta, ovh näkyy olevan 25,30€ / kpl
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja sarka »

Ne uudetkin kumit sitten menee äkkiä huonoksi, jos hydrauliset tukikumit (alatuet) on sökönä. Kantsii kattoa tarviiko nekin laittaa samalla. Vaihteiston tukikumiakin voi vilkaista.

Vanhoja momenttituen ja vaihteiston kumeja voi tekohengittää tunkemalla reikiin kumiletkua ja/tai liimamassaa.

Ne kumit voi olla aika tiukassa! Piti hakea omaan ulosvetimeen jäsympi kierretanko, että sai pois... Ja reilusti rasvaa kierteille ja tukikumin ulkopinnalle. Ja asennus oikeaan asentoon, ettei tärryytä :wink:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Itse tilasin Skruvat.fi:stä nuo Power Flex puslat Aeroon. Hinta oli kohtuullinen ja nopea toimitus. Tuo vaihdelaatikon puslan uusiminen napakoitaa mukavasti vaihtamista.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itsekin vaihdatutin joulukuussa lähes kaikki etupään puslat ja moottorien tuet. Sellainen n. 750€ kustansi osineen ja töineen. Näistä lähes puolet (300€) meni noihin moottorin tukikumeihin. Tosin luonne parani huomattavasti, kun moottori ja voimansiirto ei heilui holtittomasti. Lisäksi alustan puslat jämäköitti ajettavuutta lähes siten, että ratista voisi melkeinpä irroittaa kiihdytyksenkin ajaksi ja uto kulkisi suoraan.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Pessi__
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 13:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9000 moottorinkannakkeet.

Viesti Kirjoittaja Pessi__ »

Kokeilin laittaa tiivistemassaa tukikumiin (tukikumi moottorin takana ylhäällä), mutta moottorin tärinä tuntui tämän jälkeen kabiiniin asti, vaikka koitin porata kumiin reikiä jälkeenpäin. Motonetistä on nyt ostettuna "febi bilstein" -merkkinen tukikumi, joka odottaa asennusta... http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... D%7D%7D%7D
Vastaa Viestiin