Olen istuttamassa DCC:tä uudempaan tonnariin ( vm 97 ). Homma on kohtuullisen simppeli pl. lämpoanturin johdon veto etupuskurin taakse ( hoituu siinä samlla, kun asentaa sisälämppärin DEFA-johtoa ).
Nyt DCC omalla anturillaan näyttää ulkolämpötilaksi -27C. Lämpöanturina olen käyttänyt tod. näk uudemman tonnarin EDU:n lämpötila-anturia.
Heräsi epäilys, että DCC anturi ( vm 85-88 ) tonnareissa olisikin arvoltaan eri kuin EDU:ssa yleisesti käytetty anturi.
Aika spesiaali kysymys, johon ehkä selvittelyjen jälkeen joudun itse vastaamaan, mutta varmistetaanpa kuitenkin onko joku muu palstalla törmännyt ko. asiaan.
DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
On se anturi ainakin eri numerolla, 86 - 89 9513276, uudemmissa 9123456.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
Kiitos jus. EPC:tä olinkin menossa selailemaan. Tämä selittääkin paljon.
Eli ostetaan palstalle laittamaan ilmoitusta, että halutaan ostaa vm 85-89 etupuskurin takana oleva ulkolämpötila-anturi # 9513276
Eli ostetaan palstalle laittamaan ilmoitusta, että halutaan ostaa vm 85-89 etupuskurin takana oleva ulkolämpötila-anturi # 9513276
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
Näkyykö toi osa jostain puskurin välist? Tai minkä näköist osaa pitäisi miljoonalaatikosta ettii?
Pari noita oon purkanu muttei mitään muistikuvaa.
Pari noita oon purkanu muttei mitään muistikuvaa.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
Sen sijainti on puskurin alla keskilinjasta kuskin puolelle. Ritiloiden välistä näkyy neliskanttinen pelti, jossa se on rei'ässä kiinni klipsuilla. Löytynee myös vm 85-89 autoista, joissa on ollut DCC:n sijaan lämpötilanäyttö EDU:ssa.
Jos muistat sen erittäin tyypillisen og900/9000 harmaan yleensä kaksinapaisen liitimen (joka on aina pirun tiukassa ), jonka kaksi reunaa on pyöristetty, niin tämä on ko. liittimen näköinen härpäke. Anturi itsessään on vain pieni nysä siinä liittimen päässä.

Jos muistat sen erittäin tyypillisen og900/9000 harmaan yleensä kaksinapaisen liitimen (joka on aina pirun tiukassa ), jonka kaksi reunaa on pyöristetty, niin tämä on ko. liittimen näköinen härpäke. Anturi itsessään on vain pieni nysä siinä liittimen päässä.
Viimeksi muokannut pevi, Pe Tammi 03, 2014 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
Itse asiassa noissa 80-luvun tonnareissa anturin peltikannake on spoilerin ulkopuolella. Näkyy tässä kuvassa alhaalla oikealla, näyttää vaalealta, maalit lähteneet:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/9000_00.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/9000_00.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: DCC:n vs. EDU:n lämpöanturin tyyppi
Täältä löytyy -89 tonnarista anturi
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850