9000 2.0 -> 9000 2.3T CSE

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mummeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 17:23

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Mummeli »

Nätti auto ja nätit korjaukset. Kyllä kannattaa säilyttää ja korjata. Mulla on ollut vuodesta 2002 Jaguar XJ 6 (vm1987) seisomassa katoksessa odottamassa auton tuontiveron poistumista. Kun viime kesänä siirsin katoksesta toiseen niin lähti akkua vaihtamalla käyntiin ja alkuperäiset ruostekohdat olivat takaluukun kannessa tulleet uudestaan läpi, ei uusia ruostekohtia.

Omassa tonnarissani vm91 tulee joka talvi pyörän kaaressa olevat ruostekohdat läpi vaikka ne kesällä hion ja ruostesuojaan ja maalaan. Viime kesänä pakkeloin lisäksi ja nyt näyttää tulevan vähemmän läpi. Olisiko niksejä ensi kesän kunnostukseen, ei ole vielä kuin ihan pikkuisia läpireikiä, jotka korjattu metallic paddingillä ?

Viimeinen vaihtoehto on ottaa mustasta varatonnaristani vm 91 moitteettomat lokasuojat ja vaihtaa valkoiseen ajopeliin, mutta voisi olla vähän törkeän näköinen.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja sarka »

Otitko sisälokasuojan irti, hioitko ja maalasitko myös sisäpuolelta? Vaihdoin kesällä yhteen tonnariin koko lokarin kun oli mätinyt, huomasin sitten että se ruostuminenhan oli sisäpuolella paljon pidemmälle edennyt. Uuteen kappaleeseen sitten laitoinkin paksusti ruostesuojamaalia sisäpuolelle ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä... Mahtaisiko sisälokari sen verran liikkua, että hinkaa maalit puhki sisäpuolelta?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Mummeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 17:23

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Mummeli »

Eipä tullut otettua sisälokaria pois, eikä ruostesuojattua alapuolelta. Täytyypä tehdä tuo ensi kesänä, jos vaikka ruostuminen loppuisi nyt kun pelti on vielä kutakuinkin vahvaa.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja sarka »

Dremelin jyrsinterällä on hyvä rapsutella kiveniskemät puhtaaksi, ja kun löytää sopivia (ja kestäviä) laikkoja, esim timangilaikat niin sillä saa nätisti leikattua pienistä ruosterei'istä ne haperot pois.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Viikko hitsattu ja pikkuhiljaa alkaa löytyä kovaakin...

Jaa ettei :saab: osaa lahota, ristus mikä savotta tässäki :mrgreen:
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja sarka »

Osaahan ne, riippuu pidosta hyvin pitkälti. Etenkin paras korimalli eli CC :<
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ovet, takakaaret, ne tunkkiviritelmät etulattioiden alla hapattaa ittensä ja lattian sekä peräkontin alaosat kummallaki kyljellä lisättynä pariin pikkupaikkaan kontissa. Ja vehje on muka ruostesuojattu joskus ?

No, pelti on halapaa :D
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Joo, tää vehje vie mielenterveyden :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA

Tulis ny se virtalukko vielä sepältä takasin nii pääsis koittaan leimalle.. Valuttaa jonkin verran möteuröljyä ja laatikkoöljyä eli kaks länttiä per seisontapaikka :arrow: ei kiinnosta :mrgreen:
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Seppä sano ettei voi korjata vaan hommaa uus..

Perkele kaikki pitää tehä ite :evil:

Otin auki, laittelin haittoja "sekaisin" missä vielä vähän pykälää oli jäljellä ja viilasin timanttiviilalla sitten koko roskan viilapenkissä tasaiseksi.. Öljyt lukkoon ja kasaan ni hoplaa ; kääntyy ja pelaa sekä avain pysyy lukossa :mrgreen:
Kuva

15 min homma ku ite teki, perkele mistään tuu mitään muuten ku ite tekemällä..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja jus »

Mikäs lukkoseppä se semmoinen on, jolla ei ole uusia haittoja laarissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ei sitä ainakaan lukkosepäks voi kehua, en julkaise nimeä mutta luulen suurimman kysymyksen olleen motivaationpuute :!:

No, samapa tuo kun ei se mitään velottanutkaan kunhan hukkas multa päivän odottelussa vaan nyt toimii.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mikkelin lukkosepillä on nopeeta ja edullista palvelua. Muutama kymppi lukkosylinterille edestakaisilla posteilla, 10-15e avaimesta tarpeen mukaan. Halvimmillaan tais tulla satkun lukko uuden avaimen kanssa 35e edestakaiset postit mukaan laskettuna...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

First i was like DANG !!!! :evil:
Kuva

Sitte ryntäsin tiskille ja osa kainaloon ja auto kotio tunkin nokkaan.. Varttitunti~20 min myöhemmin tilanne oli tämä :idea:
Kuva
(koiranluu otti tunkilla nostosta vähä itteensä mutta sou vat )

Then i lol´d :mrgreen:
Kuva
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0 ? Automat

Viesti Kirjoittaja sarka »

Olitkos Vieskan autosähkössä tänään? Saman näköinen tonnari oli siellä pihalla...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vastaa Viestiin