Tonnarin man. laatikon öljyt

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Tonnarin man. laatikon öljyt

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Siitä viis ettei niitä tartte vaihtaa huoltomääräyseten mukaan koskaan....teetin sen silti Laakkosella koska laatikko äänteli.
Poistotulpasta öljyt pois (eli ei tartte imuttaa) ja uudet tilalle päältä täyttöreiästä...ei ole tikkua vaan sivussa tasonmittaus reikä. OG on kyllä simppelimpi....

Koko lysti öljyineen (10W30 SAAB Mineral) maksoi 51,20.-
Väittääkö vielä joku että merkkihuollot ovat kalliita....ei ainakaan kaikessa.

Palvelukin Konalan Laakkosella oli hyvää.
:D
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kerro sitten huomisaamustartin jälkeen kuuluiko ääniä edelleen :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Joo katotaan nyt kuuluuko mitään... :D Täytyy olla kylmä laatikko....
Laakkosella on muuten ihan omakin kultakorva....(jos jättäisi vaikka nimen kertomatta ettei tule ryntäystä sinne :wink: ) heppu on paininut Saabien takuuasioiden kimpussa vuosikymmenet ja kertoi yhden räminän lähteen tonnarissa lisää:
Akun massajohto on kiinni manuaalisen laatikon kopassa (ehkä tomaatissakin en tiedä). Koska akun ja maadoituspisteen välissä oleva johto on pitkähkö (ja tottamooses paksu) niin se on varsinainen räminäjohdin. Laatikosta tulevat soraäänet kulkeutuvat johtoa pitkin koriin jos kaapeli on kosketuksessa runkoon jossain maadoituspiste - akku välissä. Ja sehän on väkisinkin! Käykää kurkkimassa. Olivat kuulemma tehneet muutamiin tonttuihin "joustavat" massakaapelit ja KAS kuului kabiiniin vähemmän melua :D
Tämä toristaa notta kaikkea ei kerrota korjausoppaissakaan....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Kyllääh :D Laatikosta tuli selvästi hiljaisempi, eron huomasi hyvin kun lähti kylmällä lootalla liikkeelle (eikä parkkihallilämpimällä).
Toinen mukava plussa: ykkönen menee selvästi mukavammin pesään, ennen oli havaittavissa pieni kynnys. Suosittelen muillekin. Uutta siitä ei tullut mutta parani.
P.S. Se rohina minkä edelleen haluan pois on olemassa mutta paaaaljon lievempänä...olisiko kytkimen painelaakeri? Kuinkahan monta kilsaa muuten Saabin (Sachsin?) kytkimellä 2.3 vaparitontussa ajaa?? "Noin"
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kyllähän noita öljyjä varmasti muutenkin vaihdettaisiin, mutta harmi kun varsinkin noissa vanhemmissa -- missä öljynvaihto olisi enemmänkin kuin tarpeen -- ei olet tyhjennysproppua. Ainakin omien räpellysten perusteella imutyhjennyksestä ei tullut mitään. Mutta tulipa lootaan sitten tehtyä tyhjennysreikä liikenneympyrästä rauhallisesti lähtiessä (oikeesti:) ).
Vastaa Viestiin