mikä toiminto tonnarin ajotietokoneessa joskus menee päälle. ohjekirjassa ei ollut mitään mainintaa tämmösestä.
siihen kellon kohdalle tulee asetettavaksi kellonaika, ja oikeaan alakulmaan tulee se lämpötilatoiminto kuva ja 1 tai 2 numero...
sit ku siihen laittaa kellonajan niin se 1 tai 2 jää palamaan sinne oikieeseen reunaan...
olipas se huonosti selitetty, mutta eiköhän sen joku jo noilla osaa selventää.
ajotietokoneesta..
ajotietokoneesta..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Onko sinulla DCC digikellolla siinä missä muilla on viisarikello. Sinulla on nappulat lämpö, kello ja trip? Jos on, niin ne asetettavat kellonajat on lisälämmittimen ohjaamiseen tarkoitettuja aikoja. Jos sinulla on lisälämmitin, auto aloittaa lämmittämisen niin, että se on ajovalmis siihen kellonaikaan jonka näppäilit sinne. Kylmemmällä kelillä aloittaa siis lämmittämisen aikaisemmin.
Jos taas ei ole lisälämmitintä, tuon toiminnon ei pitäisi olla edes aktiivisena, lämpönappulasta pitäisi tulla vaan ulkolämpötila.
Mikä vuosimalli sinulla on?
Jos taas ei ole lisälämmitintä, tuon toiminnon ei pitäisi olla edes aktiivisena, lämpönappulasta pitäisi tulla vaan ulkolämpötila.
Mikä vuosimalli sinulla on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyseessä on varmaankin DCC ja toiminta kuvatunlainen. Kyllä sinne saa sen lämmitysvalmiustilan aktivoitua/deaktivoitua vaikkei lisälämmitintä olisikaan. Muistaakseni painetaan kelloa ja lämpötilasymbolia yhtäaikaa yli 8 sekunttia.jus kirjoitti: Jos taas ei ole lisälämmitintä, tuon toiminnon ei pitäisi olla edes aktiivisena, lämpönappulasta pitäisi tulla vaan ulkolämpötila.
Mikä vuosimalli sinulla on?
DCC:n käytössä on hankalaa juuri muistaa nämä oudot kombinaatiot. Kyllä DCC:n kaikki toiminnat siellä käyttöohjeessa on selostettu.
autossa on saabin oma webasto,
mutta eipä nuo taida siihen liittyä, kun sielä on myös se webaston "lue eberle" ohjain keskikonsolissa, ja kyse siis on juuri tuosta DCC:stä.
kiitoksia tähän asti, mutta onkos tuo lisälämmittimen lähtö käytössä johonkin muuhun tarkoitukseen...
eli pystyiskö sen varastamaan sieltä jostain... vaikka eipä sille taida mitään käyttöä olla, mutta ihan periaatteessa.
mutta eipä nuo taida siihen liittyä, kun sielä on myös se webaston "lue eberle" ohjain keskikonsolissa, ja kyse siis on juuri tuosta DCC:stä.
kiitoksia tähän asti, mutta onkos tuo lisälämmittimen lähtö käytössä johonkin muuhun tarkoitukseen...
eli pystyiskö sen varastamaan sieltä jostain... vaikka eipä sille taida mitään käyttöä olla, mutta ihan periaatteessa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
DCC:ssä on ohjaus, jota nimenomaan on tarkoitettu käyttää lohkolämmittimen releen ohjaukseen tai vaihtoehtoisesti käynnistämään webasto. DCC:ssä on kaksi ohjelmoitavaa aikaa vuorokautta kohden.
Itselläni DCC ohjaa lohkolämmittimen relettä.
Oikeastaan olen istuttanut molempiin tonnareihini vm 95 ja 97 SCC:n tilalle DCC:n ( onnistuu, jos ymmärtää jotain sähköstä ), jotta saisin sieltä ohjauksen lämmitykseen ja hienosti pelittää. SCC:ssä ei moista toimintoa ole. Enkä halunut ylimääräisiä kelloja kojetauluun
Olenkirjoittanut tästä useasti aiemminkin. Kannattaa laittaa hauksi SCC tai DCC....
Itselläni DCC ohjaa lohkolämmittimen relettä.
Oikeastaan olen istuttanut molempiin tonnareihini vm 95 ja 97 SCC:n tilalle DCC:n ( onnistuu, jos ymmärtää jotain sähköstä ), jotta saisin sieltä ohjauksen lämmitykseen ja hienosti pelittää. SCC:ssä ei moista toimintoa ole. Enkä halunut ylimääräisiä kelloja kojetauluun
Olenkirjoittanut tästä useasti aiemminkin. Kannattaa laittaa hauksi SCC tai DCC....
eipä liity tuohon alkuperäiseen kysymykseen taas mitenkään mutta:
saako 93vuoden tonnarista ajotietokoneeseen jäämään esim keskikulutuksen tauluun kun starttaa auton.
nyt joka starttaus kerralla siihen tulee lämpötila, omassa 89 tonnarissa jää se mikä on viimiseksi ollut (tosin itsellä on dcc+edu2)
saako 93vuoden tonnarista ajotietokoneeseen jäämään esim keskikulutuksen tauluun kun starttaa auton.
nyt joka starttaus kerralla siihen tulee lämpötila, omassa 89 tonnarissa jää se mikä on viimiseksi ollut (tosin itsellä on dcc+edu2)
BMW 525iA Touring Executive