Automaatin kytkeytyminen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2838
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Noista mm. Jus:in vaihtamista jousista.
Saabin huoltotiedote 80-luvun lopulta puhuu "korjaus-sarjasta" jousiin. Sarja on tarkoitettu niihin laatikoihin, joissa tapahtuu ryntäämisiä tai liikoja rykäsyjä vaihtamisessa. Jousia ei suositella vaihdettavaksi laatikoihin, joissa em. oireita ei esiinny, koska silloin laatikko saattaa alkaa luistamaan.
Elikkäs, kun on tilannut ne kaksi vaihtojousta, niin saabin suositus taitaisi rivien välistä lukien olla kummankin vaihtaminen.
Sanasta sanaan:
13.7.1989
Kovat vaihtamiset 3- ja 4-vaihteiden välillä
Kovien vaihtamisten eliminoimiseksi 3- ja 4-vaihteiden välillä määrätyissä automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa on otettu käyttöön jousisarja.
Jousisarjaa on kahta mallia, toinen 3-vaihesäätimellä olevia turbomoottoreita varten, tuoten:o 40 26 662, ja toinen 3-vaihesäätimellä olevia ruiskutusmoottoreita varten, tuoten:o 40 26 670.
Huomaa
Jousisarjan saa asentaa vain autoihin, joissa kovat vaihtamiset ovat ongelma. Muutoin saatta vaihtamistilanteissa esiintyä luistoa.
En nyt ole aivan varma, mitä settiä PCS myy, mutta kuvittelisin sen olevan em. kaltainen?`
Tosin eipä taida olla niin nuukaa, koska Jus:illakin taitaa olla 2-vaiheinen säädin ja silti pelittää...
Tästäkin huoltotiedotteesta saamme kiittää Ecopoweria!
Saabin huoltotiedote 80-luvun lopulta puhuu "korjaus-sarjasta" jousiin. Sarja on tarkoitettu niihin laatikoihin, joissa tapahtuu ryntäämisiä tai liikoja rykäsyjä vaihtamisessa. Jousia ei suositella vaihdettavaksi laatikoihin, joissa em. oireita ei esiinny, koska silloin laatikko saattaa alkaa luistamaan.
Elikkäs, kun on tilannut ne kaksi vaihtojousta, niin saabin suositus taitaisi rivien välistä lukien olla kummankin vaihtaminen.
Sanasta sanaan:
13.7.1989
Kovat vaihtamiset 3- ja 4-vaihteiden välillä
Kovien vaihtamisten eliminoimiseksi 3- ja 4-vaihteiden välillä määrätyissä automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa on otettu käyttöön jousisarja.
Jousisarjaa on kahta mallia, toinen 3-vaihesäätimellä olevia turbomoottoreita varten, tuoten:o 40 26 662, ja toinen 3-vaihesäätimellä olevia ruiskutusmoottoreita varten, tuoten:o 40 26 670.
Huomaa
Jousisarjan saa asentaa vain autoihin, joissa kovat vaihtamiset ovat ongelma. Muutoin saatta vaihtamistilanteissa esiintyä luistoa.
En nyt ole aivan varma, mitä settiä PCS myy, mutta kuvittelisin sen olevan em. kaltainen?`
Tosin eipä taida olla niin nuukaa, koska Jus:illakin taitaa olla 2-vaiheinen säädin ja silti pelittää...
Tästäkin huoltotiedotteesta saamme kiittää Ecopoweria!
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kaksivaiheinen säädin tuolla minulla ainakin alunperin pitäisi olla ollut, en tosin ole avannut. Kamppeet tilasin erillisinä, osanumerot ZF-laatikon 1050000032 osaluettelon mukaisesti. Osaluettelossa oli kuvattuna kaksivaiheinen säädin.
4478046 Varaajan A jousi "eteenpäin"
7577166 Varaajan D jousi "peruutus"
7594146 Ahtopaineputken O-renkaat ~4,1 mm * ~1,6 mm, 2 kpl
Osanumerot täsmäävät tämän huoltotiedotteen numeroihin:
http://www.thesaabsite.com/images/hard3 ... utopg1.gif
http://www.thesaabsite.com/images/hard3 ... utopg2.gif
Siinä ei eritelllä vuoden 87 kaksi- ja kolmiportaisia säätimiä, mutta vuoden 90 jälkeisille variaatiolle kyllä useampia.
4478046 Varaajan A jousi "eteenpäin"
7577166 Varaajan D jousi "peruutus"
7594146 Ahtopaineputken O-renkaat ~4,1 mm * ~1,6 mm, 2 kpl
Osanumerot täsmäävät tämän huoltotiedotteen numeroihin:
http://www.thesaabsite.com/images/hard3 ... utopg1.gif
http://www.thesaabsite.com/images/hard3 ... utopg2.gif
Siinä ei eritelllä vuoden 87 kaksi- ja kolmiportaisia säätimiä, mutta vuoden 90 jälkeisille variaatiolle kyllä useampia.
Viimeksi muokannut jus, Pe Kesä 10, 2005 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarkennusta........
Minä en vaihtanut mitään muita jousia kuin ne jotka poikkesivat
ZF:n antamista arvoista.
Lue täältä lisää mitä sitten tapahtui:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8bcf4957c7
Minä en vaihtanut mitään muita jousia kuin ne jotka poikkesivat
ZF:n antamista arvoista.
Lue täältä lisää mitä sitten tapahtui:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8bcf4957c7
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2838
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mielenkiintoinen projekti sulla ollu ton matoaskin kanssa! (9000CD23T)
Mitenköhän siellä ne jouset olivat niin erimoiset? Olivatko kuitenkin ihan kasassa ja hyvinvoivan nökösiä ne vieterit, jotka oikeisiin vaihdoit? (9000CD23T)
Nyt kun katselin noita varaosanumeroita, mitkä viestissä kirjoitit, niin ne täsmäävät niihin jousiin, jotka PCS:sta sain! (Jus)
Ilmeisesti se 3-vaiheinen säädin tuo vain "tarkkuutta" nopeudentunnistuspaineeseen, ei varmaan mitenkään suuria juttuja. Pyörittelin ja putsasin juuri tuota omaa 3-vaiheista, perhanan yksinkertainen rakenne, pari jousta ja liukutapit sisällä. (Jus)
En ole vielä paikalleen niitä laittanut, kun on muukin laatikko aika atomeina tällä hetkellä
Mutta vähitellen...vähitellen...eilen pääsi jo osia takaisin koteloon asentamaan.
Mitenköhän siellä ne jouset olivat niin erimoiset? Olivatko kuitenkin ihan kasassa ja hyvinvoivan nökösiä ne vieterit, jotka oikeisiin vaihdoit? (9000CD23T)
Nyt kun katselin noita varaosanumeroita, mitkä viestissä kirjoitit, niin ne täsmäävät niihin jousiin, jotka PCS:sta sain! (Jus)
Ilmeisesti se 3-vaiheinen säädin tuo vain "tarkkuutta" nopeudentunnistuspaineeseen, ei varmaan mitenkään suuria juttuja. Pyörittelin ja putsasin juuri tuota omaa 3-vaiheista, perhanan yksinkertainen rakenne, pari jousta ja liukutapit sisällä. (Jus)
En ole vielä paikalleen niitä laittanut, kun on muukin laatikko aika atomeina tällä hetkellä
Mutta vähitellen...vähitellen...eilen pääsi jo osia takaisin koteloon asentamaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jouset olivat ihan hyvän näköisiä, mutta todennäköisesti ne olivat vain
"kuoleentuneet" ja kyllähän tuollainen 5mm välys jossain pitää
tuntua.
Ainakin tuon varaajan A jousen suhteen.
( ja vaikuttaa myös paukuteluun kun vaihdetaan N asennolta D asennolle)
Ja sitten siellä matolaatikon sisällä oleva O-rengas on syytä tarkastaa.
( tämä löytyy vain turbo malleista ) käsittääkseni vaikuttaa ylöspäin
vaihtoihin.
"kuoleentuneet" ja kyllähän tuollainen 5mm välys jossain pitää
tuntua.
Ainakin tuon varaajan A jousen suhteen.
( ja vaikuttaa myös paukuteluun kun vaihdetaan N asennolta D asennolle)
Ja sitten siellä matolaatikon sisällä oleva O-rengas on syytä tarkastaa.
( tämä löytyy vain turbo malleista ) käsittääkseni vaikuttaa ylöspäin
vaihtoihin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Koeajoa olen jousien vaihdon jälkeen ajanut nyt 270 km, josta maantiellä vajaan kaksi sataa. Kaikki alaspäinvaihdot tuntuvat nyt nopeammilta ja selkeämmiltä kuin ennen. Entinen toiminta oli huomaamattomampi ja ehkä mukavampikin. Tosin neloselta kolmoselle vaihtaminen ennen meni silloin tällöin pitkäksi, useiden sekuntien mittaiseksi. Nyt vaihtaa ~silmänräpäyksessä.
Kickdown-vaijerin irrotin eilen muun rempan yhteydessä kaasuvivusta ja päädyin siten siis säätämään uudelleen. Aika samoihin säätöihin laitoin kuin ennen, eikä käyttäytyminenkään muuttunut. Kickdownilla vaihtaa nyt nätisti alas, ja takaisin ylös kun kaasua keventää.
Jotenkin tuntuu, että vaihtaa herkemmin alas kuin ennen. Ihmettelin tässä joskus kun joku täällä foorumilla suositteli kaupunkiajossa kolmosasentoa D:n asemesta. Ihmettelin tuota, kun minulla ei olut minkäänlaisia ongelmia D:llä kaupunkiajossa. Nyt pitää harkita mielipiteitä uudelleen, kun vaihtoja tuntuu tulevan 60 km/h lähellä olevissa nopeuksissa enemmän.
Vaihto neloselle nykäisi ennenkin jonkin verran kevyellä kaasulla. Nykäisee edelleenkin. Ei pahasti, mutta tuntuvammin kuin muut vaihdot.
Näyttää jälkikiristyksestä huolimatta vuotavan öljyä vaihteiston kannen etureunasta. Letkuliitoksista on aiemmin tihkunut pikkuisen, mutta tämä kannen välistä on tihkumista isompaa. Meniköhän tiiviste eri päin kuin ennen tms - tuonne ei uskaltane laittaa mitään tiivisteliimaakaan. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että ahtopaine vuotaa siitä kärsineestä putkesta laatikon öljytilaan ja painaa öljyjä ulos - kuinkahan kaukaa haettua tuo olisi, kun uusilla O-renkailla sen putken asensin ja mielestäni sain menemään riittävän syvälle.
Kickdown-vaijerin irrotin eilen muun rempan yhteydessä kaasuvivusta ja päädyin siten siis säätämään uudelleen. Aika samoihin säätöihin laitoin kuin ennen, eikä käyttäytyminenkään muuttunut. Kickdownilla vaihtaa nyt nätisti alas, ja takaisin ylös kun kaasua keventää.
Jotenkin tuntuu, että vaihtaa herkemmin alas kuin ennen. Ihmettelin tässä joskus kun joku täällä foorumilla suositteli kaupunkiajossa kolmosasentoa D:n asemesta. Ihmettelin tuota, kun minulla ei olut minkäänlaisia ongelmia D:llä kaupunkiajossa. Nyt pitää harkita mielipiteitä uudelleen, kun vaihtoja tuntuu tulevan 60 km/h lähellä olevissa nopeuksissa enemmän.
Vaihto neloselle nykäisi ennenkin jonkin verran kevyellä kaasulla. Nykäisee edelleenkin. Ei pahasti, mutta tuntuvammin kuin muut vaihdot.
Näyttää jälkikiristyksestä huolimatta vuotavan öljyä vaihteiston kannen etureunasta. Letkuliitoksista on aiemmin tihkunut pikkuisen, mutta tämä kannen välistä on tihkumista isompaa. Meniköhän tiiviste eri päin kuin ennen tms - tuonne ei uskaltane laittaa mitään tiivisteliimaakaan. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että ahtopaine vuotaa siitä kärsineestä putkesta laatikon öljytilaan ja painaa öljyjä ulos - kuinkahan kaukaa haettua tuo olisi, kun uusilla O-renkailla sen putken asensin ja mielestäni sain menemään riittävän syvälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Sama juttu täälläkin tuo 4:lta 3:lle vaihtaminen kaupunkiajossa.
ja sama toisin päin, ( vaihtaa n. 73-80 km/h vauhdissa.
Eihän kaupungissa saa noin lujaa ajaa, mutta joskus alamäessä tuppaa
menemään yli.
Joten kyllä käytän 3 vaihdetta kaupunkiajossa.
Mukavampi ajella noita 50 -60km/h nopeuksia.
Tuosta kopan vuotamisesta, jus keskitithän kunnolla sen kopan.
Tuntuu olevan etureunastaan melko huulella.
Ei sitä taida saada väärään asentoon..!!!
Se koppa toimii myös sen putken pidikkeenä, eli jos se putki on oikeassa
asennossa niin se koppa painaa sitä putkea hiukan.
Minä säädin tuota kick-down vaijeria 1mm löysemmälle kuin ohje arvossa
sanotaan ( juuri tämän kevyellä kaasulla tulevan nykäyksen takia )
nyt vaihtaa upeasti.
Sellaisen ilmiön huomasin: kun on ollut akku irti ja lähtee ajelemaan
niin jotenkin tuntuu tukkoiselta se meno alussa, tuntuu niinkuin auto
ei vastaisi pintakaasuun kunnolla, no muutaman kerran kunnon polkaisuja
( totutus ) niin tahti muuttuu.
Ja myöhemmin tuntuu niinkuin auto vastaa paremmin pintakaasuun.
ja sama toisin päin, ( vaihtaa n. 73-80 km/h vauhdissa.
Eihän kaupungissa saa noin lujaa ajaa, mutta joskus alamäessä tuppaa
menemään yli.
Joten kyllä käytän 3 vaihdetta kaupunkiajossa.
Mukavampi ajella noita 50 -60km/h nopeuksia.
Tuosta kopan vuotamisesta, jus keskitithän kunnolla sen kopan.
Tuntuu olevan etureunastaan melko huulella.
Ei sitä taida saada väärään asentoon..!!!
Se koppa toimii myös sen putken pidikkeenä, eli jos se putki on oikeassa
asennossa niin se koppa painaa sitä putkea hiukan.
Minä säädin tuota kick-down vaijeria 1mm löysemmälle kuin ohje arvossa
sanotaan ( juuri tämän kevyellä kaasulla tulevan nykäyksen takia )
nyt vaihtaa upeasti.
Sellaisen ilmiön huomasin: kun on ollut akku irti ja lähtee ajelemaan
niin jotenkin tuntuu tukkoiselta se meno alussa, tuntuu niinkuin auto
ei vastaisi pintakaasuun kunnolla, no muutaman kerran kunnon polkaisuja
( totutus ) niin tahti muuttuu.
Ja myöhemmin tuntuu niinkuin auto vastaa paremmin pintakaasuun.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Katsoin että ne ruuvikiinnikkeet kyllä keskittävät kopan. Vaikeuksia kopan asentamisessa oli kun koppaa asentaessa tiiviste tuntui olevan useita mm. liian pieni joka suuntaan. Kyllä sen kannen sitten lopulta sai painettua tiivisteen uraan niin että joka reunalta tuli tasaisesti tiivisteen ulkoreuna näkyville. Päältäpäin katsottuna pitäisi kaikki siis olla kohdallaan. Ehkä tuossa olisi vieläkin kiristämisen varaa.9000CD23T kirjoitti:Tuosta kopan vuotamisesta, jus keskitithän kunnolla sen kopan. Tuntuu olevan etureunastaan melko huulella. Ei sitä taida saada väärään asentoon..!!! Se koppa toimii myös sen putken pidikkeenä, eli jos se putki on oikeassa asennossa niin se koppa painaa sitä putkea hiukan.
Jos ahtoputki vuotaisi, enimmät ylipaineet kyllä ensimmäiseksi pyrkisivät varmaan mittatikun reiästä ulos. Minulla ei kopan päällä ole kuin tulppa, uudemmissa ilmeisesti joku venttiili?
Vanhan auton hyvä puoli on, että mitään opettamista ei tarvita akun irrottamisen jälkeen, kaikki on muistissa niin kuin on ollut tehtaalta lähtien, jo 18 vuotta
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kopan tulpasta...siinä kopan takareunassa on huohotin korkki.jus kirjoitti:Katsoin että ne ruuvikiinnikkeet kyllä keskittävät kopan. Vaikeuksia kopan asentamisessa oli kun koppaa asentaessa tiiviste tuntui olevan useita mm. liian pieni joka suuntaan. Kyllä sen kannen sitten lopulta sai painettua tiivisteen uraan niin että joka reunalta tuli tasaisesti tiivisteen ulkoreuna näkyville. Päältäpäin katsottuna pitäisi kaikki siis olla kohdallaan. Ehkä tuossa olisi vieläkin kiristämisen varaa.9000CD23T kirjoitti:Tuosta kopan vuotamisesta, jus keskitithän kunnolla sen kopan. Tuntuu olevan etureunastaan melko huulella. Ei sitä taida saada väärään asentoon..!!! Se koppa toimii myös sen putken pidikkeenä, eli jos se putki on oikeassa asennossa niin se koppa painaa sitä putkea hiukan.
Jos ahtoputki vuotaisi, enimmät ylipaineet kyllä ensimmäiseksi pyrkisivät varmaan mittatikun reiästä ulos. Minulla ei kopan päällä ole kuin tulppa, uudemmissa ilmeisesti joku venttiili?
Vanhan auton hyvä puoli on, että mitään opettamista ei tarvita akun irrottamisen jälkeen, kaikki on muistissa niin kuin on ollut tehtaalta lähtien, jo 18 vuotta
Jotenkin kumma juttu, eikös tätä kautta pääse kaikki moskat laatikkoon.
Varsinkin kosteus..????
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kuten kirjoitin, minulla ei ole huohotinta, vaan tulppa9000CD23T kirjoitti:Kopan tulpasta...siinä kopan takareunassa on huohotin korkki.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age18.html
Viimeksi muokannut jus, Pe Huhti 09, 2010 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Oliskohan tuossa joskus ollut sellaista huohotin korkkia.jus kirjoitti:Kuten kirjoitin, minulla ei ole huohotinta, vaan tulppa9000CD23T kirjoitti:Kopan tulpasta...siinä kopan takareunassa on huohotin korkki.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ZF-jo ... age18.html
Mitäs se ZF:n opus kertoo tuosta..?
hmmm..se tarjoaa tulppaa ja korkkia..???
03.240 Breather..( viittaa voimakkaasti huohottimeen )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2838
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Alkumallin laatikoissa ei korjaamokäsikirjan mukaan ole muuta kuin mittatikku kannessa, jota kautta huohotus tapahtuu. Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.
Tarvittaessa em. tikku korvataan erillisellä huohotusventtiilillä ja uudella kelta/punakahvaisella tikulla. Itse jouduin tilaamaan Saabilta uuden kelta/punakahvaisen tikun, kun joku älypää oli joskus mennyt vaihtamaan tikun kaikista uusimpaan, vihreäkahvaiseen versioon. Asteikko muuttui välillä keltainen -> vihreä eli laatikossa on tähän asti ollut koko ajan liian vähän öljyä.
EDIT: tikkujen värit korjattu
Tarvittaessa em. tikku korvataan erillisellä huohotusventtiilillä ja uudella kelta/punakahvaisella tikulla. Itse jouduin tilaamaan Saabilta uuden kelta/punakahvaisen tikun, kun joku älypää oli joskus mennyt vaihtamaan tikun kaikista uusimpaan, vihreäkahvaiseen versioon. Asteikko muuttui välillä keltainen -> vihreä eli laatikossa on tähän asti ollut koko ajan liian vähän öljyä.
EDIT: tikkujen värit korjattu
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ma Kesä 13, 2005 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tikku autossani on keltainen, ja sen juuressa on O-renkaan alla urat. Uskoisin että tämä tikku pystyy hengittämään jonkin verran.Henkka #2283 kirjoitti:Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... 4899_2.jpg
Viimeksi muokannut jus, To Maalis 26, 2009 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2838
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllähän tossa toi renkaan sisäpuolelle jäävä käytävä taitaa hoitaa huohotuksen. Kirjan mukaan toi sun tikku on mallia 2 ja sen voi korvata halutessaan samalla järjestelmällä kuin on mun laatikossa eli 3:lla.jus kirjoitti:Tikku autossani on keltainen, ja sen juuressa on O-renkaan alla urat. Uskoisin että tämä tikku pystyy hengittämään jonkin verran.Henkka #2283 kirjoitti:Kannattaa varmaan yleisesti tsekata, että tikku on "läpipuhaltavaa" mallia. Tikun kahvan väri pitäisi olla punainen.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ZF-jo ... 4899_2.jpg
Ykkösmallin tikku olisi ollut punainen kahvaltaan.
Itselleni tilasin muuten vastaavan tikun, mutta siinä on keltainen yläosa ja punainen alaosa kahvasta. Huohotus käy venttiilin kautta.
Viimeisin käytössä ollut tikkumalli on 4, ja siinä on vihreä kahva. Sitä ei voi korvata millään muulla tikulla, ja huohotus käy venttiilin kautta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87