Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Öljyä kuluu 1-2l/1000km. Savuttaa ja huohottaa öljyhöyryjä. Menikö mäntä vai mikä? 250000 km ajettu 2.3T
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Kai olet heti ensimmäiseksi tsekannut sen takaiskuvenan huohotusletkussa, joka johtaa venakopasta kaasuläpälle? Jos se ei toimi, pääsee ahtopaine sitä kautta imusarjasta venakopan alle jne.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Näytti toimivan, tosin nihkeästi. Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa karmean öljynkulutuksen ja savutuksen + huohotuksen vaikka koko huohotin on irti venttiilikopan kannesta?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Missä kunnossa ahdin?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Mites ahtimen kunto helpoiten todetaan? Ahtaa kyllä ihan ok eikä pidä ääntä.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
ota db irti ja tsekkaa välykset..kauheaa klappia siellä ei tartteis olla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Niin joo, mullakin ahtoi vielä eikä pitänyt ääntä vaikka akselissa oli väljää enemmän kuin reilusti. Tosiaan downpipe irti ja turbiinin akselista kiinni, ei saisi tuntua akselin suuntaista välystä ollenkaan ja poikittaistakin korkeintaan pikkuisen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Ahtimen imupuolella pientä säteisvälystä, päittäisvälystä ei ollenkaan. Kaikki tulpat samanvärisiä. Ahtoputki ennen läppäkoteloa aivan kuiva öljystä. Jonnekkin se öljy katoaa. Viikonloppuna downpipe irti ja kokeilemaan turbiinipuolen välys.
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
kyllähän se aiheuttaa, jos tuossa talven kovilla pakkasilla näit femmoja tienvarressa niin tuon huohotuksen takia ne useimmiten sielä olivat, huohotus jäätynyt tukkoon ja oksentanut sitten öljyt jostain muualta pihalle ja ajettu kone paskaksi...dieselmies kirjoitti:Näytti toimivan, tosin nihkeästi. Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa karmean öljynkulutuksen ja savutuksen + huohotuksen vaikka koko huohotin on irti venttiilikopan kannesta?
tonnarissa ei nyt ihan sama ole tapahtunut mutta kumminkin siis huohotuksen ja niiden takaiskujen tarvii toimia hyvin varsinkin turbo autossa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Minulla on 250000 ajetussa 2.0t tonnarissa ihan sama ongelma, tosin se ei savuta yhtään. 1-2 litraa öljyä katoaa tuhannella kilometrillä. Ostin auton auton syksyllä ja siitä puuttui venttiilikopasta lähetevän huohottimen letkun tiiviste, yhdelmä oli rautalangalla viritelty koppaan kiinni. Laitoin siihen talvella tiivisteen asiaa mitenkään ajattelematta, mutta se öljy taisi siinä kohtaa alkaa kulumaan. Voisiko tuo ongelma siis korjaantua vaihtamalla huohottimen letku takaiskuventtiileineen?
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Itse asiassa se takaiskuventtiili oli sökö. Liekö se aiheuttanut öljynkulutusta. No huomenna näkee paljonko menee 100 kilsalla
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?
Pitääpi itsekin varmuudeksi vaihtaa takaiskuventtiili. Jonkin verran on alkanut öljyä katoamaan tonnarissa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).