vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kysytään varmuudeksi.
Haulla sen verran tietoa löytänyt että lyhytlohko 234 täyspaineisessa T on isot maljat ja pienet tripoidit ja samat siis kuin aerossa. Muissa pienet maljat ja isot tripoidit, pitkälohkossa 2.3T erilaiset vetarit eikä käy niin minä ainakin ymmärsin .

Täysin varma en ole lukemani perusteella onko vetarit+boorit, väliputki ja tuki sama kaikissa automaatti turboissa 2.0t, 2.3t , 2.3T ja aero.

Tuossa hajonneessa T on oikeanpuolen itse malja on onneksi ja yllätykseksi ehjä ja hajonnut sieltä vetarin sisäboorit+tripoidi, korkannut väliakselikin.

Mietin vain siltä pohjalta että noita 2.0t ja 2.3t vetareita löytynee helpommalla käytettynä ja tripoidi 80e speedparts on luettelossa (tosin ei hyllyssä) niin saattas varavehkeen hätäajoihin tuosta ehkä saada (leimaa 3.15 asti). Luin että joku muukin noin 10e laakeri ja tiiviste tarvinnee/kannattaa uusia samalla. Stefat on hyllyssä itsellä.
Jos kustannukset jäisi osilla (ottas samalla molemmat vasen ja oikea vetarit) ja tarvikkeilla alle 200e niin ehkä kunnostan ja näkee kyllä vasta sitten onko laatikko ehjä vai hajonnut sieltäkin jotain.

Laatikoitakin löytynee isommilla maljoilla mutta ei nyt tarkoitusta sitä vaihtaa, koneen alakerta vaatisi kunnon ajokuntoa varten joko rempan tai käytetyn ehjän (joita ei tunnu löytyvän).

Käyttöautoksi tulee toinen 2.3T aut joten mietin jätänkö tämän kokonaan varaosiksi vai kunnostaa hiljalleen ainakin ajokuntoiseksi. Jäisi jokatapauksessa ehjät vetarit sitten varalle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Kummasta päästä ne pitkälöhkon vetarit on erit kuin lyhyt? Jos molemissa ABS.
Puhutaan siis 2.3 ahdettu, ei väliä onko LPT.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitos,
tätä hainkin että löytys varmaa tietoa. Kivut tapissa ollut niin ajatus ja sisäistäminen vähän kangertelee.

Nuo jutut mitä pitkälohko/lyhytlohko haulla löysin on jostain 2005-2010 joten enemmän nyt varmaan perehdystäkin noihin löytyy. Siellä juttuja ollut että ainakin maljat ja tuki olisi erilaiset pitkälohko/lyhytlohko.

Eli pelkät vetarit käy siis automaattilootaan isoihin maljoihin suoraan ainakin 2.3T abs pitkälohkosta ja 2.3 abs lpt?
Laajentas jo paljon, noita pitkälohkoja näköjään klubillakin purussa jokunen. Romiksilta kattonut et muutama tomaatin 2.3T/t noita oikealle olisi haarukassa 50-100e

Mitkä tuon 10e laakerin (tukilaakeri?) ja sen jonkun o-tiivisteen varaosanimet on?
Saako niitä esim ad vai laakeriliikkeestä hommattua jollain skf numeroilla?
Mulla ei ruotsi taivu niin paljon että speedpartsin sivuilta noita osaisin etsiä, tripoidin kyllä ymmärrän ja löysin.

Mulla ei ole saabin varaosaluetteloa ja minikoneessakin tehoa ladata vähemmän kuin kännykässä.
Viimeksi muokannut Kupari, Pe Touko 09, 2014 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
GetawayCar
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Viesti Kirjoittaja GetawayCar »

Toissa kesänä meinasi teettää tonnarin (2,0 t) voimansiirron kanssa ja kävin silloin kyselemässä Vianorilta noita sisempiä vetonivelien tripodeja ja ainakin täällä Rovaniemellä myyjä kirkkain silmin kertoi, että heillä on etelän varastossa hyllyssä noita osia.. useammalle eri laatikolle sopivana.. Kansiosta katottiin ja koneeltakin ne löytyi.. ja hintakin oli silloin reilusti alle huntin kappaleelta.

Oliskohan siellä etelän Vianorilla yhtä pitkän linjan myyjää, jolla on omat aarrekirjat, joista osia etsitään..? Ootko käyny kysymässä..?
#3621
3 tonttua, 2 satkua ja femma
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: vetoakseli/malja automaatti 2.3T -94

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Vianor?
En tiennyt että rengasliiike noita vetoakselin osia mitään edes möisi. Tietoa se tämäkin ja käytävä kysymässä jahka pyörät saan alle.
Nyt työnantajan astra alla ja sillä ei ole lupa ajella kuin työajot yöllä.

Kaveri jolta ostamassa cse -95 ja hän on myös rovaniemeltä (nimimerkkiä foorumilla en tiedä) niin oli juttua että olisi ollut irrallaan ainakin pitkälohko 2.3T kone (laatikosta ei puhe oliko aut vai man).
Kyselenkin muuten päivällä löytyskö häneltä sattumalta automaatin vetareita. Jos on niin kävisi sitten kumpaankin jos tarvetta ja tulisi samalla auton mukana.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin