Laturin hiilet
Laturin hiilet
Ostin 9000 laturin hiilipaketin ja purin imusarjan pois , laturin päädyn irti ja kas kumma hiilet olivatkin erilaiset kun ostamani, voi paska ja oli aika iso homma purkaa tuo imusarja lisäksi hiilet lähes loppu, ei auta kun odottaa et kaupat on auki ja noutaa oikea hiilipaketti.
Re: Laturin hiilet
Normaalisti hiilet vaihdetaan irrottamalla sisälokari ja laturi. Monesti on tosin niin, että laturiin saa vaihtaa liukurenkaat samalla, joten on usein helpompaa hommata vaihtolaturi.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Laturin hiilet
Jep...niin tein edelliseen ja myös tähän koitin , mutta ei onnistu siellä on ohjaustehostimen pumppu tiellä .
Re: Laturin hiilet
Itse oon rönkkinyt käsikopelolla uuden säädin-hiilipaketin purkamatta mitään, en tiedä onko erityyppisiä latureita muissa malleissa jossa ei moinen onnistuisi.
9000 cs 2.3T -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Laturin hiilet
Turbossa onnistuu käsikopelolla, vaparissa hankalampaa imusarjan muodon vuoksi.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Laturin hiilet
Tarkoitatko, että laturia ei saa mahtumaan pois, vai laturin pulttia ei saa pois? Omassa se ylempi laturin pultti on takaapäin aika kettumaisesti siinä ohjaustehostimen hihnapyörän takana. 115A laturi on hankala keplotella välistä ulos, mutta tulee kyllä. Tuo on B202, mutta pitäs sen muissakin tuota kautta tulla.TheArtz kirjoitti:Jep...niin tein edelliseen ja myös tähän koitin , mutta ei onnistu siellä on ohjaustehostimen pumppu tiellä .
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Laturin hiilet
Ei tule. B2x4 on pystymmässä jolloin laturia ei saa vedettyä ulos samanlailla kun vanhemmissa. Ohjaustehostimen pumppu pois ja vielä ohjaustehostimen pumpun jalka joka on 4:llä pultilla kiinni lohkossa. Ite oon kyllä pelkät hiilet vaihtanu lyhytlohkoon yläkautta ranteet verillä.sarka kirjoitti:Tarkoitatko, että laturia ei saa mahtumaan pois, vai laturin pulttia ei saa pois? Omassa se ylempi laturin pultti on takaapäin aika kettumaisesti siinä ohjaustehostimen hihnapyörän takana. 115A laturi on hankala keplotella välistä ulos, mutta tulee kyllä. Tuo on B202, mutta pitäs sen muissakin tuota kautta tulla.TheArtz kirjoitti:Jep...niin tein edelliseen ja myös tähän koitin , mutta ei onnistu siellä on ohjaustehostimen pumppu tiellä .
Re: Laturin hiilet
Vappuna tein saman jumpan, ja mulla tuo jalka oli viidellä pultilla. Haynesissä muistaakseni väitetään että olisi neljällä.JouniCSE kirjoitti: ja vielä ohjaustehostimen pumpun jalka joka on 4:llä pultilla kiinni lohkossa.
Re: Laturin hiilet
Piti luntata internetin tietolähteistä kuvia ja tosiaan uudemmissa näkyy olevan ohjaustehostaja tiellä aika hyvin.
Vaihdoin vuosi sitten yhteen B234 hihnankiristäjän ja samalla katsoin että ompas näppärästi näkösällä laturin pultit, silmänlumetta
Vaihdoin vuosi sitten yhteen B234 hihnankiristäjän ja samalla katsoin että ompas näppärästi näkösällä laturin pultit, silmänlumetta
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Laturin hiilet
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Laturin hiilet
Cs -93 2.3T latausvalo syttyi ja vain 11.3-11.4 lukema näytössä. Haettu ulkotuuletettuun laturiversioon uusi säädin ja yläkautta peiliä apuna käyttäen vaihdettu. Lisä esteenä on poikkituki jota ei jaksanu irrottaa.
Ongelmana oikeastaan oli vain että hiilet pyrki paikalleen laitettaessa menemään poikittain ja köytetty lopulta ne kevyesti säätimen ympäri menevällä nippusiteellä kasaan ja kun ruuvit saatu alulle katkastu nippari ja vedetty varovasti välistä pois.
Ainakin alkoi lataamaan 13.7-13.9 niin onnistunut remontti säätimen osalta.
Rapiat 30min meni ja jos olisi heti tuo nippari keksitty olisi 10-15min min säästynyt aikaa.
Laturi 300tkm pyörinyt niin seuraavaksi latausvalon syttyessä uusiutuu koko laturi.
Ongelmana oikeastaan oli vain että hiilet pyrki paikalleen laitettaessa menemään poikittain ja köytetty lopulta ne kevyesti säätimen ympäri menevällä nippusiteellä kasaan ja kun ruuvit saatu alulle katkastu nippari ja vedetty varovasti välistä pois.
Ainakin alkoi lataamaan 13.7-13.9 niin onnistunut remontti säätimen osalta.
Rapiat 30min meni ja jos olisi heti tuo nippari keksitty olisi 10-15min min säästynyt aikaa.
Laturi 300tkm pyörinyt niin seuraavaksi latausvalon syttyessä uusiutuu koko laturi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01