Eräänä päivänä tossa räpläsin penkinlämppärikytkintä (kun oli vielä kylmää), kun penkki ei lämminnyt. No laitoin sitte sellasen tilalle joka lämpeni koko ajan... Ja samalla rupesi suhina kuulumaan kojetaulun sisältä. Noh vaihdoin sitten aiemman risan kytkimen takaisin ja samalla ihmettelin letkuja, joista yksi oli halki ahtomittarille ja mapille menevässä t-haarassa. Leikkasin pätkän pois, letku kiinni ja suhina lakkasi. Nyt sitten välillä syttyy ja sammuu check engine -valo jopa kesken ajamisen.
Nyt töistä tullessa lukaisin ja sain vikakoodit 12444 12111 12112 12223
Kolmessa viimeisessä vikojen syyt on alip. vuoto, lambda tai ilmamassamittari. Mikä lie tuo ensimmäinen? Onko se mikään. Luin sen moneen kertaan ja aina oli sama.
Muiden vikakoodien kanssa lähdetäänkin sitten uusilla letkuilla, sen jälkeen varmaan lambdan johtojen tarkistus...
Enkä muuten saanut luettua koodeja virrat päällä, vaan piti käynnistää auto. Enkä sitten saanut niitä nollattuakaan, vaan vaikka kuin kauan piti nappia pohjassa niin alkoi tulemaan seuraava koodi ulos...
Vikakoodeja
Vikakoodeja
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Vikakoodeja
Tässä ennenkuin on vielä kerinnyt mitään tekemään, ihmettelen vain että eikös ilmamassamittarin tai lambdan hajoamisesta tule yleensä aika huomattavia oireita auton käyntiin
Kun tuo toimii nyt niinku ei ois mitään... Saako LH:n vikamuistin nollattua jonku sulakkeen irrottamalla?

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850