Onko kukaan selvittänyt että saako tonnariin asennettua esim 9-5 -07 Aeron napaa/jarruja/pulttijakoa ?
Jos saa niin mitä kaikkea vaatii ?
9-5 jarrut tonnariin ?
9-5 jarrut tonnariin ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 9-5 jarrut tonnariin ?
nyt en tietenkään tiedä, mutta mun käsitys aiheesta on, että ei ole mitään järkeä/mieltä...
Tonnariin ET n vakiona sen verran pieni, että sinne kyllä jonninmoinen spacer sopiikin.
Tonnariin ET n vakiona sen verran pieni, että sinne kyllä jonninmoinen spacer sopiikin.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: 9-5 jarrut tonnariin ?
Kyllä tässä laillista systeemiä haetaan ja käsittääkseni spacerit ei ole suomessa hyväksyttyjä.
Jostain saappi foorumilta löysin yhden jutun jossa tonnarin ja femman napa oltiin yhdistetty ja sitä kautta saatu pulttijako ja jarrut femmasta.
Itellä olis 3-spoket 17" femmasta odottamassa että sais ne jotenkin tonnariin alle + että isommat/tehokkaammat jarrut saisi.
Jostain saappi foorumilta löysin yhden jutun jossa tonnarin ja femman napa oltiin yhdistetty ja sitä kautta saatu pulttijako ja jarrut femmasta.
Itellä olis 3-spoket 17" femmasta odottamassa että sais ne jotenkin tonnariin alle + että isommat/tehokkaammat jarrut saisi.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9-5 jarrut tonnariin ?
Taakse ny en ainakaan GM#*&%¤# käsijarru systeemiä laittas
pystyiskö sen pitämään entisenä 


#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: 9-5 jarrut tonnariin ?
^Käsijarruhan on kiinni jarrusatulasta, eli vanhan voi onnistuakin säilyttämään. Tonnarin levy on kuitenkin huomattavasti pienempi (258mm) kuin airofemman (286mm), joten satula voi käydä pieneksi. Tähän voisi löytyä apua ainakin 939-sarjan Alfoista (159, Brera, 939 Spider), joissa on ainakin 278mm ja 292mm levyjä ja tonnarin tapaan toteutettu eli levyllä jarruttava käsijarru. Noissa on vieläpä samat vanteen kiinnitysspeksit kuin femmassa (5*110, 65,1mm), eli jopa koko setin (satula, levy, palat, napa) voisi saada keskenään yhteensopivana, tiedä sitten olisiko pakan sovitusoperaatio isompi vai pienempi kuin femman satsin kanssa.
Mister-Auton valikoimassa on helppo etsiä automallin perusteella ja Brembon kuvissa näkyy kivasti levyjen mittoja:
Tonnari
Aerofemma
Alfa 278mm
Alfa 292mm
Laitetaan vielä Alfan järeämpi satula sekä Alfan pienempi satula TRW:n valikoimasta.
Mister-Auton valikoimassa on helppo etsiä automallin perusteella ja Brembon kuvissa näkyy kivasti levyjen mittoja:
Tonnari
Aerofemma
Alfa 278mm
Alfa 292mm
Laitetaan vielä Alfan järeämpi satula sekä Alfan pienempi satula TRW:n valikoimasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla