Kyseessä siis allekirjoituksen tonnari. Päivän toimi moitteetta, illalla kesken ajon hiljaisesta vauhdista noin 1500/kierrosta ja moottori päätti sammua. Auto tien sivuun ja vähän tutkimaan. Nätisti pyörii startti ja bensapumppu pyörii. Hinurin tilailin ja sain auton kotiin. Vaihtelin heti kotona kasetin ja tsekkasin tulpat, sitten tarkistin että bensaa tulee ja komeasti ruikkas. Hyvin pyöritti starttia eikä lähtenyt käyntiin toisellakaan kasetilla. Kerkesi jäähtyä noin 30minuuttia ja sen jälkeen lähti nätisti käymään ja toimi taas.
Voisiko johtua kampuranasentotunnistimesta? Kyseessä pitkälohko. Jos muita hyviä ideoita mitä vaihtaa, niin onnistuu kun toinen auto on vieressä. Kylläkin t5,2 vehje, mutta osat käyvät aika hyvin ristiin
tsekkaa ihan muodon vuoksi kaikki moottorin maadoitukset,se kun ei maksa mitään..akulta vaihdelaatikon tukeen,momenttituessa oleva,imusarjaan tuleva ja vaikka ecun maadoitus..mulla ei nyt ole tehnyt pitkään aikaan vikaa päälle kun noi kävin läpi..
Edit: tosin minun vika oli erilainen eli ajossa sammui ja lähti kyllä heti käyntiin..et vois viitata siihen kampuran asentotunnistimeen jos jäähdyttyä pelaa..jos tulee oire uudestaan nii kokeile vaikka kylmäspräyllä jäähdyttää anturia lähtiskö heti tulille..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Olikos tuohon kampuran tunnistimeen joku mittaus millä sen pystyi mittamaan? Minkä johtojen välistä pitäisi minkäkin verran ohmeja löytyä? En usko että maadoitukset ovat heikoin lenkki kun ne on 50mm2 piuhoihin vaihdettu, mutta täytyy kuitenkin käydä varulta läpi.
Eli pyöritetään moottoria hitaasti eteenpäin käsivoimin ja seurataan signaalijännitteen muutoksia. DI/APC:n aukkolevy on erilainen kuin EZK:n ja jännitteenvaihteluita per kierros tulee eri tavalla kuin EZK:n ohjeessa.
Joku sanoi aikoinaan sellaisen vinkin, että käyttelee auton lämpimäksi (eli kunnes sammuu) ja kokeilee startata. Jos ei käynnisty, niin kaataa vettä anturin päälle ja kokeilee uudelleen. Jos nyt lähti käyntiin, voi tilailla uuden anturin.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Purin jo tuosta varaosaautosta anturin ja vaihdan sen tilalle.. Säästän kuitenkin tuon anturin mikä siellä nyt on. Toimii jos on toimiakseen, ja jos ei niin tien varteenhan sitä jäädään. Täytyy vaan pitää tuo hinuri vakuutus voimassa
Tarkoituksena on varmaan vaihdella tuo moniurahihna samalla kun sinne ruvetaan tonkimaan. Kannattaako rullat vaihtaa samalla kertaa, ja onko muita mitä kannattaisi samalla tehdä? Toisaalta kun olisi se isompi laturi....
Kannattaa vaihtaa kaikki rullat samalla. Samalla voi kokeilla mm. vespumpun ja ohjaustehostajan laakereita sekä kampiakselin hihnapyörän kunnon.
Jos kyseessä on tuo 2.3 tonnari, niin tarviit jonku patentin jolla pidät kiristäjän läjässä. Jollain 120mm välillä M8 vai M6? pultit nii toimii... Samalla näkee sitten onko syytä huolestua hydraulisesta kiristäjästä, onko öljyinen/vetelä tai jopa kankea. Sitä sitten ei kannata päästää räpsähtämään suoraksi, voi mennä osiksi tai sitten menee veltoksi.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
sarka kirjoitti:Joku sanoi aikoinaan sellaisen vinkin, että käyttelee auton lämpimäksi (eli kunnes sammuu) ja kokeilee startata. Jos ei käynnisty, niin kaataa vettä anturin päälle ja kokeilee uudelleen. Jos nyt lähti käyntiin, voi tilailla uuden anturin.
eiks tuo mainitsemani kylmäspräy aja ihan saman asian.. ja voihan vastaavasti vaikka hiustenkuivaajalla lämmittää anturia jolloin vian saa esille..esim auton puolissahan lämmittämällä saa katkoksen esille..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Kuulostaa siltä, että on aiheellista mainita kiristinrullan pultissa olevan vasenkätiset kierteet, löystyy myötäpäivään kiertäessä. Jos siis rullanvaihtoon ryhdyt. Pultinkannasta vastapäivään kääntämällä tai hihnaa ylöspäin vetämällä kiristin painuu kokoon niin, että lukitustyökalun saa asetettua paikalleen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itse porasin paksuun lattarautaan reiät ja pultit siitä läpi ja muttereilla kiinni. Pultit voi olla vähän pidemmätkin, ja jos jotain halpa-hallin pultteja laitat niin _älä_ rymäytä (katkaisee pultit).
Viisastuneena tekisin ehkä useammatkin reiät siihen lattarautaan, yhdet holet tuolla reikävälillä ja sitten pari reikää vähän kauemmas. Voi olla nimittäin aika tiukkakin kokoonpainettava, eikä sitä paljoa tarvi litistää pelkän hihnan pois saamiseksi.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850