Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Elikkäs ostin PCS:ltä Vaihteiston tukikumin uretaanisen. Ongelma on seuraava otin vanhan irti ja kun laitoin tämän uretaanisen kumin paikalleen niin sehän on väljä siihen vaihteiston ja pannan väliin mikä' tulee 2 pultilla vaihteistoon kiinni.

Vanha on alkuperäinen metallikuorinen ja se ei ole väljä, pitääkö nyt siitä jollain kaivaa ne sisäkumit pois ja laittaa tuo uretaaninen sen metallirinkulan sisälle? Vai laittaa vain uretaaninen paikalleen vaikka se onkin vähän väljä? Vai muotoutuuko se sitten ku tiputtaa tunkilla painono puslalle?

2.0t CDE MY96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja jus »

Alkuperäisestä puslasta sahataan ja poltetaan kumit pois, hyödynnetään asennuksessa sen metallinen kehä.
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Kiitos ja kumarrus! --> hommiin
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

Aivan näin, se alkuperäinen metallikuorihan toimii kehyksenä tuolle uudelle puslalle. Rosvosahalla saa helpoiten vanhan puslan pilkottua osiin ja vasaralla napauttelemalla saa ne palat ulos tuosta kehyksestä. Muista laittaa hieman vaseliinia uuteen puslaan kun rupeat sitä paikalleen puristamaan ja pidä nuo osat suorassa linjassa toisiinsa nähden kasattaessa. Muuten saattaa uusi pusla mennä pask--si ja koko homma uusiksi.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Hyvin meni prässillä painamalla 8) ite polttelin kaasupillillä vanhan kumin pois :lol:
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Onkos Propartsin sinisistä PU-puslista kenelläkään kokemuksia? Hinta n. puolet halvempi kuin Powerflex...

Vaihteistoon:
http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorina ... 29486.aspx
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 6-121.html

Moottorin ylätuki:
http://www.skruvat.fi/Ylempi-moottoriho ... 23831.aspx
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 57575.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 6-125.html

Edit: STCS:n foorumilla jotain juttua OK kokemuksin, ilmeisesti valmistettu SEM:n toimesta Taiwanissa ( http://forum.saabturboclub.com/showthre ... detta-BILD )
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Vaihteiston tukikumi PowerFlex

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

pamppu kirjoitti:Onkos Propartsin sinisistä PU-puslista kenelläkään kokemuksia? Hinta n. puolet halvempi kuin Powerflex...

Vaihteistoon:
http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorina ... 29486.aspx
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 6-121.html

Moottorin ylätuki:
http://www.skruvat.fi/Ylempi-moottoriho ... 23831.aspx
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 57575.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 6-125.html

Edit: STCS:n foorumilla jotain juttua OK kokemuksin, ilmeisesti valmistettu SEM:n toimesta Taiwanissa ( http://forum.saabturboclub.com/showthre ... detta-BILD )
Mulla on ollut vuoden päivät Aerossa kiinni nuo Skruvatin siniset puslat. Ei valittamista, hyvin kestäneet ja istuivatkin hyvin paikoileen.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin