kompuran kytkimen korjaus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

96 vm cse kompuran kytkin menee kylmänä päälle mutta kun sammuu ekan kerran ei mene päälle uudestaan aina vaikka virta tulee johtoon. Onko ainoo vaihtoehto uus kompura? Kaikki muut paikat ok on kylmäainetta
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jos kytkimen ilmarako on liian suuri, ei magneetti jaksa vetää kytkintä enää kiinni konehuoneen lämmetessä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja jus »

Tutki myös kompressorin rele akun vieressä olevassa relekotelossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kytkimen ilmarako on säädettävissä.
Kun kytkimen irroittaa selviää että säätö tapahtuu shimmi levyillä. Muutama levy pois ja/tai viilaamalla siivu pois.
Väluksen tarkistus rakotulkilla, ohjearvon kertoo google tai etsi-toiminto.
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

Ilmaväli oli liian iso. Säädin oikeaksi nyt taas pelaa ei vaimo kypsy autoon. Kiitoksia avusta
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Täällä aivan sama ongelma yrittää vetää mg kytkimen kiinni lämpimänä kun vähän kädellä auttaa ni jaksaa vetää kiinni.

Toimihan se huikeat 2kk moitteita ja aina vika tulee sopivasti helteellä :lol:

Otin yhen rikan pois ja nyt pelaa ainakin toistaiseksi, en tiedä olisiko pitänyt ottaa enemmän? En omistanut rakotulkkia
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

DIggItaLLr kirjoitti:Kytkimen ilmarako on säädettävissä.
Kun kytkimen irroittaa selviää että säätö tapahtuu shimmi levyillä. Muutama levy pois ja/tai viilaamalla siivu pois.
Väluksen tarkistus rakotulkilla, ohjearvon kertoo google tai etsi-toiminto.
Onkos tuo magneettikytkin paha irrottaa tuosta kompuran kyljestä?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: kompuran kytkimen korjaus?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ei ollenkaan.

Kertaus on opintojen äiti: http://www.saab9000.com/procedures/vent ... clutch.php
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin