Onko tietoa paljonko maksaa kallistuksenvakaajan korjaus? Entä tietääkö kukkaan miten varotusvalot (Luistonesto, abs) saa nollattua? Riittääkö anturien putsaus?
9000 CS 2,3 16 V Turbo
Kallistuksenvakaaja + varotusvalojen nollaus
Tuo kallistuksenvakaajan korjaus on vähän epämääräinen ongelma. Koliseeko? Onko sieltä puslat menneet? Onko itse vakaajatanko vääntynyt(
) tai poikki?...
Puslia ja vakaajan kolmiotukivarteen yhdistäviä ankkuritankoja saa Motonetista eikä maksa paljoo. Vakaajatankoa kannattanee katsella purkuautosta.

Puslia ja vakaajan kolmiotukivarteen yhdistäviä ankkuritankoja saa Motonetista eikä maksa paljoo. Vakaajatankoa kannattanee katsella purkuautosta.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Joo ja vikakoodit saa nollattua kun pitää vartin akun johtoa irti, mutta ongelmaa se ei poista jos sellainen on. Tapauskohtaisesti voi vika olla anturissa, johdoissa, hammaskehässä, boksissa tai toisessa, liittimissä, läppäkotelossa, venttiilissä ja ihan missä vaan.
Jos auto toimii muuten normaalisti, mutta absit ei toimi on jossain anturissa tai johdossa tod näk vikaa. Ainakin isojen poikien juttujen perusteella.
Jos käyttää autoa TECHin päässä niin saa varmemman tiedon. Ennen trionicia (-93) turbot käytetään isat-testerillä. Tästä voi olla jollain tarkempaa tietoa.
Tech ja isat on siis huoltoliikkeen testereitä.
Jos auto toimii muuten normaalisti, mutta absit ei toimi on jossain anturissa tai johdossa tod näk vikaa. Ainakin isojen poikien juttujen perusteella.
Jos käyttää autoa TECHin päässä niin saa varmemman tiedon. Ennen trionicia (-93) turbot käytetään isat-testerillä. Tästä voi olla jollain tarkempaa tietoa.
Tech ja isat on siis huoltoliikkeen testereitä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kallistuksenvakaajasta + testeistä
Ei ole poikki mitään, vaan pitää pientä kolkkausta eli jotain välistä kulunut.
Kiitos testitiedoista
Kiitos testitiedoista
Re: kallistuksenvakaajasta + testeistä
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... tbush.htmlleva kirjoitti:Ei ole poikki mitään, vaan pitää pientä kolkkausta eli jotain välistä kulunut.
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... rollr.html
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_9000.shtml
Samalla kannattaa katsoa etualatukivarren kumit ja ne alumiinivalutuet.
Etuhela (1/puoli, pitkittäin runkoa vasten ). . . . . . . . 18-1098 9.90
Etuhelan tuki (2/puoli, alumiinivalua). . . . . . . . . . . 18-1575 5.72
Takahela+tukirauta (1/puoli, poikittain). . . . . . . . . . 18-1175 15.81
9000 Etuvakaajan runkokumi --91 (1/puoli). . . . . . . . . 18-1000 4.20
9000 Etuvakaajan runkokumi 92-- (1/puoli). . . . . . . . . 18-1001 4.50
9000 Etuvakaajan tukitanko+ylähela (1/puoli). . . . . . . . 18-1002 13.90
9000 Etuvakaajan tukitangon alahela (2/puoli). . . . . . . 18-1003 1.35
9000 Takavakaajan runko- eli keskihela. . . . . . . . . . . 18-1004 4.04
9000 Takavakaajan etu- eli päätyhela. . . . . . . . . . . . 18-1006 5.38
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00