Allekirjoituksen Tonnari päätti tehdä tänään temput katsastusasemalla.
Matkalla sinne, ja sitä aikaisemminkin pelannut aivan moitteetta. Pari viikkoa sitten uusittiin pakoputken etuputki. Ongelmia ei ole ilmennyt.
No, katsastusmies hyppäsi puikkoihin asemalla ja kuuntelin heti että nyt on tyhjäkäynnissä jotain sanottavaa. Kuulosti matalammalta mitä pitäisi..
Sitten auto tuli halliin, katsuri kertoi auton sammuneen muutamaan otteeseen. Päästötestissä CO arvot joutokäynnillä ja kierroksilla korkeat. HC pitoisuus joutokäynnillä korkea..
Päästöistä ei läpäisyä tullut, muuta vikaa ei löytynyt ja lähdin sitten menemään. No siinävaiheessa kun ajattelin lähteä, ei auto enää ota kierroksia viittasataa enempää. Tehot on pudotettu TCS CTRL valo palaa ja tyhjäkäynti on melkein olematon....
Sain sitten auton nilkutettua varastolle.
Sitten tullaankin kysymykseen, mistä tätä ongelmavyyhtä kannattaisi lähteä purkamaan? Toivon todella neuvoja aiheeseen!
Tonnari hyytyi katsastusasemalle
Tonnari hyytyi katsastusasemalle
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
9000-osaston alta löytyy osio UKT ja sieltä TCS/luistonesto.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
No enpä tuolta nyt osannut löytää tähän asiaan vastausta..
Vaihtoehtoja niin monia eikä mikään vastaus kerro tähän asiaan suoraan mitään..
Lienee korjaamokamaa, tuskin suoraa vastausta löytyykään mikä tuota riivaa.
Vaihtoehtoja niin monia eikä mikään vastaus kerro tähän asiaan suoraan mitään..
Lienee korjaamokamaa, tuskin suoraa vastausta löytyykään mikä tuota riivaa.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
Polttaako CE valoa?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
Ei pala CE valo. Ainoastaan punainen TCS CTRL valo loistaa iloisesti..saba90 kirjoitti:Polttaako CE valoa?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
Oletko vaihtanut tulipelissä olevan venttiilin ?
On kiinni alipaineletkussa. Väriltään ruskea/musta jos vanha.
Kun on vaihdettu uudempaan, väri punainen/valkoinen.
Yleensä aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia kun moottori lämpenee.
Kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on halvin osa TCS-vioissa.
Tietysti myös alipaineletkut kannaattaa tarkistaa/vaihtaa.
TCS-mankkuvenojen vastus kannattaa mitata vasta kun moottori on saavattunut normaalin
lämpötilan, vastuksen pitäisi olla silloinkin noin 30 ohmia (versus kylmänä).
On kiinni alipaineletkussa. Väriltään ruskea/musta jos vanha.
Kun on vaihdettu uudempaan, väri punainen/valkoinen.
Yleensä aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia kun moottori lämpenee.
Kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on halvin osa TCS-vioissa.
Tietysti myös alipaineletkut kannaattaa tarkistaa/vaihtaa.
TCS-mankkuvenojen vastus kannattaa mitata vasta kun moottori on saavattunut normaalin
lämpötilan, vastuksen pitäisi olla silloinkin noin 30 ohmia (versus kylmänä).
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Tonnari hyytyi katsastusasemalle
Nyt näyttää siltä, että tulipellissä olevan pienen valkopunaisen venttiilin putsaaminen auttoi asiaan.. Tuon putsaamisen jälkeen nimittäin ei ole enään mitään ongelmia ollut.. Kummallista..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98