Miksi ostit tonnikalan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Miksi ostit tonnikalan?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Eli miksi autonne on juuri tonttu? Itsellä aikoinaan ratkaisi tila ja vaivattomuus (tomaatti) ja mukavuus. Enää en ota huonompaa!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mun seuraava on myös tonttu ja kenties vielä tomaattikin :D sitten joskus....
Viimeksi muokannut Reetu, Pe Tammi 28, 2005 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Miksi ostit tonnikalan?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

9000 automaatilla kirjoitti:Eli miksi autonne on juuri tonttu? Itsellä aikoinaan ratkaisi tila ja vaivattomuus (tomaatti) ja mukavuus. Enää en ota huonompaa!
Sen jälkeen on vain GM :(
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

rupes tekee mieli uutta autoa, ja ennenkaikkea varusteet oli tärkeässä osassa, sit turbo16 hieman avitti et saab ois oiva vaihtoehto, rupesin niitä tutkimaan ja huomasin että vanhat tontut eivät paljoa maksa ja kaikki herkut löytyy. sit rupes himottaa automaattikin ja sellainen sattu samalla löytymään joten nyt kulkuvälineenä automaatti cd turbo tonttu :)
sain myös mutsin vaihtamaan 900c:een 9000cd automaattiin :)
BMW 525iA Touring Executive
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Kohteena oli Volvo 850, kävin jo kolmea koeajamassa. Eräässä liikkeessä oli valkoinen 9000 cs, ihastuin ulkonäköön ja kävin koeajolla. Sehän riittikin lopputulokseen, mutta auto oli saksan tuontiauto. ( ei historiikkia, mutta kuulemma nais-opettajalta ) Sittenpä löytyi tämä lähetystönsininen 9000 CS 2,3 vm.-95.
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Se vain tuntui niin kuin olisin kotiin tullut kun ensimmäistä kertaa istahti kuskin paikalle. Ikinä aikaisemmin en ollut edes 9000;sen kyydissä istunut. :P Puoli tuntia ensi tutustumisen jälkeen olin jo omistaja. 8O
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

ATK-kauppaan olin menossa ja ajattelin käydä pikaisesti tuossa lähimmäisessä autokaupassa ihan huvikseen kattomassa autoja. Siinä sitten sattui kohdalle tollanen 9000 2.0i. Oma Nissanini olisi pitänyt katsastaa viikon sisällä ja siinä olisi ollut ainakin tuulilasi ja jarrut korjattava sitä varten. Katselin Saabbia ja myyjä tuli tyrkyttämään avaimia ja kertoi että miten hyvä ja juuri katsastettu se on. Kävin ajamassa ihan pikkulenkin ja jäin koukkuun. 30 minuutin päästä olin auton omistaja ja nyt olen omistanut tonnikalan kuukauden. 8)

PS. Nissanissa oli venttiilivika ja myyjä kirosi kun pitää tehdä 1000 euron moottoriremontti että pääsisi katsastuksesta läpi. :lol:
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Hurahdin parin saabin ( 99 GL ja 900 t8 ) jälkeen kokeilemaan muita merkkejä. Oli volvo, bemari, opel, klonksvaagen ja pari japsia :oops:
Ne ei vaan yksinkertaisesti tuntunut miltään :!: Alussa tietty oli mahtava fiilis kun sai vähän erimerkkistä autoa perseen alle, mutta muutamassa kuukaudessa oli taas autokuume...
Sitten päätin, että seuraava autoni on jälleen kerran Saab, jos vaikka tuo jatkuva kuumeilu loppuisi :lol:
Vuosi lähes vierähti ennenkuin sattui kohdalle tämä nykyinen tonnari! Siinä ei tietenkään (minun säkällä) ollut mitään varusteita, mutta muuten todella hienossa kunnossa, kohtuu kilometrein ja automaattilootalla. Ratin taakse istuessa tuli heti niin kotoinen olo ja siinä päätin, että tämä on se, mitä olen etsinyt! Eikä ole tarvinnut katua. Nyt reilu vuosi ja 30000 km takana ilman autokuumetta ja edelleen meno maistuu :!:
Seuraava onkin sitten luultavasti 9-5, jonkun vuoden päästä. Isäukolla on sellainen ja onhan se upee peli.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Sattui tuttavalla olemaan suht edukkaasti myynnissä, toki vikaakin oli. Ja olin lopen tympääntynyt silloiseen (erimerkkinen) käyttöautooni ja satkukin makasi osina tallin lattialla. Kaupat tehtiin ja ensikesänä pitäs lyödä "lihoiksi" ja laittaa hyvään kondikseen. Noh siitä juttua sitten oman topicin muodossa myöhemmin...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
pvaronen
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Heinä 11, 2004 01:01
Paikkakunta: Outokumpu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pvaronen »

Isäukolle ostin ysiysin kymmenen vuotta sitten lahjaksi ja sen jälkeen ei hänelle ole muut autot kelvanneet. Ostin työkaverilta pari vuotta sitten ensimmäisen Saabini (vm -84 ysisatanen) ja vuotta myöhemmin hieman paremmin varustellun -86 satkun, jonka saattohoito alkoi viime joulukuussa.

Kolmisen viikkoa katselin foorumin, Keltaisen Pörssin ja Nettiauton Saab-tarjontaa ja laadin kartan kanssa listan alle kahden tonnin ysitonnisista. Sitten lastauduttiin isän vuoden 1984 99:iin ja lähdettiin kierrokselle. 70 km ajettuamme (Rääkkylään) koeajoin ensimmäisen kerran elämässäni ysitonnista Saabia. Kuten veljet yllä todistivat, olo oli sellainen "I have seen the light, hallulujah!". Kymmenen minuutin tinkiminen ja eikun papereiden tekoon. 1988 kaksilitrainen turbo, reilut 300 tkm kilometriä ajettu ja paljon mukavampi maantiellä kuin vaimon kuusi vuotta vanha reilusti varusteltu kaksilitrainen Mondeo. Työmatkaa on lähes 50 km ja leppoisalta tuntuu napsauttaa vakionopeussäädin päälle ja nauttia matkasta. Ajotyylikin on rauhoittunut, kun tietää, että tarvittaessa tehoja löytyy.

Kyllä osasivat hienon auton suunnitella, Saabin pojat! Ja taisihan siinä olla italialaisilla muotolijoilla ja Lancian tuulitunnelillakin osansa...

Kiteytettynä: ajoasento, tilat, suorituskyky, hinta-laatusuhde, orastava tunneside Saabeihin (=saabismi; lieneekö vasta-ainetta keksitty?)
Pekka Varonen
Saab 9000 T16 -88
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Tonnari sopii perheelliselle tilava,turvallinen,muunneltava,ym ym ja onhan Saab edelläkäviä Turbo tekniikassa :D :D :D
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jaa'a... :roll:
Aloin katseleen woortien rinnalle ykkösautoa ja vain saabeja ja ei 9-3 tai 9-5 mallia. Autossa piti olla tehoa! . :twisted: Olin siis selaillut netistä että 9000:ssa on tehoa aika kivasti,muutenkin tilava,turvallinen ja hyvät varusteet. Ajonautinto huipussaan.. Sitten tuttu myyjä soitti aineelta että nyt olisi hyvä 2.3T 200hv tonttu tulossa.Entinen omistaja tuli sit näyttään sitä ja sanoin et auto on mulle varattu. Ja meni sen kolme viikkoa ja auto oli mulla alla. 8) Ja nyt ajelen hyvin tyytyväisenä. :D Ja tästä alkaa oleen kohta puoliin kaksi vuotta.. Eli hyvin on rullannut.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olen aina tykännyt eri Saabien ulkonäöistä, tonnari oli kuitenkin harvinaisempi tuttavuus.. Vain pari kertaa olin istunut sisällä, mutta taisi siitä viimeisestä kerrasta jäädä joku pieni juttu hampaankoloon..

Siihen faijan duunissa oli firman omistamat autot, ei leasarit, joten faijan auton hajottua hän otti sieltä vasta vapautuneen Saab 9000 CS 2.0t:n.

Sitten pääsinkin oikein kunnolla tonnarin makuun, kun pääsin itse puikkoihin.. Voi pojat. Takaisinpäin ei ollut katsomista.. Vähän ajan päästä tuo kyseinen yksilö sitten tulikin myyntiin, kun kys. firma vaihtoi viimeisetkin omistusautot leasareihin.

Pääsin tekemään tarjouksen ja 11ke hintaan auto siirtyi kokonaan alleni..

Sillä sitten huristelin 242tkm -> 314tkm, jolloin alkoi di-kasetti ja bensapumppu ja pieni ruostekin (97-autossa?!) vaivaamaan.. Päätin vaihtaa, mutta siinä vaiheessa ei enää edes vitsillä harkittu mitään muuta mallia, kuin 9000 CS:ää. (ja niinhän sellainen löytyikin ja myös vaihtoi omistajaa :-)

Tuo auto on kuin meikäläiselle erikseen suunniteltu. Ajoasennon saa just hyväksi, kyynärpää lepää todella mukavasti oven syvennyksessä, se on turvallinen, nopea, sinne mahtuu yllättävänkin suuria kuormia sisälle (tosin nyt vähän huonommin kun on aeron penkit), takapenkillä on kylliksi tilaa, siinä on LYXYSTÄ .. no, mitä minä tässä jo käännytetyille saarnaan, kyllä te tiedätte miksi tonnari on paras. ;-)

Nyt on vaan dilemma, että mihinkä tuosta enää upgradee, ehkä sitä pitää sitten 9000 Aero hankkia muutaman vuoden päästä..

9-5 jotenkin ei sytytä lainkaan, vaikka "viimeinen saappi" toistaiseksi onkin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Tonnareita on nyt jo kehuttu tarpeeksi... Mutta lisää: Vaikka tonnari on kaunis auto (CS), niin se ei herätä tunteita liikenteessä kuten johtotähti tai baijerilainen moottorituote tai pula-ajan olympiarenkaat (vain 4). Kun takapellistä on irroitettu kakspilkkukomoset ja iso T, niin koen ajavani sutta lammasten vaatteissa. Joskus oikein hävettä kun "pitää jättää" rassikuskit himmeille liikennevaloissa. Päivänä muutamana iso mies ja iso ameriikanrauta hermostuivat todella. Jälkeenpäin menin itseeni ja ihmettelin onko pikkupoika herännyt (taas). Lupaus: siivoan liikennekäyttäytymistäni, eihän semmonen sovi edes Saabistille. Lupaus 2: Lopetan moralisoinnin.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Isälläni oli aikoinaan useampikin tonnari, minun ollessa vielä pikkunassikka. Näinpä tonnarin kyydissä matkusteltiin todella paljon, myös pidemmillä euroopan-matkoilla. Sitten vähän ennen ajokortin saantia mielessä oli mm. bmw:tä, klonksvaakkunia, audia yms muita ihmeleluja. Hintoja tutkiessani ja laatua/ominaisuuksia vertaillessani tulin sitten järkiini: tonnari oli saatava. Vielä kun sellaisia ei liiemmälti tällä suunnalla ole "nuorison" omistuksessa. Halusin olla siis hieman erilainen ja säväyttää kavereita saabin ominaisuuksilla. Kun sedän hellässä huomassa uudesta asti ollut tonnari (tuo nykyinen autoni) oli vaarassa joutua autoliikkeen haltuun sedän siirtyessä saabismista renaultismiin, katsoin tilaisuuteni tulleen ja kas, ostin hyvän saabin. Siitä asti on tonnarilla ajeltu, eikä enää muita ostetakaan!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Vastaa Viestiin