Hela
Hela
Etutukivarren takahela,motonetissa alle 10 euroa onko kokemusta?Etuhelat nekin on olleet 465 tuhatta alla,onko minkälaiset vaihdettavat,niitä alu tukipaloja(4kpl)vaihdettu pariinkertaan.Auto-91 TA 147KW.Etuiskarit ja jouset menee vaihtoon ovat alkuperäset,katsatuksessa ei huomauttamista mistään mutta ajoominaisuudet heikentyneet varsinki tuulella ja ohituksissa.
Re: Hela
Noi oon vaihtanut ainakin viiteen tonnariini leimamiehen käskystä,uudet ovat olleet ihan yhtä löysiä,ovat joskus konttorilla ihmetelleet uusiakin.Ite aattelin näihin nykyisiin kokeilla noita polyuretaanipuslia juuri tuohon paikkaan,ja takapitkittäistankoon pyörän päähän.koneen yläkiinnikkeessä on jo ja tuli hyvä.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Hela
Minä laitoin Meylen HD puslat pari vuotta sitte ja ne on ainaki ollu hyvät. Niitä saa tarvikeliikkeistä ainakin tilaamaalla.
Saabiton mies since 7/2022
Re: Hela
minä taas laittanut niitä ennenkuin katsastusmies kehoittaa laittamaan
en tarvitse 25 euron lisämaksua siitä tiedosta
parempi katsoa ne ennen kuin menee leimalle kuten normaalistikin saabisti suorittaa katsastustarkistuksen hyvissä ajoin koska sehän ei tule koskaan yllätyksenä
en tarvitse 25 euron lisämaksua siitä tiedosta
parempi katsoa ne ennen kuin menee leimalle kuten normaalistikin saabisti suorittaa katsastustarkistuksen hyvissä ajoin koska sehän ei tule koskaan yllätyksenä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Hela
Niin,yritin sanoa,että ei niissä vanhoissakaan mitään vikaa ollut,uudet oli ihan yhtä löysät,kun katsuri väänteli,eli meni turha vaihto katsurin ammattitaidottomuuden piikkiin... viimeisin hylky tuli jarruletkusta;kun vaihdoin sen ei siitä löytynyt pienintäkään halkeamaa,vaikka kuinka väänteli.aatelin lähettää sen joulupaperiin käärittynä HYLÄTTY! saatelapulla konttorille...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Hela
Paikallinen Fixus möi minulle Meylen puslat, jotka oli ainakin hyvät. Motonetin puslat meni melko pian väljäksi itellä, taisivatkin olla Scantech. Kysäiseppäs Rikulta, mitä niiltä löytyy.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Hela
Yhden Scantechin takahelan olen kiireessä laittanut. Toista en ole laittamassa.
Etupuslien vaihto menee malliin tukivarsi pöydälle, vanha kaivaen ulos ja uusi prässillä tms sisään.
Etupuslien vaihto menee malliin tukivarsi pöydälle, vanha kaivaen ulos ja uusi prässillä tms sisään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hela
Jollain saab-aiheisella sivulla oli tuota prässiä varten mitat. Pitää olla pari eripituista putken pätkää, kierretankoa ja isoja prikkoja. Ja etupuslan kanssa kannattaa todellakin pistää merkille reikien asento, huomattavasti helpompi saada tukivarsi paikolleen jos ovat oikein...aero kirjoitti:uusi prässillä tms sisään.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Hela
Mamasa verkkokauppa näyttäs olevan takimmaisia tukivarren puslia 2 paketissa 71e.Eli tulee ilmeisesti vanha kumipusla kaivaa pois ja samaan alurunkoon latoa nuo hilut reikään.Ei oikein mainoksesta saanut selvää oliko paketissa molemmat puolet vaiko irto osia 2 kpl.
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Hela
Se taaimmainen pusla on helppo vaihtaa. Ei tarvi mitään "kaivaa" vaan se vaihdetaan valuineen päivineen. Kuva motonetin sivuilta: http://static1.motonet.fi/img/1/181175/500/181175.jpg
Mulla on semmonen muistikuva, että maksoin Meylen HD puslista luokkaa 25€/kpl.
Mulla on semmonen muistikuva, että maksoin Meylen HD puslista luokkaa 25€/kpl.
Saabiton mies since 7/2022
Re: Hela
^Paitsi jos puretaanipuslien kanssa sniiduilee ja ostaa ilman alumiinirunkoa, silloin pitää kaivella. Itsehän tein noin, koska A) se runko on minusta törkeän hintainen, B) haluan käsitellä rungon eka (käytännössä maalata).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Hela
Motonetin Scantech-tuote kesi M89 cc:n alla 55tkm (olisko ollut reilut kolme vuotta kalenterista katsoen). Sen jälkeen pomppasi leimalla taas ja ihan syystä: täysin loppu ja risa oli, jostain syystä kylläkin vain toinen puoli oli huomattavasti huonompi. Lääkkeenä tähän vaihdoin uuden samanlaisen tilalle ja piakkoin autoa...
...kunnes sitten M97 Aerossa vaikutti olevan vaihtotarvetta n.160tkm:n kohdalla, en muista kertoiko katsuri vai perstuntuma. Oletin puslia alkuperäisiksi ja päätin vaihtaa ne "viimeisen kerran" eli PU:ta tilalle. Vanhat rönät rungoista pois kaivellen ja sen jälkeen helat päältäpäin putsaillen ja sisältäpäin hoonaten.
Ikinä ei sen jälkeen tarvinnut tuonne suuntaan kuikuilla, enkä oikein osaa sanoa minkäänlaisen melunkaan noiden myötä lisääntyneen. Rengasmelu pysyi ennallaan eli suurehkona, ehkä hyvin voimakkaissa jarrutuksissa sisään kantautui hiukan karkeampaa jurinaa kuin alkuperäisillä lötköillä. Hiukan olen neuroottinen metelin ja hälyäänien suhteen, mutta silti vaihtaisin tänäkin päivänä uretaanisiin jos vielä olisi kunnon auto alla ja siihen pitäisi ko. homma tehdä.
...kunnes sitten M97 Aerossa vaikutti olevan vaihtotarvetta n.160tkm:n kohdalla, en muista kertoiko katsuri vai perstuntuma. Oletin puslia alkuperäisiksi ja päätin vaihtaa ne "viimeisen kerran" eli PU:ta tilalle. Vanhat rönät rungoista pois kaivellen ja sen jälkeen helat päältäpäin putsaillen ja sisältäpäin hoonaten.
Ikinä ei sen jälkeen tarvinnut tuonne suuntaan kuikuilla, enkä oikein osaa sanoa minkäänlaisen melunkaan noiden myötä lisääntyneen. Rengasmelu pysyi ennallaan eli suurehkona, ehkä hyvin voimakkaissa jarrutuksissa sisään kantautui hiukan karkeampaa jurinaa kuin alkuperäisillä lötköillä. Hiukan olen neuroottinen metelin ja hälyäänien suhteen, mutta silti vaihtaisin tänäkin päivänä uretaanisiin jos vielä olisi kunnon auto alla ja siihen pitäisi ko. homma tehdä.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Hela
Itsellekin laitettiin juuri uretaanipuslat Rikulta.
Jos haluaa halvan osan, niin miksi ajaa eurooppalaisella autollakaan Järjetöntä laittaa Saabiin huonoja varaosia
Jos haluaa halvan osan, niin miksi ajaa eurooppalaisella autollakaan Järjetöntä laittaa Saabiin huonoja varaosia
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Hela
Katsastuksessa hylky juurikin noiden alkuperäisten löllöjen puslien takia, takana kallistuksenvakaajan puslat olivat yhtä pehmeät kuin vaahtokarkit. Uretaanipuslat tilalle ja konttorille ajaessa auto tuntui myös paljon tukevammalta ja leimakin tuli paperiin. Kannattaa ainakin minun mielestäni vaihtaa nuo alkuperäiset kumilöllöt ''nykyaikaisempiin'' uretaanipusliin niin ajo-ominaisuudetkin paranevat eikä tarvitse puslien kanssa enää sen jälkeen miekkailla.
P.S. Kallistuksenvakaajan polyuretaanipuslat / takapää = 25€ pari postikuluineen. Ei siis mikään kallis päivitys.
http://www.skruvat.fi/Bakvagnsbussning- ... 29525.aspx
P.S. Kallistuksenvakaajan polyuretaanipuslat / takapää = 25€ pari postikuluineen. Ei siis mikään kallis päivitys.
http://www.skruvat.fi/Bakvagnsbussning- ... 29525.aspx
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Re: Hela
Suosittelen myös uusimaan etuvakaajan runkohelat uretaanisiksi. Oli aivan soikeat, reuna toisesta revennyt ja lähes puhki alkuperäiset. Samalla alatukivarren takapuslat ja takavakaajan runkopuslat tuli uretaania.
Koiranluihin saattasin tuommoiset hommata jos kunnon kumisisia ei tahdo saada..
http://www.tuningstudio.fi/PFF66_105/ek ... M01_36467/
Etuvakaajan päätyihin on uretaaniset kotona mutta haluan paikka kerrallaan testata vaikutuksen.
Nyt on hyvä eli kallistaa hallitusti muttei vaapu vakioijousituksella. Kori pysyy nätisti suoras ja alusta tekee työn. Tuli kyllä kumisiakin puslia uusittua joten ne lisänä auttoi.
Tosin koko etuvakaaja uretaania puslat on varmaa aika rata-automainen ajaa ja hiekka- tai normiteillä kova ja liiankin jäykkä.
Koiranluihin saattasin tuommoiset hommata jos kunnon kumisisia ei tahdo saada..
http://www.tuningstudio.fi/PFF66_105/ek ... M01_36467/
Etuvakaajan päätyihin on uretaaniset kotona mutta haluan paikka kerrallaan testata vaikutuksen.
Nyt on hyvä eli kallistaa hallitusti muttei vaapu vakioijousituksella. Kori pysyy nätisti suoras ja alusta tekee työn. Tuli kyllä kumisiakin puslia uusittua joten ne lisänä auttoi.
Tosin koko etuvakaaja uretaania puslat on varmaa aika rata-automainen ajaa ja hiekka- tai normiteillä kova ja liiankin jäykkä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01