9000 Aero 2,0 ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

9000 Aero 2,0 ??

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Niin terve täältä Virosta taas.
Tässä virolaisessa saab-foorumissa joku kysyi, että onko olemassa 2,0 Aeroa. Kun hän oli Tartossa nähnyt semmoisen-no ainakin ulkonäkö oli Aero. Mä kun olen enimmäkseen puuhannut 96-n parissa, niin rupesi itseäkin kiinnostamaan. Tässä foorumissa kun on oikein hyvin perillä olevia näissä saab-kysymyksissä:-) Ainakin ne vanteet on tosi nätit.

Joku luuli, että esim. Italiassa olis tilattu semmoisia 9kilosia, joiten ulkonäkö on kuin Aerolla, mutta verotussyistä kone 2,0. Vai?

Paljonko muuten oli Aerolla hevosia tallissa-225?
Tässä olis joku kuvakin kyseisestä autosta, toiv. aukeaa
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=108260
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Vaikea sanoa, yleisen käsityksen mukaan Aerossa on aina 2,3l kone ja 225hv. Ilmoituksesta ei päässyt näkemään, millaiset penkit autossa on; CS-Aerossahan on ne rajummin muotoillut nahkapankin, "lepakkopenkit".

Korisarjahan oli myös -97 Jubilee-mallissa, mutta se oli aina pienpaineturbolla (Suomessa 2.0t, Saksassa myös 2,3t). Ainakin Suomessa myydyissä Jubileissa oli vakiona 8-spoke-vanteet. Myös Jubileen tunnistaa "lentokonelogo"-nahkapenkeistä, jotka siis erilaiset kuin Aerossa.

Kuvan autossa on ainakin "turbo"-merkki maskissa, joten sikäli ei puhuttaisi pienpaineturbosta, ellei sitä joku ole jälkiasentanut. Komea auto joka tapauksessa, voi kun pääsisi luonnossa näkemään! (saati kokemaan! :wink: )
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eikös italian aerot ole 2 litrasia :roll:
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

saabracing kirjoitti:eikös italian aerot ole 2 litrasia :roll:
Näin on. Kyllä Italiasta peräisin olevia 2.0 Aeroja on olemassa. Tehoa on 185hv. Välillä niitä tupaa olemaan myös etelä-Saksassa myynnissä.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tai sitten se on ollut talladega!?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jubileekin se vois olla.

Oliko auton takakontissa Aero-tekstiä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Jope kirjoitti:Jubileekin se vois olla.
Tuo vuosimalli 1996 taitaisi kuitenkin sulkea pois Jubilee-vaihtoehdon.
Vai onko osa Jubilee-malleista valmistettu loppuvuodesta '96 ?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tarkkaa kun kuvaa katsoo, näyttäisi niskatukien perusteella olevan ne aeron penkit tuossa, varma en ole, mutta jotenkin näyttää paljon suuremmilta kun peruspenkkien niskatuet
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu kyllähän noita aeroja on kaks litrasena saanu ainakin italiasta. Ja saman näköinenhän toi on ku se laukaassa pyörinyt italian tuonti 9000 aero 2.0T (no se oli kyl sininen). Kyllähän tollanen ois hieno peli, pitäskö lähtee auton ja viinan haku reisulle viroon. Auton hintakaan ei ois paha neljä ja puol tonnia. No sit tietty siihen viellä saman verran veroja päälle.. Mut eipä tollasta vastaavaa suomesta löydä yhdeksällä tonnilla, niin tai vastaavaa ei löydy ollenkaan jos se on aero..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä jubileetä on tehty 96 loppuvuodesta.
Ainakin tuo minun CSE jubilee 2.0t on tullut suomeen 11/96, vaikka runkonumero väittää vuosimalliksi 97.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

o Talladegahan se ei ole, koska ovat CC-korisia. Eikä jubilee, koska kuvasta kyllä näkee jos tarkkaan katsoo, että siinä on Aeron pilootti-penkit. Lienee siis 2,0 136kW CS Aero, italiasta tai jostain. :roll:
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tri-Lo kirjoitti:o Talladegahan se ei ole, koska ovat CC-korisia. Eikä jubilee, koska kuvasta kyllä näkee jos tarkkaan katsoo, että siinä on Aeron pilootti-penkit. Lienee siis 2,0 136kW CS Aero, italiasta tai jostain. :roll:
Joo en huomannut tuota kuvaa, ja että se olikin tuommonen uudempi tonttu :oops:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaikka asiahan ei tähän kuulu, niin onko noilla 2.0t ja isoT muuta eroa koneessa tai softassa kuin ahtopaine. Ja paljonko maksimi paine on kussakin. CSE 2.0t näytää OBD:n ja PC:n mukaan käyttävän noin 0.85bar maksimissaan.
Laite myytiin mulle 136kW sena (typerys) vaikka otteessa lukee 110kW.
Hyvinhän tuo nytkin kulkee vaan kesä tulossa.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Kurko kirjoitti:Vaikka asiahan ei tähän kuulu, niin onko noilla 2.0t ja isoT muuta eroa koneessa tai softassa kuin ahtopaine.
Italiaano-ohjekirjan mukaan täyspainemallissa olisi kovemmat puristukset.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eroina ainakin magneettiventtiili ja trionicin softa (2.0t:n softa ei osaa ohjata magneettiventtiiliä lainkaan)..

Kytkimen tai laatikon muutoksiin en viitsi mennä spekuloimaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin