vaihdekepistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

vaihdekepistä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

On pitkälohko ja manuaali.

Kuuluu suoraan kepin alta metallista kolahtelua kun ykkösen ja kakkosen laittaa ja liikeratakin vaihdeväleillä hakee ja laaja. Vitonen nyt nelosen ja pakin puolivälissä. Liikkeelle lähtiessä naksahtaa jotain siirrossa.

Vaihdettu aikaisemmin alkukeväällä kepin alta siirron muovihelat ja konehuoneesta hajonnut siirtotangon välikumi jotka auttoikin tähän asti. Säädetty silloin siirto tangosta kohdalleen. Yksi ruuvi (oikea takimmainen) uupuu kepin metallijalustan kiinnityksestä..

Nyt siis pakki toimii hyvin,
- muut (3,4 ja 5) vähän hakusessa eli alue jolla menee siirtyy
- kakkonen 50%n menee ok sisään kun ihan laitaan vetää ja laskee pikkuisen takas
- ykkönen paikalla seisoen on voimalla ja arpapeliä. Parhaiten ykkönen käyttämällä pakin kautta menee nätistikin sisään ja myös jos auto hiukan liikkuu menee ykkönen kevyesti ja helpostikin sisään.

Tuon linjan meinaan kohdistaa vielä kerran, olis hyvä jos löytys saabin tunteva tekijä ni osais ehkä samalla löytää mistä väljät tulee.

Oisko vika itse kepissä tai alla siirrossa vielä jotain tutkittavaa ja löytyykö niitä keppejä -93 sopivia muita kuin tämä muovisella irtopäällisellä oleva hilavitkutin. Liimattu päällinen jo kerran ja taas se pyörii näpeissä.

Koneesta yläkumit on uudet ja laatikon etutukikin on ehjä. Koneen pikkuliike kyllä meinaa ja itseasiassa auttaa siirron sujuvuutta + vaihteiden päälle menoa.
Koneen heilahtelut ovat minusta ihan ok eikä paljoa kallistele täyskiihdytyksessä tai kun vapauttaa sen jälkeen kaasun pois.
Laatikon öljyt vaihdettu parikin kertaa eikä itse vaihteet takkua.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin