Ensimmäisen sukupolven tonnarit
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 19:43
Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Olen jo jonkin aikaa seurannut nettiauton tarjontaa, ja silmään on pistänyt, että 80-luvun tonnareita ei juuri ole ollenkaan myytävänä, eikä niitä liikenteessäkään juuri enää vastaan tule. Mikähän tähän katoon on syynä? Onko noissa joku "tyyppivika", jonka vuoksi nuo on hävitetty?
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Eiköhän tuo ole aika luonnollista, kun alkupään 9-5sia saa jo alkaen 1000€ ja loppupään tonnareita jo muutamalla satasella. Suurin osa vanhoista autoista päätyy ennen pitkää romuttamolle, kun kukaan ei viitsi niitä pitää liikenteessä, edes pikkuvikoja korjata.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
On. Ruoste.Sämst Av Alla Bilar kirjoitti:Onko noissa joku "tyyppivika", jonka vuoksi nuo on hävitetty?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Lähes 30 vuotta vanhoja autoja. Ja yleensä niillä ajettiin uudempana todella paljon. Ei siis ihme, että ovat hävinneet...
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Mulla on kaks tonnarii vm -86 ja vm -87. Molemmat ajettu yli 500tkm ja vielä mennään. Molempia on hitsattu takapyörä koteloista. Molemmat on hommattu tarkoituksella säilyttää noita alkupään tonnareita ja vieläpä vapareina.
Saab 99 GL Petro -82 (OE), Saab 9000 CC 16V -86 (PR), Saab 9000 CC 16V -87 (KA, OE)
Saab polkupyörä -08 #3091
Saab polkupyörä -08 #3091
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Mulla ollut -90 luvulla 86 ja 87 turbot joilla ostaessa +400tkm ajettu ja myydessä yli 500tkm rullattu.
Toinen oli ollut alussa myyntiedustajan autona ja toinen valtion omistuksessa joten km kertynyt paljon jo viime vuosituhannella.
Toinen oli ollut alussa myyntiedustajan autona ja toinen valtion omistuksessa joten km kertynyt paljon jo viime vuosituhannella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 19:43
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Onko nämä sitten keskimääräistä herkempiä ruostumaan?Mawerick kirjoitti:On. Ruoste.Sämst Av Alla Bilar kirjoitti:Onko noissa joku "tyyppivika", jonka vuoksi nuo on hävitetty?
Toki nämä ovat vanhoja, mutta onhan vielä vanhempia 99- ja 900-malleja liikenteessä ja myynnissä ihan kohtuullisesti. Myös 99 ja 900 oli aikanaan suosittuja kaupparatsujen autoja, joilla ajettiin paljon.KN/Lieto kirjoitti:Lähes 30 vuotta vanhoja autoja. Ja yleensä niillä ajettiin uudempana todella paljon. Ei siis ihme, että ovat hävinneet...
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Satkuja ja tupliksia lie määrällisesti enemmän, useampi siis säilynytkin.
Ei nuo mitenkään erityisen pahoja mielestäni ole ruostumaan, jostain syystä omistajat vaan laittaa tonnarin mieluummin paaliin kuin korjattavaksi. Onhan tonnarin purku isotöisempi kuin 99/900, jos meinaa korin hipostella kuntoon.
Ei nuo mitenkään erityisen pahoja mielestäni ole ruostumaan, jostain syystä omistajat vaan laittaa tonnarin mieluummin paaliin kuin korjattavaksi. Onhan tonnarin purku isotöisempi kuin 99/900, jos meinaa korin hipostella kuntoon.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Tonnari on selvästi kalliimpi ylläpidettävä, tekniikka on monimutkaisempaa ja varusteita on yleensä enemmän. Menee helpommin paalattavaksi. Lisäksi ollut uutena kallis auto, joten niitä vanhan papan helmiä ei tahdo löytyä mitenkään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Täälä löytyy kaksi alkupään cc tonttua, toinen vm -88 vapari ja toinen -89 tbo "alkuperäisillä" virityksillä eli punaisella apc boxilla, molemmissa tietysti kaikki nahoista ilmastointiin. Mahtavia autoja, en vaihda ennenkuin on pakko. Ensi viikolla menee turbo remonttiin. Laitetaan uutta tuulilasia ja korjataan vähän maalivikoja samalla, kelpaa taas kesällä ajella Täytyy kesällä koittaa käydä ahkerasti miiteissä näyttämässä! Vielä kun kaikelta muulta ehtisi katot verhoilla uudestaan niin olisi hyvä... https://imageshack.com/i/pclWIPE4j
https://imageshack.com/i/exhK6Rkmj
https://imageshack.com/i/exhK6Rkmj
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Tilasin joululahjaksi itselleni motonetistä paketin, putkiston, akun, kaikki kallistuksenvakaajan kumit ja kaikki suodattimet. Lisäksi toisesta autosta kattoverhoilu irrotettu ja uudelleen liimauksessa. Toiseenkin pitäisi sama tehdä mutta pitää ensin rakentaa kattoluukkuun uusi runko kun vanha on kadonnut vuosien varrella.
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Tämähän on se syy miksi isot edustusautot häviää liikenteestä nopeammin kuin korollat. Ne ketkä ostaa käyttöautoksi 500-3000 euron pelejä ostaa mieluummin samanikäisen korollan kuin S-Mersun, tonnarin, seiska-bemarin jne. Ja ihan järkisyystä. Jotain Hyindaita ja vastaavia säilyy talleissa pidempään muutenkin, koska ne saaressa asuvat sokeat papat ostaa niitäMawerick kirjoitti:Tonnari on selvästi kalliimpi ylläpidettävä, tekniikka on monimutkaisempaa ja varusteita on yleensä enemmän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
KröhömAZP kirjoitti:Ne ketkä ostaa käyttöautoksi 500-3000 euron pelejä ostaa mieluummin samanikäisen korollan kuin S-Mersun, tonnarin, seiska-bemarin jne. Ja ihan järkisyystä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Järki on ihan totaalisen yliarvostettua, kun autoista puhutaan.AZP kirjoitti: Ja ihan järkisyystä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit
Itehän oon hankkinut käyttöautoiksi lähinnä 200e tonnareita
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850