Elikkäs minulla on 94 vuoden saab 9000 cs 2.3l ja ei turboa, josta kytkin on tehnyt tenän. Aluksi tuntui paineet oli yhtäkkiä tippunut rajusti mutta kytkin pelitti vielä joten kuten jonka jälkeen lahos kokonaan. Jarrunesteet katottiin ja niitä oli vielä jälellä ja pääsylinterikin tarkistettiin ja ehjältä näytti. seuraavaksi meinattiin kattoa työsylinteri ja sitten kysymykset.
1. jos työsylinterikin on ehjä mitä kannattaa seuraavaksi tutkia
2. onko tuo usein kysytyihin linkattu tapa helpoin vaihdeillaatikon irroittamiseen kun sen päällä on kuulemma tuo työsylinteri.
Hyvien neuvojen tarpeessa.
Re: Hyvien neuvojen tarpeessa.
Pääsylinterin ja työsylinterin välinen letku voi mennä huonoksi. Päältä ei välttämättä näe mitään erikoista, mutta sisältä pehmenee ns. lakritsiksi eikä neste kulje kunnolla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Hyvien neuvojen tarpeessa.
pääsylinterin kiinnitys kannattaa myös tarkistaa,omastani oli kiinnitys pettänyt,ja sylinteri jousti painettaessa.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Hyvien neuvojen tarpeessa.
toi letku homma pitää tarkistaa näytti omaanki silmäänki nii vanhalta että pohdiskelin et siinä vois olla jotain. pääsylinterin kiinnitys oli ihan hyvin hoidettu kun sitä joutu hyvän tovin jumppaamaan että lähti irti.
Re: Hyvien neuvojen tarpeessa.
Pitäis jaksaa vaihtaa ennakoivasti tuo letku. Näyttää olevan tiukassa, lähteenään yleensä suosiolla vai katkeeko ja menee kytkimen/työsylinterin irrottamiseksi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Hyvien neuvojen tarpeessa.
minkälainen homma toi työsylinterin vaihto? Onko pakko irrottaa laatikko kytkin yms kaikki kamppeet sielt vai onko jollaki toisenlainen reitti tuolle työsylinterille?