Sisemmän vetonivelen tripodin ja maljan vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Sisemmän vetonivelen tripodin ja maljan vaihto

Viesti Kirjoittaja sarka »

-88 2.0TA kyseessä ja olis takapenkillä tripodi ja malja kuskinpuolelle. Tripodin suhteen ei liene muuta ihmeellistä, kuin että se tulisi oikeaan asentoon ulompaan vetoniveleen nähden, mutta maljaa vaihdettaessa joidenkin lähteiden mukaan tulee vaihteistoöljyt ulos.

Tuleeko automaattivaihteisessa siis tomaattiöljyt ulos, vai onko peräöljy erikseen? Jos on, mistä sitä lisätään jos/kun sitä valuu pitkin lattioita? Mikä on oikea tyyppi?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisemmän vetonivelen tripodin ja maljan vaihto

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tonnarissa ei ole peräöljyä erikseen, joten tomaattiöljyä sieltä hiukan tulee. Uutta voi kaataa öljytikun reiästä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Sisemmän vetonivelen tripodin ja maljan vaihto

Viesti Kirjoittaja sarka »

Hyvä, kiitos. Nyt tarvii vaan suostutella napamutteri auki ja vaihtaa osat :)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Sisemmän vetonivelen tripodin ja maljan vaihto

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei sitä napamutteria tartte avata. Avaa iskarin pultit olka-akselista ja poista toinen. Tarvittaessa vaikka alapallo irti, niin vetari tulee kyllä ulos maljastaan. Sitten vaan lukkorengas pois ja tripodin vaihto. Vetoakseli vähän sivummalle ja mahtuu tekemään loput.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin