9000cs 2.0t vm-97
9000cs 2.0t vm-97
Tuli pikainen auton tarve vähille ajoille ja tarjottiin katsastettua otsikon mukaista kulkinetta edullisesti,ajettu vähän alle 300tkm.Mitähän remppaa olisi odotettavissa seuraavan 20tkm:n kuluessa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Kannattaa selvittää mitä on tähän mennessä tehty. Bensapumpun vaihto ainakin tulee jos ei ole vielä vaihdettu. (Todennäköisesti on..) Ehkä sytytyskasetti. Ehkä kansipahvin vaihto, jos ei ole vaihdettu n. 200tkm jälkeen. Ehkä jakoketju ja laahaimet. Apulaitehihna, kiristin, rullat, vesipumppu, termostaatti..? Magneettiventtiili. Pakoputki. Jarrulevyt/palat. Bensatankin pannat. Lämppärin kenno. Jarruletkut. Iskarit/jouset.
Mitä kannattaa tehdä joka tapauksessa:
Vaihdelaatikon öljyjen vaihto.
Tulppien vaihto.
Moottoriöljyn vaihto.
Bensansuodattimen vaihto.
Alipaineletkujen vaihto.
Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus.
Jäähdytysnesteen vaihto ja järjestelmän huuhtelu.
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen. Kannattaa tosiaan selvittää auton huoltohistoria. Auttaa huomattavasti.. Vanhat autot tuppaa olemaan yksilöitä. Joku toinen menee 500tkm ilman mitään isompia ongelmia ja jossain 200tkm ajetussa voi olla kaikki jo tehtynä.
Mitä kannattaa tehdä joka tapauksessa:
Vaihdelaatikon öljyjen vaihto.
Tulppien vaihto.
Moottoriöljyn vaihto.
Bensansuodattimen vaihto.
Alipaineletkujen vaihto.
Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus.
Jäähdytysnesteen vaihto ja järjestelmän huuhtelu.
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen. Kannattaa tosiaan selvittää auton huoltohistoria. Auttaa huomattavasti.. Vanhat autot tuppaa olemaan yksilöitä. Joku toinen menee 500tkm ilman mitään isompia ongelmia ja jossain 200tkm ajetussa voi olla kaikki jo tehtynä.
Re: 9000cs 2.0t vm-97
-Bensapumppu
-DI-kasetti
-Kampuran asentoanturi
-Kansiremppa
-Moottorin lämpöanturi
-Mittariston ruuvien kiristys
-Raidetangon pää(t)
-Alapallot
-Takavakaajan runkokumit
-Kytkimen pääsylinterin kiinnitys
-Valoreleiden uudelleenjuotto
-Käsijarruvaijerit
-Ovien lukkomoottorit
-Keskuslukon boksin uudelleenjuotto
-Öljynpaineanturin öljyvuoto
-Lampunpesurit
-Alipaineletkujen vaihto
-Tyhjäkäyntimoottori
-Ehkä vielä jotain muutakin...
Oikeasti riippuu tässä vaiheessa auton elinikää niin vahvasti yksilöstä, että noillä lähtötiedoilla on todella paha lähteä listasta karsimaan mitään pois. Eli riippuu täysin siitä, miten auto on pidetty ja mitä sille on jo tehty.
-DI-kasetti
-Kampuran asentoanturi
-Kansiremppa
-Moottorin lämpöanturi
-Mittariston ruuvien kiristys
-Raidetangon pää(t)
-Alapallot
-Takavakaajan runkokumit
-Kytkimen pääsylinterin kiinnitys
-Valoreleiden uudelleenjuotto
-Käsijarruvaijerit
-Ovien lukkomoottorit
-Keskuslukon boksin uudelleenjuotto
-Öljynpaineanturin öljyvuoto
-Lampunpesurit
-Alipaineletkujen vaihto
-Tyhjäkäyntimoottori
-Ehkä vielä jotain muutakin...
Oikeasti riippuu tässä vaiheessa auton elinikää niin vahvasti yksilöstä, että noillä lähtötiedoilla on todella paha lähteä listasta karsimaan mitään pois. Eli riippuu täysin siitä, miten auto on pidetty ja mitä sille on jo tehty.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Iskarit eteen/taakse ja muutama hela+pusla 300tkm kohdilla viimeistään
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Omassa on mittarissa n. 275 tkm ja tämä lista oli tutun näköinen. Bensapumppua ja lämppärinkennoa en ole vaihtanut, mutta jäähdytin, ilmastoinnin kompura ja ohjaustehostimen pumppu piti uusia. Muuten tämä lista oli lähes vastaava oman kanssajefreitteri kirjoitti:Kannattaa selvittää mitä on tähän mennessä tehty. Bensapumpun vaihto ainakin tulee jos ei ole vielä vaihdettu. (Todennäköisesti on..) Ehkä sytytyskasetti. Ehkä kansipahvin vaihto, jos ei ole vaihdettu n. 200tkm jälkeen. Ehkä jakoketju ja laahaimet. Apulaitehihna, kiristin, rullat, vesipumppu, termostaatti..? Magneettiventtiili. Pakoputki. Jarrulevyt/palat. Bensatankin pannat. Lämppärin kenno. Jarruletkut. Iskarit/jouset.
Mitä kannattaa tehdä joka tapauksessa:
Vaihdelaatikon öljyjen vaihto.
Tulppien vaihto.
Moottoriöljyn vaihto.
Bensansuodattimen vaihto.
Alipaineletkujen vaihto.
Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus.
Jäähdytysnesteen vaihto ja järjestelmän huuhtelu.
Siinä nyt jotain mitä tuli mieleen. Kannattaa tosiaan selvittää auton huoltohistoria. Auttaa huomattavasti.. Vanhat autot tuppaa olemaan yksilöitä. Joku toinen menee 500tkm ilman mitään isompia ongelmia ja jossain 200tkm ajetussa voi olla kaikki jo tehtynä.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Jos sulla on onnea niin öljyt ja tulpat alle 300tkm ajettu tonnari on lähes uusi.
9000 on oikeasti kestävä ja osat kun niitä tarvitsee halpoja ja helposti saatavilla.
Matalapaineinen piristyy mukavasti softan päivityksellä ja magneettiventtiilin lisäyksellä.
Omaani tein päivityksen 430tkm sisäänajon jälkeen, nyt tuossa on 460tkm mittarissa ja hyvin tuntuu kestävän.
9000 on oikeasti kestävä ja osat kun niitä tarvitsee halpoja ja helposti saatavilla.
Matalapaineinen piristyy mukavasti softan päivityksellä ja magneettiventtiilin lisäyksellä.
Omaani tein päivityksen 430tkm sisäänajon jälkeen, nyt tuossa on 460tkm mittarissa ja hyvin tuntuu kestävän.
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Itse ostin juuri samanlaisen mutta CD-korisen. Ajettu 297tkm, täydellisellä huoltokirjalla ja steg1 päivityksellä. Huomenna vien katsastukseen ekan kerran. Sitten katsotaan mitä tarvii vaihdella.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Mulle tais tulla hyvä yksilö. Ei mitään muuta vikaa kuin toinen ajovalon polttimo on vinossa -> valokuvio pielessä... Pohja kunnossa ja alusta muutenkin... Eli löytyy noilla kilometreilläkin hyviä yksilöitä
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Törkeästi lainasin aeron listaa ja merkkasin mitä tuohon omaan -98 tonnariini on tehty ja mitä ei. Mittarissa tällä hetkellä noin 261tkm.
Itse lisäisin tähän vielä moottorintuet, jotka omassanikin olivat vaihtokunnossa, samalla toki vaihtui vaihteistonkin tuki.aero kirjoitti:-Bensapumppu vaihdettu
-DI-kasetti alkuperäinen?
-Kampuran asentoanturi alkuperäinen?
-Kansiremppa tehty aiemman omistajan toimesta?
-Moottorin lämpöanturi vaihdettu
-Mittariston ruuvien kiristys Tehtävien listalla
-Raidetangon pää(t) vaihdettu vasen
-Alapallot ei oireile
-Takavakaajan runkokumit vaihdettu
-Kytkimen pääsylinterin kiinnitys ei oireile
-Valoreleiden uudelleenjuotto Tehtävien listalla
-Käsijarruvaijerit vaihdettu
-Ovien lukkomoottorit Tehtävien listalla
-Keskuslukon boksin uudelleenjuotto ei oireile
-Öljynpaineanturin öljyvuoto ei oireile
-Lampunpesurit poistettu käytöstä
-Alipaineletkujen vaihto osin vaihdettu
-Tyhjäkäyntimoottori ei oireile
-Ehkä vielä jotain muutakin...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9000cs 2.0t vm-97
Jos pakoputkisto on mätä niin sitä ei näköjään saa uutta.
Procarserviseltä saa kuitenkin aika hyvin osia.
Procarserviseltä saa kuitenkin aika hyvin osia.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).