Tuli ostettua elämäni ensimäinen saabi ja ei voi muuta sanoa vag-miehenä kuin että todella hyvä ja vakaa ajettava auto tuli homattua: ysitonninen saabi.
Ongelmiakin löytyy: takajarrut laahaavat jarruttaessa joten palojen vaihto olisi ajankohtainen. Miten tämä onnistuu vaiheittain?
takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.
Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.
http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php
Lontoonkielellä hyvä kuvallinen kertomus aiheesta, tuolta löytyy muitakin hyviä juttuja.
Lontoonkielellä hyvä kuvallinen kertomus aiheesta, tuolta löytyy muitakin hyviä juttuja.
Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.
Onko kenelläkään antaa suomenkielistä selostusta takjarrupalojen vaihdosta. Englanti taipuu jotenkin mutta kyllä tuo aika vääntämistä on tuon englanninkielisen kanssa on..
Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 47#p581147
http://www.jus.liitin.net/9000_kasijarru.pdf
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=35752
https://translate.googleusercontent.com ... QdhZK-SgDg
Satulan takaa tulppapultti auki, sen takaa paljastuvasta säätöruuvista pyörittämällä mäntä sisään, liukukumien tulpat pois ja liukutapit pois, värinänvaimennirautalanka pois, satula pois kannakkeesta, palat pois, ruosteet pois satulasta ja levyn reunasta + kannakkeesta. Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä. Polkimesta polkemalla mäntä lähelle. Käsijarruvaijeri oikealle kireydelle = millin päähän stopparista vipu. Satulan säätöruuvista kiristystä kunnes jarru ottaa kiinni. Noin puoli kierrosta tai tilanteen mukaan takaisin päin. Tulppapultti paikalleen säätöruuvin suojaksi.
http://www.jus.liitin.net/9000_kasijarru.pdf
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=35752
https://translate.googleusercontent.com ... QdhZK-SgDg
Satulan takaa tulppapultti auki, sen takaa paljastuvasta säätöruuvista pyörittämällä mäntä sisään, liukukumien tulpat pois ja liukutapit pois, värinänvaimennirautalanka pois, satula pois kannakkeesta, palat pois, ruosteet pois satulasta ja levyn reunasta + kannakkeesta. Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä. Polkimesta polkemalla mäntä lähelle. Käsijarruvaijeri oikealle kireydelle = millin päähän stopparista vipu. Satulan säätöruuvista kiristystä kunnes jarru ottaa kiinni. Noin puoli kierrosta tai tilanteen mukaan takaisin päin. Tulppapultti paikalleen säätöruuvin suojaksi.